آسیب های کرونا بیش از جنگ تحمیلی بوده است


آسیب های کرونا بیش از جنگ تحمیلی بوده است

گرگان-ایرنا- معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آسیب های شیوع ویروس کرونا بیش از چالش های جنگ هشت سال تحمیلی بوده است.

به گزارش ایرنا؛ یونس پناهی روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود:با توجه به آسیب های شیوع ویروس کرونا ضروری است در ۷۹۰مرکز تحقیقاتی کشور به موضوعات بیولوژیک برای مقابله با این ویروس بپردازند.

وی تصریح کرد: ضرورت تحقیقات امروز برای وزارت بهداشت در موضوعاتی چون ویروس های جهش یافته و بیماری های غیرواگیر ناعلاج، محیط زیست، گیاهان دارویی،طب سنتی و گیاهی اولویت حوزه پژوهش باشد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در زمان حاضر دانشگاه نسل سوم اندیشه های بسیاری برای حل مشکلات جامعه،صنعت، مهارت،فناوری، نوآوری و دانش افزایی دارد.

پناهی بیان کرد: اکنون نیازمند رابطه حوزه دانشگاه و صنعت بر اساس تخصص هیات علمی ها برای حل مشکلات هستیم.

وی تصریح کرد: برای رفع این مشکلات عدد قابل توجهی برای تولید و فناوری در اختیار برنامه بودجه قرار گرفته و در وزارت بهداشت دنبال طرح های تحقیقاتی برای حل معضلات در استانها هستیم.
پناهی گفت: دانشگاه علوم پزشکی در حوزه سلامت که تولید دانش مدعی است باید آورده ای در علم داشته باشد.
وی اضافه کرد: در منطقه از نظر تولید دانش با مرجعیت علمی اول هستیم و تلاش ها در این زمینه باید ادامه یابد.

پناهی تاکید کرد:از نظر فناوری و پاسخ به نیازهای جامعه در دنیا شاخص نوآوری جهانی رتبه ۶۰ را داریم که رتبه خوبی نیست که درصد قابل توجهی از شاخص نوآوری جهانی متاثر از دو گروه عوامل رکن ورودی و خروجی است.

وی ادامه داد : اگر بخواهیم دانشگاهی داشته باشیم که هم مرجعیت علمی تولید دانش و فناوری در دنیا داشته باشد نیازمند تغییر نسل سوم دانشگاه ها هستیم.
پناهی اضافه کرد: نگارش مقاله وسیله، مسیر و هدف حل مشکل و تحلیل پاسخ ها و رسیدن به دارو تجهیزات و پروتکل باید باشد.
وی تصریح کرد:در دانشگاه های علوم پزشکی کشور دنبال سخت افزار و خرید نیاز برای پاسخگویی به مشکلات مردم است که باید جلسه ای برای تمام نیازهای تحقیقاتی و پژوهشی استان گلستان لیست و برای حل آن چاره اندیشی شود.
پناهی تاکید کرد: تاکید داریم تمام بودجه های علوم پزشکی باید در راستای حل مشکلات مردم، ارتقای سطح سلامت و بهبود کیفیت باشد.

به گزارش ایرنا، در این آیین از زحمات عبدالرضا فاضل رئیس پیشین تقدیر و سعید گل‌فیروزی به عنوان رییس دانشگاه علوم‌ پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان معرفی شد.

گلستان یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف در ۳۴ نقطه شهری و هزار و ۷۵ روستا دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا