برنامه‌های دهه فجر بخش کودک و نوجوان هرمزگان اعلام شد


برنامه‌های دهه فجر بخش کودک و نوجوان هرمزگان اعلام شد

رئیس کمیته کودک و نوجوان استان هرمزگان از برگزاری 38 برنامه متنوع فرهنگی هنری همزمان با چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در هرمزگان خبر داد.

پروین پشتکوهی در گفت و گو با ایسنا، افزود: حوزه کودک و نوجوان را شاید بتوان مهم‌ترین کمیته ستاد دهه فجر برشمرد چرا که نسل امروز به طور کامل با دستاوردهای انقلاب اسلامی آشنا نیستند و ضروری است انقلاب اسلامی با زبان کودک و نوجوان و به شکل جذاب برای این قشر شبیه‌سازی و تولید محتوا انجام شود.

وی بیان کرد: هنر یکی از ابزارهای مهم برای انتقال آموزه‌های انقلاب اسلامی به نسل کودک و نوجوان است و اهمیت گروه سنی کودک و نوجوان و انتقال موضوعات انقلاب اسلامی از زبان هنر به طور ویژه در دستور کار ما قرار دارد.

رئیس کمیته کودکان و نوجوانان هرمزگان تأکید کرد: با توجه به روند مطلوب واکسیناسیون رویکرد برنامه‌های دهه فجر در حوزه کودک و نوجوان را حضوری و بخشی از آن را مجازی در نظر گرفتیم.

پشتکوهی از اجرای ۳۸ برنامه ویژه کودک و نوجوان به مناسبت دهه مبارک فجر در هرمزگان خبر داد و یادآور شد: یکی از برنامه‌های شاخص ما در حوزه کودک اعزام تماشاخانه سیار به مناطق مختلف استان است، در طول هفته نیز در مرکز استان و شهرستان‌ها ویژه برنامه‌هایی تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه در اولین روز از دهه مبارک فجر عطر افشانی و غبارروبی گلزار شهدا همراه با اعضا و مربیان در دستور کار است ادامه داد: آذین‌بندی و برافراشتن پرچم مقدس جمهوری اسلامی، برگزاری کارگاه‌های فرهنگی، ادبی و هنری با موضوع ایثار و شجاعت کودکان و نوجوانان، معرفی شاعران انقلابی و خوانش اشعار انقلابی کودکان و نوجوانان، نمایشگاه مجازی کتاب با موضوع انقلاب اسلامی کودکان و نوجوانان، اهدای کتاب کودکان و نوجوانان در مناطق کمتربرخوردار، راه‌اندازی پویش مجازی قصه‌گویی، برگزاری مهرواره مشترک با بنیاد شهید، تهیه کتاب‌های صوتی کودکان و نوجوانان آغاز دهه فجر با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و میزبانی برگزاری کارگاه‌های تخصصی کودک و نوجوان جشنواره ملی یوسف از مهمترین برنامه‌های کانون پرورش فکری استان هرمزگان در دهه فجر است.

رئیس کمیته کودک و نوجوان هرمزگان در تشریح برنامه‌های دهه فجر ادارات عضو کمیته عنوان کرد: بیان خاطرات انقلاب درمراکز نگهداری، برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری، ورزشی، توزیع بسته‌های معیشتی_یک وعده غذای گرم و توزیع پوشاک ولباس گرم_، آموزش و توانمندسازی کودکان کار و خانواده‌های آنان از مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل بهزیستی هرمزگان دانست.

پروین پشتکوهی با اشاره به اهم برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: پخش سرود و نواهای انقلابی کودک و نوجوان ، آذین بندی فضای عمومی منازل و ادارات، ارسال فیلم و کلیپ انقلابی در فضای مجازی، برگزاری عکس دهه فجر، برگزاری نقاشی و کاریکاتور کودک و نوجوان، برگزاری مسابقه دلنوشته به شهدا، حضور در گلزار شهداء و تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب اسلامی و رهبری، برگزاری مراسم جشن تکلیف بیش از هزار نفر از دانش آموزان، برگزاری همایش هزار نفره نخبگان فرهنگی و برگزاری مسابقه طبخ کیک خانگی برنامه‌های قابل اجرا و طرح‌ریزی شده امداد می‌باشد.

رئیس کمیته کودک و نوجوان هرمزگان در پایان به تشریح برنامه‌های اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان پرداخت و بیان کرد: برگزاری کارگاه بصیرت ویژه اولیا و مربیان، قصه‌خوانی شبانه ویژه کودکان، ویژه برنامه نقل روایت و مراسم تجلیل از دانش آموزان و نوآموزان فعال در بستر شاد برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، ترکیب اعضای کارگروه کودک و نوجوان بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی استان هرمزگان را اداره کل کانون پرورش فکری، معاونت پیش‌دبستانی و ابتدایی آموزش‌ و پرورش، گروه کودک صدا و سیمای مرکز خلیج‌فارس، اداره کودک معاونت اجتماعی بهزیستی، معاونت فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ وحید موسویان بنام متهم