طرح سلامتگر از سوی هلال احمر در 150 مدرسه زنجان اجرا شد


طرح سلامتگر از سوی هلال احمر در 150 مدرسه زنجان اجرا شد

زنجان - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: طرح سلامتگر از سوی اعضای کانون‌های دانش آموزی هلال احمر در 150مدرسه استان با هدف کاهش ابتلای دانش آموزان به کرونا در حال برگزاری است.

دکتر سید قاسم موسوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با توجه به شیوع سویه جدید ویروس کرونا در کشور و استان زنجان، توجه به فرهنگ سازی گسترده در سطح جامعه به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس و لزوم رعایت موارد بهداشتی، طرح سلامتگر مدرسه با مشارکت اعضای دانش آموزان هلال احمر در سطح مدارس استان برگزار می‌شود.
وی تاکید کرد: سلامتگر مدرسه به منظور حمایت از زندگی و سلامت انسان ها و با عنایت به چالش شکاف های رو به رشد در سلامتی و به زیستی با هدف کاهش ابتلای دانش آموزان به این بیماری درحال اجرا است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: هدف از اجرای این طرح، مشارکت اعضای کانون های دانش آموزی هلال احمر در مسوولیت پذیری اجتماعی، توسعه و نهادینه کردن فرهنگ سلامت مدرسه و خانواده همچنین کاهش شیوع ویروس کرونا است.
موسوی ادامه داد: در طرح سلامتگر مدرسه فعالیت هایی همچون توصیه به رعایت نکات بهداشتی، توصیه به شست و شوی دست ها و ضدعفونی کردن آنها، تاکید بر استفاده از ماسک در محیط مدرسه و دیگر مکان های عمومی انجام می شود.
وی اظهارداشت: جدی گرفتن علائم سرماخوردگی در بدن خود و اطرافیان، تهیه بروشورهای ابتکاری به منظور انتقال اطلاعات مرتبط با ویروس کرونا توسط دانش آموزان عضو کانون های دانش آموزی هلال احمر برای دیگر دانش آموزان مدارس استان زنجان از دیگر فعالیت و برنامه های طرح سلامتگر مدرسه به شمار می رود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: اعضای کانون های دانش آموزی هلال احمر در این طرح علاوه بر انجام فعالیت‌های بیان شده به توزیع ماسک و الکل ضدعفونی کننده دست برای دانش آموزان نیز اقدام می‌کنند تا استفاده از این اقلام توسط دانش آموزان همچنان جدی گرفته شود.
موسوی یادآوری کرد: بهترین بروشورهای تهیه شده توسط اعضای کانون های دانش آموزی در شبکه شاد بارگذاری خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: این طرح در بخش سلامتگر مدرسه در ۱۵۰ کانون هلال احمر در سطح مدارس استان میان دانش آموزان دختر و پسر پایه های تحصیلی هفتم، هشتم و نهم شهرستان های زنجان، ابهر، خدابنده، طارم، ماهنشان، خرم دره و ایجرود در حال اجرا است.
موسوی اضافه کرد: این طرح توسط معاونت جوانان جمعیت هلال احمر استان زنجان آغاز شده و در حال برگزاری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا