رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام: مدارس دو هفته مجازی شود


رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام: مدارس دو هفته مجازی شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام پیشنهاد کرد که کلاس‌ها در تمام مدارس استان به مدت یک یا دو هفته به صورت مجازی برگزار شود.

دکتر «محمد کریمیان» در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا، اظهار کرد:تقریباً باید هر بیمار مبتلا به کرونا را امیکرون به حساب آوریم و این سویه جدید در کل کشور در حال افزایش است و آمارها تقریباً به طور تصاعدی بالا می رود و در استان ایلام نیز همین رویه معمول است.

وی با بیان اینکه در طول هفته گذشته آمار مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌ها به شدت افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: نکته مهمی که در کل کشور و استان ما وجود دارد، به نسبت به سویه‌های قبلی؛ ابتلای کودکان به کرونا است و در حال حاضر در بخش‌های کودکان بیمارستان‌ها، میزان بستری‌ها افزایش پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با توجه به اینکه آمار ابتلای کودکان افزایش پیدا کرده، توصیه و پیشنهاد ما به عنوان دانشگاه علوم پزشکی این است که کلاس‌ها در تمام مدارس استان به مدت یک یا دو هفته به صورت مجازی برگزار شود، گفت: در رابطه با راهپیمایی ۲۲ بهمن به صورت کشوری تصمیم‌گیری می‌شود اما در خصوص اجتماعات و همایش‌ها در هفته‌های آتی؛ تصمیم گیری شود که به مدت ۲هفته این اجتماعات و همایش‌ها یا برگزار نشوند یا یا اینکه به صورت محدود برگزار شوند.

کریمیان گفت: در استان ایلام از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا امروز، تعداد ۶۹ هزار و ۴۵۰ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و متاسفانه تعداد ۱۱۸۰نفر از هم استانی‌هایمان نیز جان خود را از دست داده اند. همچنین در حال حاضر تعداد ۶۹بیمار مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان های استان بستری هستند و مراحل درمان و مراقبت های مربوطه به آنان در حال طی شدن است.

وی ادامه داد: به لحاظ روند کلی کووید ۱۹ در استان، در دی ماه تعداد ۱۰ هزار و ۲۸۲ مورد از افراد مشکوک به کرونا نمونه گیری شده که از این رقم تعداد ۵۰۲مورد مثبت اعلام شده و تعداد ۳۲۶نفر نیز در بیمارستانها بستری شده و متأسفانه تعداد ۳نفر از هم استانی‌هایمان به واسطه ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند. همچنین از ابتدای بهمن تاکنون نیز تعداد ۷۵۱۸مورد نمونه گیری انجام شده و تعداد ۱۷۴۶مورد مثبت کرونا و تعداد ۱۹۲نفر در بیمارستانهای استان بستری شده و ۴مورد فوتی در مدت ذکر شده داشته‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام تصریح کرد: در مقایسه ۱ تا ۷بهمن‌ نسبت به مورخه ۸لغایت ۱۵بهمن‌ماه؛ تعداد نمونه گیری ۸۱/۵درصد افزایش، تعداد مبتلایان ۵۰۸درصد افزایش، تعداد بستری‌ها ۱۲۰درصد افزایش، تعداد بستری‌ موقت ۶۰۰درصد افزایش و تعداد فوتی‌ها نیز ۲۰۰درصد افزایش داشته است.

کریمیان گفت: در رابطه با وضعیت دریافت، توزیع و واکسیناسیون کووید۱۹ بالای ۹سال در سطح استان؛ درصد پوشش واکسیناسیون نوبت اول ۸۴/۸درصد، درصد پوشش واکسیناسیون نوبت دوم ۷۵/۳ درصد و درصد پوشش واکسیناسیون نوبت سوم معادل ۲۴/۹درصد بوده است.
وی گفت: میزان پوشش واکسیناسیون جمعیت ۹تا۱۸سال نوبت اول در استان ۷۷ هزار و ۶۳۰ دوز و ۶۷/۳درصد و میزان پوشش کل همین جمعیت ۵۵/۳درصد بوده است.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!