«محفل طنز سارماشیق» همراه با رونمایی کتاب در اردبیل برگزار شد


«محفل طنز سارماشیق» همراه با رونمایی کتاب در اردبیل برگزار شد

به مناسبت دهه مبارک فجر هم‌زمان با رونمایی از کتاب «شاه چمدان‌دا گئتدی»، محفل طنز «سارماشیق» آغاز به کار کرد. به گزارش شیرین طنز، به... ادامه مطلب...

به مناسبت دهه مبارک فجر هم‌زمان با رونمایی از کتاب «شاه چمدان‌دا گئتدی»، محفل طنز «سارماشیق» آغاز به کار کرد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اردبیل، روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۰ مراسم آغاز به کار محفل طنز همراه با رونمایی از کتاب «شاه چمدان‌دا گئتدی» در حوزه هنری استان اردبیل برگزار شد.

این مراسم با حضور رضوان باقلاچی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، امیر رجبی رییس حوزه هنری استان، اباصلت ابراهیمی مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و شعرای طنز پرداز استانی و علاقه‌مندان به هنر و ادبیات در سالن دکتر جابر عناصری حوزه هنری استان برگزار شد.

در این برنامه امیر رجبی رییس حوزه هنری استان ضمن خوش‌آمدگویی به حاضران و ابراز خرسندی از افتتاح محفل طنز در اردبیل گفت: این محفل طنز به سرپرستی حبیب یزدانی روزهای چهارشنبه هر دو هفته یکبار و با حضور شاعران و طنزپردازان استان اردبیل در حوزه هنری استان برگزار خواهد شد.

برنامه‌های طنز فاخر

رجبی افزود: برنامه‌های طنز فاخر، فضای شاد و مفرحی را در جامعه ایجاد می‌کند و در گذشته‌ نیز اردبیل و حوزه هنری شاهد محافل طنز مختلفی از جمله محفل «در حلقه رندان» بوده است اما در سال‌های اخیر این حرکت متوقف شده بود که از این پس با نام محفل طنز «سارماشیق» سعی خواهد داشت این وظیفه را بر عهده گرفته و موجب نشاط اجتماعی و رونق شادی در جامعه و استان شود.

در این محفل رضوان باقلاچی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز گفت: دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آمادگی دارد که از این محافل حمایت کرده تا برنامه‌های مختلفی را در سطح استان و به خصوص مناطق محروم برگزار کنند.

باقلاچی اضافه کرد: انواع مختلف آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، خشونت و نزاع در اردبیل وجود دارد و ما برای اینکه جامعه‌ای عاری از آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم، بایستی موانع پیش روی را در جامعه پاکسازی کنیم که با برگزاری مراسم‌های ادبی و نشاط‌آور می‌توان به پیشگیری، کنترل و کاهش این آسیب‌ها کمک کرد.

در ادامه محفل طنز «سارماشیق» با اجرای حبیب یزدانی تعدادی از شعرا چون اسکندر نجفی(سخنور)، رسول ناصرآزاد، ناصح اردبیلی، روزبه صمدی، جبرائیل کاظمی اردبیلی، عباس عبدی‌نژاد و رامین مجیدزاده به شعرخوانی پرداختند و میرعظیم رفیق‌نیا و ظریفه رحیمی داستان‌های کوتاه طنز خود را خوانش کردند.

#gallery-1 { margin: auto; } #gallery-1 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 100%; } #gallery-1 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-1 .gallery-caption { margin-left: 0; } /* see gallery_shortcode() in wp-includes/media.php */
«محفل طنز سارماشیق» همراه با رونمایی کتاب در اردبیل برگزار شد کتاب شاه چمدان دا گئتدی

رونمایی کتاب

در این برنامه ادبی از کتاب «شاه چمدان‌دا گئتدی» با تحقیق و تدوین «عمار احمدی» نیز رونمایی شد. این کتاب که شامل شعارها، سرودها، ترانه‌ها، طنزها و هزل‌های انقلابی مردم آذربایجان است به کوشش واحد تاریخ شفاهی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در ۷۲ صفحه و ۱۰۰۰ نسخه توسط انتشارت راه‌یار با قیمت ۸۰۰۰ تومان منتشر شده است.

بخش پایانی محفل طنز «سارماشیق» تجلیل از عمار احمدی نویسنده کتاب و برگزیدگان اردبیلی هنرواره ملی «روایت جهاد» بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سرگرمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ رونماییِ چین از اولین ربات انسان‌نمای تمام‌الکتریکی