نخستین آزمون فنی برای کارکنان ارکان ثالث و حجمی برگزار شد


نخستین آزمون فنی برای کارکنان ارکان ثالث و حجمی برگزار شد

با هدف نیازسنجی آموزشی، افزایش سطح دانش فنی و تحقق شایسته‌پروری در شرکت ملی حفاری ایران، نخستین آزمون فنی برای نخستین گروه از کارکنان ارکان ثالث و حجمی برگزار شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، مهدی نکونام، نماینده مدیرعامل شرکت در امور کسب‌وکار، در حاشیه برگزاری آزمون در این‌باره توضیح داد: براساس دستور مدیریت ارشد سازمان، ابتدای امسال با تشکیل کارگروهی در این ارتباط، برای نخستین‌ بار برنامه جامع توسعه نیروی انسانی عملیاتی از طریق این کارگروه برنامه‌ریزی و اجرایی شد.

وی گفت: این برنامه با شناسایی جامعه هدف کارکنان مورد نظر به‌عنوان نخستین گام در شش ماه گذشته آغاز و در دومین گام با اجرای نخستین آزمون فنی مجازی برای کارکنان ارکان ثالث و حجمی روز جمعه (۲۹ بهمن) دنبال شد.

نماینده مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در امور کسب‌وکار افزود: در این آزمون که با هماهنگی مدیریت منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران و همکاری مرکز آموزش آن شرکت برنامه‌ریزی شد. در قالب اولین گروه، تعداد ۲۰۸ نفر از کارکنان ارکان ثالث و حجمی شاغل در بخش‌های عملیاتی، پس از ثبت‌نام و پذیرش، فرصت حضور در این آزمون را کسب کردند.

نکونام گفت: بر اساس هماهنگی در این ارتباط در چند ماه گذشته با همکاری مدیریت‌های منابع انسانی و فناوری و ارتباطات شرکت، امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و سایر ملزومات لازم برای برگزاری قابل قبول آزمون فراهم شد.

وی افزود: افزون بر این نسبت به تهیه بانک پرسش‌های تخصصی و تعیین آزمونگرها اقدام و آزمون با استقرار کارگروه برنامه‌ریزی و اجرای طرح به‌همراه مراقبان در مرکز آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت، به‌صورت برخط برای گروه نخست انجام و شرکت‌کنندگان استعداد و دانسته‌های تخصصی و علمی تجربی خود را به رقابت گذاشتند.

نماینده مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در امور کسب‌وکار افزود: برای رفع مشکلات احتمالی و هماهنگی بهتر، آموزش مراقبان و رفع اشکالات شرکت‌کنندگان آزمون، پیش از آزمون اصلی طی سه مرحله آزمون‌های آزمایشی و شبیه‌سازی در تاریخ‌های ۲۴، ۲۷ و ۲۸ بهمن ماه از طریق بستر آنلاین برگزار شد و توضیحات لازم درباره نحوه شرکت در آزمون و تنظیمات دستگاه‌های الکترونیکی به‌ اطلاع شرکت‌کنندگان رسید.

نکونام اظهار کرد: آزمون گروه دوم نیز که حدود ۲۱۰ نفر از دیگر همکاران هستند، روز جمعه (۱۳ اسفندماه) به‌همین شیوه برگزار خواهد شد و مجموع پذیرفته‌شدگان گروه‌های دوگانه مرحله اول در اوایل سال ۱۴۰۱ دوره‌های آموزشی بلندمدت خود را از طریق برنامه‌ریزی‌های آتی، متناسب با تحلیل داده‌های نتایج آزمون و مصاحبه‌های حضوری آزمون‌دهندگان، آغاز می‌کنند.

وی گفت: کارآموزان پس از فارغ‌التحصیلی در دوره‌های ضمن‌خدمت متناسب با نیازسنجی آموزشی احصا و مطابق با قوانین و مقررات موجود به ادامه خدمت در مسئولیت‌های محوله مبتنی بر شایستگی‌های کسب شده به‌کار گرفته می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نفت و گاز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی