2760 مورد بازرسی از مراکز توزیع کالاهای اساسی در کردستان


2760 مورد بازرسی از مراکز توزیع کالاهای اساسی در کردستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان از 2 هزار و 7٦0 مورد بازرسی از مراکز توزیع کالاهای اساسی در کردستان خبر داد.

پیمان اسکندری امروز (۲۷بهمن) در چهل و یکمین جلسه قرارگاه امنیت غذا ضمن تاکید بر این نکته که پیشگیری بهتر از درمان است؛ اظهار کرد: با اعتقاد راسخ معتقد بر این نکته هستم که با اصلاح فرآیندهای قبل از توزیع و شناسائی گلوگاه‌ها می‌توان بازار را کنترل نمود و بە جای بازرسی مکرر با نظارت بر نحوه توزیع، از هرگونه مشکلات بعدی جلوگیری نمود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی عنوان کرد: در تمامی جلسات قرارگاه امنیت غذایی دعوت از تجار، بازرگانان، عاملین پخش و صاحبان فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌تواند نقش بسزایی در کنترل قیمت‌ها و کاهش هزینه‌های بازرسی داشته باشد.

وی با اشاره به بازرسی‌های صورت گرفته گفت: بیشترین بازرسی‌های صورت گرفته از مراکز توزیع نهاده های دامی، خبازی ها، فروشگاه‌های مواد پروتئینی و میوه و سبزیجات بودە‌اند و ده رقم کالای اساسی مختلف با مشاهدات میدانی بازرسین رصد شده است.

پیمان اسکندری از تشکیل پرونده برای بالغ بر ۳۰۰ نفر از متخلفین خبر داد و افزود: بازرسین سازمان جهاد کشاورزی پس از رویت هرگونه تخلف، مستقیما نسبت به تشکیل پرونده و ارجاع به سازمان تعزیرات جهت اعمال قانون اقدام خواهد نمود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: قیمت تولیدکننده- واردکننده درج شده بر روی کالا باید عیناً منطبق با قیمت فروش بر اساس صورتحساب های صادره (فاکتورهای فروش) باشد و با احتساب مالیات بر ارزش افزوده و یا معاف از مالیات بر ارزش افزوده در کنار قیمت به منظور جلوگیری از اخذ مضاعف مالیات درج شود.

اسکندری افزود: تدوین برنامه‌های تامین معیشت آحاد مردم به منظور کنترل و تعدیل قیمت و تنظیم بازار کالاهای اساسی از جمله وظایفی است که به جهاد کشاورزی واگذار شده که در این اثنا، توزیع برنج در دو نوع تایلندی و هندی، توزیع شکر در سه نوع مصرف خانوار، مصرف صنف و صنعت و مصرف اتحادیه تعاونی زنبورداران و نیز توزیع مرغ و گوشت قرمز تنظیم بازار با توجه به نزدیک شدن ایام پایانی سال و افزایش پیک مصرف به جد در دستور کار قرار گرفته است.

پیمان اسکندری جلب مشارکت تعاونی های تولید، تشکل ها و تعاونی های تخصصی در تصمیم‌گیری های مرتبط با محوریت ضرورت های مورد نیاز در حوزه های پیش آگاهی در تامین و رصد هوشمندانه توزیع و نظارت بر کمیت و کیفیت و قیمت محصولات کشاورزی را خواستار شد تا احتمال هرگونه کمبود یا مازاد نیاز محصولات کشاورزی وجود نداشته باشد.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا