حرفه‌ای های ارز دیجیتال، چطور سبد سرمایه گذاری تشکیل می‌دهند؟


اگر در سال‌های گذشته کسی راجع‌ به قیمت امروز بیت ‌کوین چیزی به شما می‌گفت، به عقلش شک می‌کردید. مگر می‌شود که سیاستمداران و سرمایه‌گذاران بزرگ...

حرفه‌ای های ارز دیجیتال، چطور سبد سرمایه گذاری تشکیل می‌دهند؟

اگر در سال‌های گذشته کسی راجع‌ به قیمت امروز بیت ‌کوین چیزی به شما می‌گفت، به عقلش شک می‌کردید. مگر می‌شود که سیاستمداران و سرمایه‌گذاران بزرگ همه پول خود را در ارزهای دیجیتالی سرمایه‌گذاری کنند که هیچ پشتوانه‌ای ندارد؟ اما حالا فرقی نمی‌کند یک معامله‌گر خبره باشید و یا یک تازه‌کار بی‌تجربه، همه به دنبال راه‌حلی مطمئن برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال هستند. اکثر افراد حس می‌کنند که فرصت طلایی را از دست‌داده‌اند و سراسیمه تصمیم‌های اشتباه می‌گیرند. خرید بیت کوین و یا سرمایه‌گذاری در ارزهای دیگر اشتباه نیست اما شما در ابتدا باید با ریسک‌های موجود در بازار آشنا شده و با یک دید باز به بازار کریپتوکارنسی وارد شوید. در این مطلب از ارزپایا توصیه‌هایی را عنوان می‌کنیم که بهتر است پیش از خرید و فروش ارز دیجیتال در نظر داشته باشید.

توصیه هایی برای تشکیل بهترین سبد سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

حتما شما هم بارها این شعار سرمایه‌گذاران را شنیده‌اید: تمام تخم‌مرغ‌هایت را در یک سبد نگذار. درست‌کردن یک سبد سرمایه‌گذاری متنوع در تمامی بازارهای مالی کاربرد دارد و موجب افزایش سود و کاهش ریسک شما در بازار می‌شود. قراردادن تمامی سرمایه شما درون یک دارایی می‌تواند برای شما خیلی پرریسک باشد. درصورتی‌که بازار با چالش اساسی روبه‌رو شود، میزان ضرر شما خیلی بالا می‌رود. با استفاده از یک سبد سرمایه‌گذاری قوی می‌توانید سرمایه خود را بین چندین دارایی ارزشمند تقسیم کنید.

ساخت سبد سرمایه‌گذاری یکی از جنبه‌های مدیریت ریسک در دنیای پرریسک ارزهای دیجیتال است. انتخاب دارایی برای سرمایه‌گذاری بسیار اهمیت دارد و شما باید میزان ریسک کلی سبد سرمایه‌گذاری را در نظر بگیرید. به ارزش بازار هر دارایی در سبد سرمایه‌گذاری خود دقت کنید. ارزهای دیجیتال بزرگی مانند اتریوم و بیت‌کوین ارزش بازار زیادی دارند، کم‌ریسک‌تر هستند و نقدشوندگی بالاتری دارند. به همین جهت بهتر است بخش زیادی از سبد سرمایه‌گذاری خود را به ارزهای قوی اختصاص دهید. برای مثال دو ارز پرقدرت بیت کوین و اتریوم هر چه عمرشان بیشتر می‌شود، امید به ماندگاری آن‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند.

بهترین سبد سرمایه گذاری ارز دیجیتال

حرفه‌ای های ارز دیجیتال، چطور سبد سرمایه گذاری تشکیل می‌دهند؟

ساخت بهترین سبد سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال به ریسک‌پذیری، اهداف مالی و زمان‌بندی‌های سرمایه‌گذاری هر فرد بستگی دارد. داده‌های تاریخی نشان می‌دهند که سرمایه‌گذاری در دارایی‌هایی که ارزش بازار بزرگی دارند در طولانی‌مدت می‌تواند سود خوبی داشته باشد.

سبد سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال را می‌توان به انواع دارایی‌ها در دنیای ارز دیجیتال اختصاص داد. شما می‌توانید بخش زیادی از سرمایه خود را به ارزهایی که ریسک کمتری دارند اختصاص دهید. خرید اتریوم و بیت‌کوین موجب می‌شود که شما در ارزهای امنی سرمایه‌گذاری کنید. هرکدام از این ارزها ارزش بازار بالا و ریسک کمی دارند. بخشی از سرمایه خود را به خرید ارزهایی اختصاص دهید که پروژه‌های خوبی دارند و به رشد آنها مطمئن هستید.

