دولت سیزدهم توجه به مناطق محروم را رسالت مهم خود می‌داند


دولت سیزدهم توجه به مناطق محروم را رسالت مهم خود می‌داند

اردبیل - ایرنا- سرپرست فرمانداری نیر تاکید کرد که دوست سیزدهم توجه جدی به مناطق محروم و روستایی و رفع محرویت از چهره این مناطق را مهمترین راسالت خود می‌داند.

دولت سیزدهم توجه به مناطق محروم را رسالت مهم خود می‌دانددولت سیزدهم توجه به مناطق محروم را رسالت مهم خود می‌داندبه گزارش ایرناف شهرام محنمدی روز پنجشنبه در آئین افتتاح پروژه های روستایی بخش کورایئم شهرستان نیر افزود: مسئولان به خصوص ادارات خدمات رسان شهرستان باید نگاه ویژه ای به روستاهای محروم در بخش کوراییم داشته باشند تا علاوه بر افزایش مهاجرت ها شاهد افزایش تولیدات در این روستاها باشیم.

وی با تاکید بر اینکه توسعه مناطق روستایی محروم از اولویت برخوردار است، افزود: تکمیل طرح‌های عمرانی و رفع مشکلات روستاییان در دستور کار قرار دارد و امسال برای توسعه و پیشرفت روستاهای شهرستان اعتباری خاصی در نظر گرفته شده است.

سرپرست فرمانداری نیر بیان کرد: تداوم حرکت پرشتاب توسعه شهرستان نیر نیازمند مشارکت همگانی است، که این مهم با توسعه روستاها و رفع محرومیت از مناطق روستایی با مشارکت مردم و هم افزایی دستگاه‌ها محقق می‌شود.

او بازدیدهای میدانی از روند اجرایی پروژه‌ها را امری ضروری دانست و خاطر نشان ساخت: نباید تنها به ارائه گزارش‌ها اکتفا کنیم، بازدید میدانی از روستاها با هدف تصمیم‌گیری آگاهانه برای رفع مشکلات مردم صورت می‌گیرد.

محمدی با اشاره به پروژه های عمرانی افتتاحی در بخش کورائیم گفت: این پروژه ها در حوزه مخابرات اعم از بی تی اس تلفن همراه روستای ایرنجی ، دستگاه دسترسی به اینترنت پرسرعت روستاهای کمال آباد ، خانقشلاقی ، کریق بزرگ و سعیدخانلو و همچنین افزایش پرت قره شیران می‌باشد که با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان مورد افتتاح قرار گرفت.

وی اضافه کرد: طرح هادی اعم از سنگ فرش ، جدول‌گذاری و زیرسازی و آسفالت معابر روستاهای کلاش بزرگ و قورتولموش از توابع بخش کورائیم با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان بهره برداری شد.

سرپرست فرمانداری شهرستان نیر گفت: توجه به خدمات رسانی به روستاها مهمترین عامل در افزایش مهاجرت معکوس به روستاها است.

وی افزود: اگر روستایی دارای خدمات و امکانات رفاهی باشد شاهد تداوم حضور روستائیان در روستاها و افزایش سطح تولیدات کشاورزی و دامداری و دامپروری در روستاها نیز خواهیم بود.

بخش کورائیم با داشتن ۷۱۵ کیلومتر مربع مساحت از بخش های مستقل شهرستان نیر و در جنوب غربی این منطقه قرار دارد و با داشتن دو هزار و ۲۰۱ خانوار و بیش از ۱۱ هزار نفر جمعیت و منابع طبیعی و خدادادی بالقوه و آثار باستانی و تاریخی منحصر به فرد می تواند نفشی غیر قابل انکار در توسعه شهرستان نیر داشته باشد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعتراضات سراسری دانشجویان آمریکا، چه معنایی برای بایدن در انتخابات دارد؟