10 درصد از کودکان دلیجانی واکسن کرونا دریافت کردند


10 درصد از کودکان دلیجانی واکسن کرونا دریافت کردند

خمین - ایرنا - رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دلیجان گفت: حدود 10 درصد از گروه سنی پنج تا 12 سال در این شهرستان با دریافت واکسن علیه ویروس کرونا ایمن شده اند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان دلیجان، دکتر عبدالرحیم فردوسی افزود: موج ششم کرونا در دلیجان با افزایش تعداد کودکان مبتلا به امیکرون همراه بوده و به همین دلیل به خانواده ها توصیه می کنیم که نسبت به تکمیل نوبت های واکسن کودکان سریع تر اقدام کنند.
وی افزود: هرچند خوشبختانه موردی از بستری کودکان بدلیل کرونا درشهرستان نداریم اما ابتلای کودکان باعث گردش ویروس درجامعه و ابتلای بزرگسالان بخصوص افراد کهنسال می شود.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دلیجان از موجود بودن لیست کامل واکسن ها برای افراد بزرگسال و دو واکسن پاستو کووک و سینوفارم برای کودکان خبر داد و گفت: شهروندان هرچه سریعتر برای دریافت دز سوم واکسن و واکسیناسیون کودکان به مرکز واکسیناسیون دلیجان واقع در آموزشگاه تزکیه مراجعه و فرآیند واکسیناسیون خود را تکمیل کنند.
فردوسی اظهار داشت: از ابتدای بهمن ماه جاری تاکنون ۶ نفر بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ با میانگین سنی ۸۹ سال در دلیجان جان باختند.
وی توضیح داد: بیشتر بیماران مبتلا به کووید ۱۹ که جان خود را از دست می‌دهند، واکسن کرونا تزریق نکرده‌ و یا نوبت های واکسن را تکمیل نکرده اند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دلیجان ادامه داد: در حال حاضر ۲۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان شهرستان بستری هستند.
فردوسی افزود: از ابتدای واکسیناسیون تاکنون ۹۵ درصد از جمعیت گروه های هدف، دُز اول، ۹۰ درصد دُز دوم و حدود ۵۰ درصد هر سه دُز واکسن خود را در این شهرستان دریافت کردند.

دلیجان بیش از 60 هزار نفر جمعیت دارد و در جنوب استان مرکزی واقع شده است. این شهرستان هم اکنون در رنگ بندی کرونا، قرمز است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل روز معلم | عکس تبریک روز معلم