رهاسازی آب زاینده‌رود، با رعایت خط قرمز شرب انجام شد


رهاسازی آب زاینده‌رود، با رعایت خط قرمز شرب انجام شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: رهاسازی آب از سد زاینده‌رود با رعایت خط قرمز آب شرب به میزان ذخیره 120 میلیون مترمکعب آب در مخزن سد زاینده‌رود انجام خواهد شد.

حسن ساسانی با اعلام این خبر، اظهار کرد: از امروز دوازدهم بهمن‌ماه خروجی آب از سد زاینده‌رود به مدت ۱۲ روز افزایش یافت.

وی با اشاره به مصوبه جلسه امروز شورای تأمین استان ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی، ۹ روز برای کشت پاییزه کشاورزان شرق اصفهان آب در شبکه‌های آبیاری جریان می‌یابد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه میزان ذخیره کنونی سد زاینده‌رود ۱۶۳ میلیون مترمکعب است، افزود: میزان حجم آب ورودی به این سد حدود ۱۲ و خروجی آن حدود ۱۱.۵متر مکعب بر ثانیه است که به مرور افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به صورتجلسه دوم آذرماه کشاورزان شرق با استاندار اصفهان، اضافه کرد: طبق این صورتجلسه زمان توزیع آب با توافق کشاورزان و پس از تحقق بارش‌ها در بهمن‌ماه اعلام شده بود.

به گزارش ایسنا، ساسانی با تأکید بر جلسه کمیته سازگاری با کم آبی استان دوازدهم بهمن‌ماه، تصریح کرد: رهاسازی آب از سد زاینده‌رود با رعایت خط قرمز آب شرب به میزان ذخیره ۱۲۰ میلیون مترمکعب آب در مخزن سد زاینده‌رود انجام خواهد شد.

ساسانی یادآور شد: براساس توافق انجام شده میان کشاورزان شرق و غرب استان آب صرفاً برای کشت پاییزه کشاورزان شرق رها سازی می‌شود و توزیع آب در شبکه‌های آبیاری ۹ روز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم لمس کامل بدن شبنم قربانی توسط شهاب حسینی در فیلم سینمایی ! / هم آغوشی بعید بعد انق...