نوکیا G21 معرفی شد؛ یک گوشی اقتصادی با 3 روز عمر باتری و دوربین 50 مگاپیکسلی


نوکیا G21 معرفی شد؛ یک گوشی اقتصادی با 3 روز عمر باتری و دوربین 50 مگاپیکسلی

گجت نیوز (https://gadgetnews.net) شرکت نوکیا امروز از یک گوشی اقتصادی با مشخصاتی قابل قبول و ظاهری جذاب رونمایی کرد. این گوشی نوکیا G21 نام دارد و از باتری و دوربین قدرتمندی بهره می‌برد. نوکیا فروردین ماه سال 1400 از گوشی نوکیا G20 رونمایی کرد. حالا با گذشت کمتر از یک سال، نسل جدید این گوشی با باتری بهتر،... نوشته نوکیا G21 معرفی شد؛ یک گوشی...

شرکت نوکیا امروز از یک گوشی اقتصادی با مشخصاتی قابل قبول و ظاهری جذاب رونمایی کرد. این گوشی نوکیا G21 نام دارد و از باتری و دوربین قدرتمندی بهره می‌برد.

نوکیا فروردین ماه سال 1400 از گوشی نوکیا G20 رونمایی کرد. حالا با گذشت کمتر از یک سال، نسل جدید این گوشی با باتری بهتر، دوربین جدیدتر و پیشرفته‌تر و ظاهری جذاب‌تر معرفی شده است. این گوشی با این که قیمتی کمتر از رقبایش دارد اما می‌تواند در زمینه‌هایی، از بسیاری از رقبا عمل کند.

نوکیا حال و روز خوبی ندارد و از روزهای اوجش فاصله بسیار زیادی دارد. این شرکت حتی حالا دیگر گوشی‌های پرچم‌دار نیز معرفی نمی‌کند و می‌خواهد با معرفی مدل‌های اقصادی و در بهترین حالت گوشی‌های میان‌رده‌، بخشی از بازار را در دست بگیرد. جدیدترین گوشی این شرکت یعنی نوکیا G21، می‌تواند یکی از بهترین گوشی‌های میان‌رده اقتصادی بازار در سال 2022 باشد.

مشخصات فنی، ظاهری و ویژگی‌های نوکیا G21

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های گوشی نوکیا G21، عمر باتری سه روزه است. باتری این گوشی 5050 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد. شرکت HMD گلوبال توانسته در این گوشی با استفاده از قابلیت‌های نرم‌افزاری مانند روشن شدن حالت ذخیره باتری عادی در 20 درصد و روشن شدن حالت ذخیره باتری پیشرفته با رسیدن باتری به 10 درصد، عمر باتری را افزایش دهد. البته با روشن شدن این قابلیت، برخی از قابلیت‌های گوشی تغییر می‌کنند تا انرژی کمتری مصرف شود. در نتیجه ممکن است تجربه استفاده از گوشی با شارژ کم، چندان لذت‌بخش نباشد.

نوکیا G21 معرفی شد؛ یک گوشی اقتصادی با 3 روز عمر باتری و دوربین 50 مگاپیکسلینوکیا G21 معرفی شد؛ یک گوشی اقتصادی با 3 روز عمر باتری و دوربین 50 مگاپیکسلی

بهتر است بدانید گوشی نوکیا G20 نیز عملکرد بسیار خوبی در زمینه عمر باتری داشت. البته تفاوت اصلی در زمینه باتری این دو گوشی، پشتیبانی از شارژ سریع 18 واتی در نوکیا جی 21 است. متاسفانه نوکیا این گوشی را با آداپتور شارژ 10 واتی به دست مشتریان می‌رساند و آداپتور شارژ سریع‌تر باید به صورت جداگانه خریداری شود. با وجود ظرفیت بالای باتری، در گوشی جدید نوکیا ضخامت گوشی 5 درصد کاهش داشته از 9.2 میلی متر، به 8.5 میلی متر می‌رسد.

صفحه نمایش و دوربین گوشی نوکیا جی 21

نمایشگر گوشی نوکیا جی 21 نیز در مقایسه با رقبایش می‌تواند عملکرد بسیار خوبی داشته باشد. این صفحه نمایش 6.5 اینچی از نوع ال سی دی است و از نرخ نوسازی 90 هرتزی پشتیبانی می‌کند. این اولین بار است که در یک گوشی سری جی نوکیا شاهد این ویژگی هستیم. رزولوشن نمایشگر گوشی اقتصادی نوکیا نیز 720p پلاس است. همچنین در صورتی که می‌خواهد از عمر سه‌روزه باتری این گوشی بهره ببرید، باید قابلیت adaptive mode را روشن کنید تا نرخ نوسازی صفحه نمایش، با توجه به محتوا 60 یا 90 هرتز باشد.

