کرونا رنگ قشم را قرمز کرد


کرونا رنگ قشم را قرمز کرد

قشم- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت قشم گفت: وضعیت کرونا در شهر قشم به رنگ قرمز تبدیل شد و در 2 هفته اخیر 58 نفر در بیمارستان بستری شدند که 48 نفر از این تعداد در یک هفته گذشته بستری شدند.

دکتر یاسر مرادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون ۱۱ بیمار در بخش کرونا بیمارستان پیامبر اعظم(ص) قشم بستری هستند.

وی پیش بینی کرد: شمار افراد بستری در قشم تا ۲ هفته آتی به ۲ تا سه برابر تعداد کنونی برسد.

مدیر شبکه بهداشت قشم با اشاره به فوت ۲۴۵ نفر بر اثر کرونا در این شهرستان تصریح کرد: شب گذشته نیز یک بیمار ۵۹ ساله در قشم فوت کرد و این در حالی است که از ۲۴ آبان‌ماه مرگ بر اثر کرونا در قشم ثبت نشده بود.

وی افزود: در صورت ادامه روند کنونی مبنی بر رعایت نشدن دستورالعمل‌های بهداشتی، تردد بیشتر مسافران و گردشگران و رغبت نداشتن بعضی از همشهریان به واکسیناسیون‌ ممکن است تعداد افراد مبتلا و بستری به شکل انفجاری افزایش یابد.

مرادی ادامه داد: تا کنون از ۶۰ هزار و ۴۴۲ نفر نمونه‌گیری شده که پاسخ آزمایش ۱۲ هزار و ۸۴۲ نفر مثبت شده است.

وی با اشاره به مثبت شدن نتیجه ۶۱۰ نفر در هفته اخیر اظهار کرد: از زمان آغاز واکسیناسیون تا کنون ۲۴۱ هزار و ۸۰۳ نفر در قشم واکسینه شده‌اند که از این تعداد ۱۱۵ هزار و ۳۹۹ نفر دُز نوبت اول خود را تزریق کرده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت قشم افزود: یکصد هزار و ۶۴۷ نفر نیز دُز دوم خود را تزریق کرده‌اند و به ۲۵ هزار و ۷۵۷ نفر نیز دُز سوم تزریق شده‌است.

وی ادامه داد: تمایل نداشتن بعضی از همشهریان برای شرکت در واکسیناسیون یا تزریق دُزهای بعدی باعث می‌شود که سلامتی این افراد در خطر باشد که برای جامعه نیز خطرات و مشکلاتی به همراه دارد.

مرادی با اشاره به مهیا بودن شرایط جهت تزریق واکسن برای افراد بالای ۱۸ سال گفت: هم اکنون افراد ۹ تا ۱۲ ساله (از تاریخ ۲۹ اسفندماه ۱۳۹۱) برای واکسیناسیون می‌توانند به مراکز تجمیع واکسیناسیون، خانه بهداشت و مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان قشم مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: تمام واکسن‌هایی که در کشور موجود است، در مراکز تزریق واکسن قشم فراهم شده که به اختیار افراد به آنان تزریق می‌شود.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آدرس و شماره تلفن اتحادیه های صنفی تبریز