بازارچه میاندوآب ظرفیت اشتغال‌زایی برای 1000 نفر را داراست


بازارچه میاندوآب ظرفیت اشتغال‌زایی برای 1000 نفر را داراست

مهاباد- ایرنا- مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی میاندوآب با بیان اینکه سهامداران مغازه‌های بازارچه این شهرستان نسبت به راه‌اندازی آنها اقدام کنند، گفت: راه‌اندازی این بازارچه می‌تواند برای هزار نفر به صورت مستقیم اشتغال‌زایی ایجاد کند.

ترکمان غلامی روز دوشنبه در نشست‌ خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: متاسفانه عدم توجه به موضوع اقتصاد و تجارت در میاندوآب، موجب شده شهروندان این شهرستان برای خرید حتی در مقیاس کوچک به شهرهای همجوار مراجعه کنند و این در حالیست که از سال ۱۳۹۱، بزرگترین بازارچه در جوار این نمایشگاه احداث شده است.

وی با بیان اینکه این بازارچه‌ براساس استانداردهای لازم به تعداد ۳۳۰ واحد ساخته شده‌ است، گفت: تنها راهکار راه‌اندازی این بازارچه هماهنگی بین ادارات ذیربط است که در صورت همکاری فرمانداری، شهرداری و اتاق اصناف این مرکز تجاری و اقتصادی می‌تواند در جهت پویایی اقتصاد و کاهش بار بیکاری این شهرستان مفید واقع شود.

وی افزود: تمام مغازه‌های این بازارچه با مالکیت نمایشگاه بین‌المللی میاندوآب با تمام امکانات از جمله آب، برق ، گاز و تلفن بوده ولی به صورت استیجاری و سرقفلی به افراد واگذار شده‌است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی میاندوآب با بیان اینکه مساحت هر مغازه ۲۶.۵ تا ۲۷.۵ مترمربع است، گفت: سهامداران با امید به اینکه در این محل فعالیت اقتصادی و تجاری خواهند داشت، این مغازه‌ها را خریداری کرده اند، ولی متاسفانه همچنان راکد است.

غلامی با بیان اینکه طبق قرارداد با سهامداران ما می‌توانیم در صورت عدم راه‌اندازی این بازارچه به فسخ قرارداد اقدام کنیم، اضافه کرد: با توجه به اینکه با فسخ قرارداد به اموال و سرمایه مردم لطمه وارد می‌شود و یا اینکه نسبت به نمایشگاه بین‌المللی بدبینی ایجاد می‌شود، تاکنون به فسخ قرارداد اقدام نشده است.

وی با بیان اینکه سهامداران ظرف سه ماه آینده نسبت به راه‌اندازی این بازارچه اقدام نکنند از طریق قوه قضاییه به ابطال قراردادها اقدام خواهد شد، افزود: مشکل اصلی سهامداران این بازارچه عدم توانایی مالی است که در این راستا انتظار داریم که فرماندار جدید شهرستان که نگرش و انرژی ویژه‌ای به پیشرفت میاندوآب دارد، نسبت به تامین سرمایه در گردش در قالب تسهیلات بانکی برای سهامداران این بازارچه اهتمام و مساعدت داشته باشد.

وی با بیان اینکه با ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی مشکل ۳۳۰ سهامدار این بازارچه حل خواهد شد، گفت: همچنین این مهم در اشتغال‌زایی برای بیش از هزار نفر بسیار تاثیرگذار بوده و مردم نیز راغب می شوند از شهر خود خرید کنند.

بازارچه میاندوآب ظرفیت اشتغال‌زایی برای 1000 نفر را داراست

وی ادامه داد: این مغازه‌ها با نازلترین قیمت و به صورت اقساطی به میاندوآبی ها واگذار شده تا گامی در جهت توسعه تجارت و اقتصاد شهرستان برداشت شود.

غلامی با بیان اینکه تاکنون جلسه‌های زیادی با سهامداران برگزار شده ولی منتج به نتیجه نشده است، اظهار داشت: از فرمانداری می‌خواهیم نسبت به تشکیل کارگروهی برای رفع موانع راه‌اندازی این بازارچه در جهت حمایت از سهامداران مساعدت داشته باشد.

نمایشگاه بین‌المللی میاندوآب در سال ۱۳۹۱ در زمینی به مساحت ۱۷ هزار مترمربع در این شهرستان احداث شده است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد نوزاد | گلچین زیباترین متن تبریک تولد نوزاد پسر و دختر