نوکیا G21 معرفی شد؛ یک گوشی اقتصادی با 3 روز عمر باتری و دوربین 50 مگاپیکسلینوکیا G21 معرفی شد؛ یک گوشی اقتصادی با 3 روز عمر باتری و دوربین 50 مگاپیکسلی

همان طور که گفتیم گوشی نوکیا G21 در زمینه دوربین هم یکی از بهترین‌ها در رده قیمتی خود است. HMD Global در این گوشی از یک حسگر اصلی دوربین 50 مگاپیکسلی استفاده کرده است. در نسل قبل، شاهد دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی بوده‌ایم. اچ ام دی گلوبال هنوز اطلاعات مربوط به دیافراگم، اندازه لنز و … این دوربین را اعلام نکرده اما می‌دانید قابلیتی به نام سوپر رزولوشن در دوربین این گوشی وجود دارد که میزان جزئیات تصاویر ثبت شده توسط دوربین را بسیار بالاتر می‌برد. خوش‌بختانه دوربین این گوشی از قابلیت نایت مود نیز بهره می‌برد. در کنار حسگر اصلی قدرتمند، شاهد یک حسگر عمق دو مگاپیکسلی و دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی هستیم. در این گوشی، نوکیا دوربین اولترا وایدی که در نسل قبل وجود داشت را حذف کرده است.

مشخصات سخت‌افزاری میان رده جدید نوکیا

نوکیا برای گوشی جدیدش تراشه هیجان‌انگیزی را انتخاب نکرده اما حداقل در مقایسه با نسل قبل، یونیساک T606 کمی قدرتمندتر است. این تراشه که از لیتوگرافی 12 نانومتری بهره می‌برد از دو هسته Cortex-A75 و شش هسته A55 استفاده می‌کند. پردازنده گرافیکی این تراشه نیز Mali G57 MP1 است. هر چند این تراشه برای استفاده‌های سنگین خیلی مناسب نیست اما در استفاده روزمره و معمولی، می‌تواند قابل اعتماد باشد.

نوکیا G21 معرفی شد؛ یک گوشی اقتصادی با 3 روز عمر باتری و دوربین 50 مگاپیکسلینوکیا G21 معرفی شد؛ یک گوشی اقتصادی با 3 روز عمر باتری و دوربین 50 مگاپیکسلی

مودم این تراشه Cat. 4 LTE است. در سری جی نوکیا شاهد گوشی‌های 5G نیز بوده‌ایم اما در نوکیا G21، شرکت HMD Global به استفاده از مودم 4G بسنده کرده است. تراشه یونیساک T606 در جدیدترین محصول نوکیا با 4 گیگابایت حافظه رم و 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی همراه شده است. نوکیا جی 21 از دو سیم کارت به همراه کارت حافظه میکرو اس دی به صورت همزمان پشتیبانی می‌کند.

ویژگی‌های نرم‌افزاری نوکیا G21

با این که این مدل در زمان عرضه به بازار به اندروید 11 مجهز است اما نوکیا اعلام کرده جی 21، آماده دریافت اندروید 12 است. مانند بسیاری از گوشی‌های نوکیا، این مدل هم می‌تواند دو آپدیت بزرگ سیستم عامل اندروید را دریافت کند.

نوکیا G21 معرفی شد؛ یک گوشی اقتصادی با 3 روز عمر باتری و دوربین 50 مگاپیکسلینوکیا G21 معرفی شد؛ یک گوشی اقتصادی با 3 روز عمر باتری و دوربین 50 مگاپیکسلی

پس احتمالا کاربران این گوشی، اندروید 13 را نیز تجربه کنند. همچنین نوکیا تا سه سال از بسیاری از گوشی‌هایش پشتیبانی نرم‌افزاری می‌کند. مانند دیگر میان‌رده‌های جدید نوکیا، این گوشی هم به حسگر اثر انگشت روی دکمه پاور مجهز شده است. قابلیت فیس آنلاک دو بعدی این میان‌رده اقتصادی نیز پیشرفته‌تر شده و می‌تواند با وجود ماسک هم چهره کاربر را شناسایی کند.

قیمت گوشی نوکیا جی 21 (G21)

گوشی نوکیا G21 با قیمت 170 یورو روانه بازار خواهد شد. این گوشی در مقایسه با نسل قبل، 10 یورو گران‌تر است. نوکیا جی 21 در دو رنگ عرضه می‌شود و در جعبه‌اش آداپتور شارژ 10 واتی و کابل USB وجود دارد. در برخی از مناطق نیز این گوشی با هندزفری، محافظ نمایشگر و قاب ژله‌ای به دست خریداران خواهد رسد. نوکیا اعلام کرده قاب ژله‌ای این گوشی، به طور کامل از مواد بازیافتی تولید شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

استعفای مخالف اجرایی شدن طرح صیانت