جریمه بیش از 2 میلیارد ریالی قاچاقچی داروی دامی در کردستان


جریمه بیش از 2 میلیارد ریالی قاچاقچی داروی دامی در کردستان

سنندج- ایرنا- جریمه بیش از 2 میلیارد ریالی قاچاقچی داروی دامی، آغاز عملیات ضربتی واکسیناسیون دام علیه تب‌برفکی و بازدید سرزده از مراکز دامپزشکی بخش خصوصی مریوان عناوین چند خبر از دامپزشکی کردستان است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، مسوول حقوقی اداره کل دامپزشکی کردستان گفت: با شکایت این اداره کل و دستور مقام قضایی، قاچاقچی داروهای دامی در یکی از شهرستان های استان، به پرداخت ۲ میلیارد و ۷۰۵ میلیون ریال جریمه نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.

آرش معزی اظهار داشت: پس از کشف مقادیر قابل توجه ای داروهای دامی قاچاق در یکی از شهرستان های استان که حاصل تلاش اکیپ های اداره کل دامپزشکی و همکاری عوامل نیروی انتظامی بود، بلافاصله پرونده ای برای فرد خاطی تشکیل شد.

وی با بیان اینکه متهم با استفاده از یک دستگاه خودرو سواری پژو ۴۰۵ اقدام به قاچاق دارو کرده بود که به مراجع قضایی تحویل شد، افزود: قاضی دادگاه تجدید نظر با مشاهده مستندات پرونده، ضمن تایید رای دادگاه بدوی، اقدام به صدور رای کرد.

ضبط داروهای دامی به نفع دامپزشکی استان در صورت تشخیص سلامت مصرف، جریمه معادل قیمت خودرو حامل داروهای قاچاق به مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال، پرداخت مبلغ یک میلیارد و ۴۸۴ میلیون ریال جزای نقدی، معادل ۵ برابر ارزش ریالی داروهای مکشوفه، پرداخت مبلغ ۲۱ میلیون ریال جزای نقدی جایگزین ۶ ماه و ۱۰ روز حبس از جمله احکام صادره برای این قاچاقچی دارو است.

آغاز عملیات طرح ضربتی واکسیناسیون رایگان تب برفکی دامی در روستاهای محروم

مدیرکل دامپزشکی کردستان اظهار داشت: همزمان با آغاز دهه مبارکه فجر، طرح ضربتی واکسیناسیون تب برفکی دامی در ۱۵۰ روستای محروم و غیر واکسینه شده استان کردستان آغاز شد.

مجتبی ورمقانی ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی افزود: طرح ضربتی واکسیناسیون رایگان تب برفکی دامی در روستاهای محروم استان کردستان به مدت ۱۰ روز اجرا می شود.

وی افزود: این عملیات در راستای گرامیداشت فرا رسیدن چهل و سومین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی از ۱۲ بهمن تا ۲۲ بهمن در ۱۰ روز کاری توسط اکیپ های مبارزه بخش دولتی و با استفاده از واکسن های داخلی در جمعیت دامی گاو، گوساله، گوسفند و بز انجام می شود.

ورمقانی ادامه داد: در این طرح که به شکل رایگان انجام می گیرد روستاهایی که در سال جاری به هر علت عملیات واکسیناسیون در آنها انجام نشده و همچنین روستاهای دور افتاده و سخت گذر با وجود برفگیر بودن و بارش های برف که هم اکنون نیز ادامه دارد در اولویت خواهند بود و با بهره گیری از ۳۱ نفر در قالب ۱۲ اکیپ عملیاتی در تمامی روزهای دهه فجر به ارائه خدمات دامپزشکی خواهند پرداخت.

بازدید سرزده بازرسان ستادی دامپزشکی کردستان از مراکز بخش خصوصی دامپزشکی مریوان

رییس اداره دارو و درمان دامپزشکی کردستان از بازدید سرزده اکیپ بازرسان ستادی اداره کل دامپزشکی کردستان از مراکز بخش غیر دولتی دامپزشکی شهرستان مریوان خبر داد.

گلاله قادرمزی افزود: در راستای اجرای طرح رصد و پایش دارو و واکسن، به همراه اکیپی از بازرسان ستادی از داروخانه های دامپزشکی و مراکز مایه کوبی شهرستان مریوان بازدید به عمل آمد.

وی گفت: در بازدید از داروخانه های دامپزشکی سامانه دارویی مورد بررسی قرار گرفت و ثبت دقیق داروها در سامانه و موارد تایید نشده بررسی و تعدادی داروی تاریخ گذشته و بدون هویت کشف و ضبط شد.

رییس اداره دارو و درمان دامپزشکی کردستان ادامه داد: همچنین رصد و پایش واکسن های طیور در سامانه GIS، مقایسه موجودی سامانه با سردخانه و تطابق فاکتورهای صادره با واکسن های توزیع شده به مراکز پرورش طیور مورد بررسی دقیق قرار گرفت و نواقص موجود احصا و راهنمایی ها و تذکرات لازم ارائه شد.

جمعیت دامی استان کردستان حدود ۲ میلیون و ۲۱۰ هزار راس دام سبک (گوسفند و بز) و ۲۰۰ هزار راس دام سنگین (گاو و گوساله) است.

هم اکنون در استان ۷۶۸ واحد پروش طیور شامل مرغداری گوشتی، تخم گذار و جوجه ریزی، پرورش بوقلمون و شترمرغ با ظرفیت سالانه ۱۷ میلیون و ۵۰۴ هزار و ۵۴۹ قطعه فعال است.

استان کردستان یکی از مناطق دام خیز و دامپرور کشور محسوب می‌شود که تولید سالانه آن حدود ۲۴ هزار تُن گوشت قرمز و ۱۸۱ هزار تن شیر است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگری سحر قریشی در آمریکا ! + عکس پشت صحنه فیلم