بنیاد علوی 135 میلیارد ریال در استان سمنان تسهیلات پرداخت کرد


بنیاد علوی 135 میلیارد ریال در استان سمنان تسهیلات پرداخت کرد

شاهرود-ایرنا- دبیر بنیاد علوی استان سمنان گفت: تاکنون 135 میلیارد ریال تسهیلات از سوی این بنیاد برای اشتغال، مسکن و معیشت مردم در استان پرداخت شد.

به گزارش ایرنا، مصطفی واحدی پنجشنبه در نشست با اصحاب رسانه که در حوزه هنری شاهرود برگزار شد، با اشاره به گذشت چهار ماه از آغاز به کار این نهاد در استان سمنان اظهار داشت: بنیاد علوی در این مدت در چهار حوزه اشتغال، فرهنگ، سلامت و نیز عمران و آبادانی در منطقه هدف خود اقدامات مطالعاتی و اجرایی قابل قبولی را انجام داده است.

وی منطقه هدف بنیاد علوی در استان سمنان را بخش بیارجمند شاهرود عنوان کرد و افزود: به منظور تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و با استفاده از راهبردهای توان افزایی و جذب مشارکت های مردمی، این بنیاد به عنوان بازوی محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان به پیاده سازی الگوی جامع آبادانی و پیشرفت در این منطقه اقدام کرده است.
دبیر بنیاد علوی استان سمنان با بیان اینکه ظرفیت های بخش بیارجمند با دارا بودن ۴۳ روستا در حوزه های گردشگری و صنایع دستی، کشاورزی و دامی متمرکز است، ابراز کرد: این بنیاد نیز بر پرورش ظرفیت ها و تسهیل گری متمرکز شد و تاکنون موفقیت های خوبی به دست آمد.
واحدی اضافه کرد: تلاش می شود با تمرکز بر بخش های فرهنگی، سلامت، تسهیل گری و توسعه بسترهای ایجاد اشتغال، ناامیدی از بین مردم منطقه رخت بربندد و نشاط، پویایی و مهاجرت معکوس جایگزین آن شود.
وی ادمه داد: با وجود محرومیت بخش بیارجمند، اما این منطقه در تولید فلفل، پرورش شتر و اقامتگاه های بوم گردی یکی از رتبه های برتر کشور است و از این رو با توان بومی می توان پیشرفت و آبادانی را به این منطقه بازگرداند.
به گزارش ایرنا، بنیاد علوی استان سمنان از سال ۹۹ به مطالعات انتخاب هدف اقدام کرد. این بنیاد در سال جاری در بخش بیارجمند شاهرود در حال فعالیت است. ۵۰ درصد از نیروهای بنیاد را افراد بومی منطقه تشکییل می دهند.

بیارجمند با وسعت ۱۲هزارو ۸۴۰کیلومتر بزرگترین بخش کشور از لحاظ وسعت است که در شرق استان سمنان در شهرستان شاهرود واقع است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این کنسروهای خوراکی خطرناک را بشناسید