چرا باید مشاوره پیش از ازدواج انجام دهیم؟


چرا باید مشاوره پیش از ازدواج انجام دهیم؟

افراد با مشاوره پیش از ازدواج می‌توانند قبل از اینکه وارد زندگی مشترک می‌شوند شناخت بیشتری نسبت به هم داشته باشند.

افراد با مشاوره پیش از ازدواج می‌توانند قبل از اینکه وارد زندگی مشترک می‌شوند شناخت بیشتری نسبت به هم داشته باشند. در نتیجه می‌توانند تفاهم را از همان ابتدا در زندگی تجربه نمایند. افراد زیادی هستند که از ضرورت انجام مشاوره قبل از ازدواج آگاهی ندارند. با ما همراه باشید تا در این باره با شما صحبت کنیم و شما را از اهمیت مراجعه به مرکز مشاوره و شرکت در کلاس‌های مشاوره قبل از ازدواج آگاه سازیم.

شرکت در کلاس‌های مشاوره پیش از ازدواج چه اهمیتی دارد؟

مهم‌ترین دلیل تاکید بر شرکت در کلاس‌های مشاوره قبل از ازدواج همان دستیابی به شناخت نسبی دو نفر قبل از رفتن در زندگی مشترک است. متاسفانه امروزه آمار طلاق به شدت بالا رفته و یکی از مهم‌ترین دلایل آن عدم شناخت اولیه و نبود تفاهم در زندگی مطرح می‌شود. معمولا در ازدواج‌هایی که به طلاق ختم می‌شود دو نفر که برای ازدواج با هم تصمیم می‌گیرند، برای شناخت یکدیگر تلاش زیادی نمی‌کنند و تنها با این تصور که چون به یکدیگر علاقه دارند می‌توانند با هم خوشبخت شوند وارد زندگی مشترک می‌شوند؛ غافل از اینکه ممکن است مشکلات و مسائل زندگی به مرور زمان علاقه را کاهش دهد و زندگی را برای آنها سخت و طاقت‌فرسا کند.

مهم نیست در چه مرکز مشاوره یا کلاسی شرکت می‌کنید. آنچه اهمیت دارد این است که در حضور یک مشاور برای شناخت بیشتر همدیگر قدم بردارید و با آگاهی وارد زندگی مشترک شوید. معمولا مواردی که در این کلاس‌ها مطرح می‌شود مشابه است. از جمله اینکه آیا از لحاظ جسمی مشکلی برای بچه‌دار شدن ندارید و آیا فرزندی که حاصل زندگی شما خواهد شد سالم است.

علاوه بر این معمولا پرسشنامه‌ای از طرف مشاور در اختیار زوجین قرار می‌گیرد تا با پاسخ دادن به سوالات آن مشاور بتواند دید درستی از ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری دو طرف به دست آورد و به آنها مشاوره خوبی ارائه دهد. آنچه در نهایت اتفاق می‌افتد این است که مشاور به شما خواهد گفت آیا می‌توانید در آینده زندگی موفقی داشته باشید یا خیر!

چرا باید مشاوره پیش از ازدواج انجام دهیم؟

کلاس‌های مشاوره قبل از ازدواج رایگان

مراکز مشاوره زیادی هستند که کلاس‌های مشاوره پیش از ازدواج رایگان برگزار می‌کنند. شما با شرکت در این کلاس‌ها با اینکه هیچ هزینه‌ای صرف نمی‌کنید می‌توانید روابط زناشویی بسیار خوبی را در آینده تجربه نمایید. هدف از برگزاری این کلاس‌ها این است که افراد در آینده مشکلات کمتری داشته باشند و زندگی مشترک بهتری را تجربه کنند.

این کلاس‌ها به شما کمک می کند تا با مساله ازدواج به صورت احساسی برخورد نکنید و زودتر از آنچه فکر می‌کنید پشیمان نشوید. چون ازدواج و تصمیم برای انتخاب همسر یکی از مهم‌ترین موارد موجود در زندگی هر فردی است. پس باید دقت کافی و تلاش لازم برای انجام درست آن صورت گیرد. با شرکت در چنین کلاس‌هایی می‌توانید کاملا منطقی تصمیم بگیرید و خود را در لبه پرتگاه قرار ندهید.

مزایای مشاوره پیش از ازدواج

چرا باید مشاوره پیش از ازدواج انجام دهیم؟

مشاوره پیش از ازدواج قطعا مزایای بسیار زیادی دارد. در این جلسات میزان شناخت شما نسبت به یکدیگر افزایش می‌یابد. در واقع چشم و گوش شما که ممکن است به دلیل عشق و علاقه و احساسات بسته شده باشد باز می‌شود. حتی اگر حاضرید به هر قیمتی با فرد مورد نظر خود ازدواج کنید رفتن به جلسات مشاوره به شما کمک می‌کند تا برای برخورد با مسائل و مشکلاتی که ممکن است در آینده برایتان پیش آید آماده شوید. شما در این جلسات می‌آموزید که چگونه مشکلات را مدیریت کنید و با کوچک‌ترین مساله‌ای از تشکیل زندگی مشترک پشیمان نشوید.

ممکن است شما دارای مشکلات شخصیتی باشید که حتی خودتان هم از وجود آن بی‌خبرید. با شرکت در مراکز مشاوره می‌توانید به وجود این مشکلات پی ببرید و برای حل آنها قدم بردارید. اینکه در مقابل فردی بتوانید تمام مشکلات خود را مطرح کنید و اصلا نگران این نباشید که نزدیکان و اطرافیان شما از وجود آنها مطلع می‌شوند بسیار باارزش است. یک مشاور می‌تواند به سبب علم و تجربه‌ای که دارد و از آنجا که یک فرد کاملا بی‌طرف در زندگی شماست مشکلات و مسائلتان را مورد بررسی قرار داده و برای حل آنها به شما کمک کند. او با انجام تست‌های روانشناسی قبل از ازدواج شخصیت شما را می‌سنجد و تشخیص می‌دهد که درصد موفقیت شما در زندگی مشترک با هم چه قدر است.

چه زمان باید نسبت به انجام مشاوره پیش از ازدواج اقدام کنیم؟

برخی از کارها هستند که زمان مشخصی دارند و اگر در زمان خود انجام نشوند سود زیادی از انجام آنها حاصل نخواهد شد. از جمله این‌ها مشاوره پیش از ازدواج است که بایستی حتما قبل از تصمیم نهایی دو نفر برای ازدواج انجام شود.

از آنجا که هدف از مشاوره قبل از ازدواج شناخت طرفین است، پس زمان انجام آن اهمیت زیادی دارد. بهترین زمان برای مشاوره قبل از ازدواج درست بعد از جلسه خواستگاری است. اگر مشاوره بعد از مراسم نامزدی انجام شود ممکن است به دلیل وابستگی و تعهدی که طرفین نسبت به هم دارند نتوانند از صحبت‌های مشاور بهره کافی را ببرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ازدواج

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صادق بوقی را بیشتر بشناسید ؟ / متن شعر آهنگی که می خواند چیست ؟! + فیلم