نقشه‌های زمین‌شناسی دریایی برای ساخت پل خلیج فارس تهیه می‌شود


نقشه‌های زمین‌شناسی دریایی برای ساخت پل خلیج فارس تهیه می‌شود

قشم- ایرنا- رییس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: این سازمان نقشه‌های لازم جهت مدیریت زمین‌شناسی دریایی و شناسایی گسل‌های کف دریا برای احداث پل خلیج فارس و توسعه سواحل را تهیه می‌کند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از سازمان منطقه آزاد قشم، علیرضا شهیدی در آیین تفاهمنامه همکاری‌های مشترک سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور و سازمان منطقه آزاد قشم افزود: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی آمادگی دارد در دو بخش تولید اطلاعات پایه در قالب نقشه و همچنین اکتشاف در تمام زمینه‌ها از جمله آب‌های زیرزمینی اطلاعات مورد نیاز سازمان منطقه آزاد قشم را تامین کند.

وی ادامه داد: همچنین سازمان مذکور توانایی تامین اطلاعات موردنیاز سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در جزیره قشم را دارد.

رییس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور خاطرنشان کرد: این سازمان می‌تواند اطلاعات لازم درباره آلاینده‌های سطح زمین، در ارتباط با جزیره قشم را نیز تهیه کند.

تفاهمنامه همکاری‌های مشترک سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور و سازمان منطقه آزاد قشم برای توسعه فعالیت‌های زمین شناسی و شناسایی آب های زیرزمینی در محدوده جغرافیایی منطقه آزاد قشم به امضا رسید.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگران زن و مرد شمالی ایرانی / باورتان نمی شود ! + عکس ها و اسامی