بخش کوچکی از سرمایه خود را به ارزهای پرریسک اختصاص دهید. برخی از ارزها هستند که پشتوانه خاصی ندارند اما با تبلیغات، توجه افکار عمومی را به خود جلب کرده‌اند. به این ارزها به‌اصطلاح شت‌کوین گفته می‌شود و نباید خیلی روی آن‌ها حساب کنید. قیمت یک شت‌کوین ممکن است در یک شب هزار برابر شود اما حالت دیگری هم وجود دارد و ممکن است پروژه کلاهبرداری باشد و پول شما از بین برود. در انتخاب ارزهایی که قرار است در سبد سرمایه‌گذاری خود قرار دهید باید دقت کنید و تاحد امکان مقدار ریسک را کم کنید.

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت

حرفه‌ای های ارز دیجیتال، چطور سبد سرمایه گذاری تشکیل می‌دهند؟

ارزهای دیجیتال از روزی که معرفی شده‌اند اقتصاد جهان را دگرگون کرده‌اند. فضای هیجان‌انگیزی که رمز ارزها ایجاد کرده‌اند موجب شده است که افراد زیادی به سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ترغیب شوند. یکی از راه‌های سودآوری در این بازار، هولد کردن ارز دیجیتال است. شما در این روش تعدادی از ارزهایی که قیمت مناسبی دارند خریداری کرده و در کیف پول دیجیتالی خود نگه‌داری می‌کنید. پس از گذشت چند سال که ارزش رمزارز چندبرابر شد، زمان مناسبی برای فروش و سیو سود است.

اگر سری به سایت کوین مارکت کپ بزنید می‌بینید که بیش از 17 هزار رمزارز وجود دارد که شما می‌توانید آنها را معامله کنید. آیا همه این ارزها برای هولد کردن مناسب هستند؟ بسیاری از این ارزها پروژه‌های رها شده و یا مرده‌ای هستند که به جایی نرسیده‌اند. برخی از این ارزها برای هدف‌های خاصی طراحی شده‌اند و ارزش هولد کردن ندارند. به طور مثال برخی از ارزها قیمت ثابتی دارند و پشتوانه آنها پول ملی یک کشور است. به این ارزها استیبل کوین گفته می‌شود. ارزش استیبل کوین‌ها با گذر زمان تغییری نمی‌کند. برای مثال، استیبل کوین تتر همواره ۱ دلار است. استیبل کوین‌ها را می‌توان برای معامله دیگر رمزارزها استفاده کرد.

با وجود این‌همه ارز دیجیتال متنوع، ممکن است حسابی سردرگم شده باشید. ما در این مطلب از ارز پایا، تصمیم گرفته‌ایم تا چند تا از بهترین ارزها برای سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت را معرفی کنیم.

لازم به ذکر است تمامی مواردی که ما عنوان می‌کنیم جهت اطلاع‌رسانی شما عزیزان است و به‌هیچ‌عنوان سیگنال خریدوفروش و یا پیشنهاد خرید نیست. اگر به‌عنوان یک معامله‌گر در دنیای ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنید، موظف هستید که اطلاعات خود را به‌روز نگه داشته و به استراتژی معاملاتی خود پایبند باشید.

بیت کوین

بیت‌کوین سلطه دار بازار رمزارزها و یکی از جنجالی‌ترین ارزهای دیجیتال در جهان است. در سال 2021 قیمت بیت کوین تحت‌تأثیر اخبار منفی که دولت چین وارد بازار کرد کمی پایین آمد. چین تمام معاملات رمزارزها را در کشور خودش ممنوع اعلام کرد اما این موضوع باعث نشد که از محبوبیت رمزارزها کم شود و خریدوفروش‌ها متوقف نشد.

در سال جاری قیمت بیت کوین به مرز 30 هزار دلار هم نزدیک شد اما درهرصورت قیمت این ارز به‌مرورزمان اصلاح می‌شود و مسیر صعود خود را در پیش می‌گیرد. در سال گذشته ما شاهد رشد 553 درصدی از بیت کوین بوده‌ایم و این آمار نشان می‌دهد که بیت‌کوین یکی از بهترین ارزها برای سرمایه‌گذاری بلندمدت و کوتاه‌مدت است.

اتریوم

رمزارز اتریوم در جایگاه دوم جدول ارزهای دیجیتال قرار گرفته است و سهم 18 درصدی را از بازار کریپتو دارد. در دو سال گذشته شاهد رشد 2778 درصدی این رمزارز بوده‌ایم. یعنی اگر فردی دو سال پیش 1000 دلار اتریوم خریده بود، ارزش سرمایه او الان 27 هزار دلار بود.

