مسئولان کاری نکنند که باورهای مردم خدشه‌دار شود


مسئولان کاری نکنند که باورهای مردم خدشه‌دار شود

دبیر جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی گفت: مسئول انقلابی با ارائه خدمت بهتر و بیشتر می‌تواند موجب ارتقای امید در جامعه شود و افزایش امید در میان مردم می‌تواند به تحکیم باورهای مردم نسبت به انقلاب اسلامی منجر شود. ضمن اینکه با توجه به توسعه فضای مجازی رفتار، عملکرد و سبک زندگی مدیران مورد قضاوت مردم قرار می‌گیرد و سهل‌انگاری در انجام وظایف می‌تواند به...

احمد خورگامی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب فاصله‌ای بین مدیران و مردم وجود نداشت و مدیران بیشتر شبیه مردم بودند که این امر باعث می‌شد مردم نسبت به هم گذشت بیشتری داشته باشند، برای مثال بزرگ‌ترها که اوایل انقلاب را درک کردند در خاطرات خود می‌گویند که در آن سال‌های اوایل انقلاب بر روی درب منزل می‌‎نوشتند «در این منزل ۶۰ لیتر نفت اضافه موجود است»، مردم نسبت به هم انفاق و گذشت داشتند و از یکدیگر دستگیری می‌کردند.

وی با تأکید بر اینکه رفتار مسئولین در مردم اثرگذار است، بیان کرد: با گذشت انقلاب رفته‌رفته خیلی از مسئولین از مردم فاصله گرفتند؛ اگر دفتر انقلاب را دارای صفحات سفید و مظهر پاکی ببینیم مسئولینی بودند که با دست چرکین خود در دفتر انقلاب آثاری را به‌جای گذاشتند که هم به انقلاب اسلامی آسیب زدند و هم در بین برخی مردم بدبینی ایجاد کردند.

دبیر جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: مسئولین باید از جنس مردم باشند متأسفانه برخی وقتی به مسئولیت می‌رسند در عنوان مدیریتی خود غرق شده و فاصله‌شان با مردم بیشتر می‌شود وقتی فاصله بیشتر شود کمتر از واقعیات جامعه آگاه خواهند شد و در پی آن کمتر در جریان مشکلات قرار می‌گیرند و همین باعث می‌شود مردم نسبت به مسئولین بدبین شوند.

وی تصریح کرد: مسئولین امانت و فرصت مسئولیت را فرصت خدمت و امانتی نزد خود بدانند و در حفظ و صیانت از این امانت به‎‌عنوان مسئولیت، نهایت تلاش و اهتمام را داشته باشند؛ علاوه بر آن تلاش‌های جدی برای رفع دغدغه‌های مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند.

خورگامی اضافه کرد: انواع نابسامانی‌ها، فساد و بی‌عدالتی و سایر مشکلاتی در دوران پهلوی باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد؛ نسل جوانی که آن دوران را درک نکرده و مطالعه ندارد درباره آن دوران نمی‌داند و با مشاهده برخی مشکلات و دشواری‌ها،دلسرد می‌شود و همین وظیفه همگان را برای حفظ و صیانت از انقلاب اسلامی سنگین می‌کند.

وی مطرح کرد: اعمال و رفتار مسئولین مورد قضاوت مردم قرار می‌گیرد بنابراین باید دقت لازم را داشته باشند، مسئولین باید با تحکیم باورها و اعتقادات دینی و توسعه فعالیت‌های فرهنگی بتوانند فضای جامعه را تغییر دهند تا منجر به تقویت روحیه جامعه شود.

دبیر جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی اشاره کرد: توسعه و گسترش وحدت در جامعه بسیار مهم است، پرهیز از نزاع‌های سیاسی و جلوگیری از تشدید اختلافات و تلاش در جهت وحدت جامعه می‌تواند به جلوگیری از دسیسه‌های دشمن علیه نظام و انقلاب کمک کند؛ دشمنان با به راه انداختن دعواهای سیاسی و قومی و قبیله‌ای برای بروز اختلاف در جامعه تلاش دارند. وظیفه مسئولین حفظ و صاینت از انقلاب اسلامی است و با وحدت و انسجام بین مردم می‌توانند از دسیسه‌های دشمن علیه نظام جلوگیری کنند و در این راستا باید تلاش مضاعف داشته باشند.

وی اظهار کرد: مسئول انقلابی باید امانت‌دار باشد و آنچه به او سپردند را به نحو احسن انجام دهد، اگر توان بهبود محل خدمت خود را ندارد در پایان دوره مدیریتی با بدترین شرایط تحویل ندهد، مسئول انقلابی با ارائه خدمت بهتر و بیشتر می‌تواند موجب ارتقای امید در جامعه شود و افزایش امید در میان مردم می‌تواند به تحکیم باورهای مردم نسبت به انقلاب اسلامی منجر شود.

خورگامی بیان کرد: مسئولین نسبت به مسائل فرهنگی در جامعه اهتمام جدی داشته باشند و نکته بعدی این که با توجه به توسعه فضای مجازی رفتار، عملکرد و سبک زندگی مدیران مورد قضاوت مردم قرار می‌گیرد و سهل‌انگاری در انجام وظایف می‌تواند به باورهای مردم و آرمان‌های انقلاب خدشه وارد کند.

دبیر جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی در پایان یادآور شد: یک مسئول انقلابی باید مشکلات مردم و رفع آنان را دغدغه اصلی خود بداند و به معنای واقعی خودش را خادم و خدمتگزار مردم در نظر بگیرد.

انتهای پیام


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تتلو در دادگاه : اشتباه کردم بد هم اشتباه کردم / علت دعوت از دختران 15 تا 20 سال چه بود...