اتریوم به‌عنوان رقیب بیت کوین شناخته می‌شود و در تلاش است تا سهم بیشتری از بازار کسب کند. معاملات اتریوم نسبت به بیت کوین ارزان‌تر است و سرعت بالاتری دارد. این آمار و ارقام نشان می‌دهد که خرید اتریوم، دومین رمزارز جهان، برای طولانی‌مدت عاقلانه به نظر می‌رسد.

ترون

ترون به توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (DApps) فرصت استفاده از پروتکل‌های پیچیده به‌وسیله قوانین و قراردادهای هوشمند بر پایه بلاک‌چین را می‌دهد. پلتفرم ترون بسیار قدرتمند است و در هر ثانیه می‌تواند 2000 تراکنش انجام دهد. محبوبیت این ارز به دلیل ناچیز بودن کارمزد تراکنش است؛ بنابراین شما می‌توانید هر مقدار که بخواهید ارز ترون را تقریبا بدون پرداخت کارمزد جابه‌جا کنید. با درنظرگرفتن نقاط قوت، قابلیت رشد و آینده‌ای که در انتظار این ارز است می‌توانید مسیر روشنی را برای این رمزارز متصور بود.

ارزهای متاورسی

دنیای متاورس، یک جهان نوپا است که هنوز از راه نرسیده توجه زیادی به خود جلب کرده است. در این دنیا، شما می‌توانید یک زندگی مجازی داشته باشید و با دیگر دوستان خود معاشرت داشته باشید. دنیای متاورس هنوز درحال‌توسعه است و در آینده نه‌چندان دور همه ما وارد این دنیای جدید می‌شویم. در حال حاضر، پلتفرم‌های بلاک چینی زیادی در زمینه متاورس مشغول فعالیت هستند. سرمایه‌گذاری در این توکن بومی این پلتفرم‌ها منطقی است زیرا آینده درخشانی را می‌توانیم برای آن تصور کنیم. در ادامه برخی از پروژه‌های مهم متاورس معرفی شده‌اند.

رمزارز سندباکس (SandBox)

سند باکس یک اپلیکیشن و یک بازی غیرمتمرکز است که بر بستر اتریوم ایجاد شده است. رمزارزهای اختصاصی این بازی SAND و LAND نام دارند. با خرید SAND‌ می‌توانید در این پروژه بزرگ متاورسی سرمایه گذاری کنید. LAND نیز نامی است که برای توکن های غیرقابل تعویض موجود در بازی انتخاب شده است.

اکسی اینفینیتی (Axie infinity)

ارز اکسی (Axie) توکن بومی این بازی است که در آن به پرورش حیوانات خانگی پرداخته می‌شود. در این بازی هیولاهای کوچکی به نام اکسی وجود دارند که شما باید آنها را پرورش دهید تا در جنگ با سایر هیولاها پیروز شوند. با خرید اکسی از یک صرافی معتبر، می‌توانید سرمایه‌گذاری در این بازی را شروع کنید.

پالی‌گان (Polygon) و رمز ارز متیک

پالی گان یک شبکه دارای ارز دیجیتال (MATIC) یا ماتیک است. اولین پلتفرمی است که دارای ساختار مناسب جهت افزایش مقیاس‌پذیری و توسعه زیرساخت اتریوم است. اگرچه این پلتفرم کاملا یک پلتفرم متاورسی محسوب نمی‌شود اما به توسعه زیرساخت پروژه‌های متاورس کمک زیادی کرده‌است. این پلتفرم، قابل استفاده برای یکپارچه کردن تمامی محصولات و خدمات غیرمتمرکز است. برای خرید ماتیک لازم است تا در صرافی ارز پایا ثبت‌نام کنید و مراحل احراز هویت خود را تکمیل کنید.

جمع‌بندی نهایی

در این مقاله بهترین ارزها را برای سرمایه‌گذاری بلند مدت معرفی کردیم. اگر می‌خواهید به صورت مستمر از بازار ارز دیجیتال سود بگیرید، به آموزش و یادگیری ادامه دهید. مقالات معتبر را در این حوزه بخوانید و از تماشای ویدئوهای آموزشی غافل نشوید.

ارزپایا امکان خریدوفروش رمزارزهای محبوب در جهان را برای شما فراهم کرده است. اگر قصد سرمایه‌گذاری دارید می‌توانید هم اکنون به وبسایت رسمی ارزپایا وارد شده و معاملات خود را شروع کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تشریح آخرین اقدامات تجسس برای یسنا + عکس دختر گمشده