سازمان منطقه آزاد قشم بسیاری از اختیارات را به شوراها و بخش خصوصی واگذار می‌کند


سازمان منطقه آزاد قشم بسیاری از اختیارات را به شوراها و بخش خصوصی واگذار می‌کند

قشم- ایرنا- سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم گفت: این سازمان آمادگی دارد تا برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی و واگذاری بسیاری از اختیارات به شوراها، دهیاری‌ها و بخش خصوصی واگذار کند.

به گزارش روز جمعه ایرنا از سازمان منطقه آزاد قشم، افشار فتح الهی در دیدار با امام جمعه، رییس شورای شهر و نماینده مجتمع‌های تجاری درگهان و روسای شورای روستاهای هلر و طولا افزود: سازمان منطقه آزاد قشم در تفاهمنامه با نهادهای خصوصی و عمومی، افزون بر واگذاری اختیارات، درآمدها نیز تعریف می‌شود و البته از آنها می‌خواهیم که مسوولیت این امور را نیز بپذیرند.

وی با انتقاد از معطل شدن بسیاری از ظرفیت‌های مردمی در جزیره قشم به دلیل وجود دیدگاه دولتی در گذشته ادامه داد: بر اساس دیدگاه دولت سیزدهم، اصل بر مشارکت مردم است و با حضور مردم هم کارها به سرعت انجام می شود و هم کیفیت خدمات بالا می رود.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: در جزیره قشم هیچ مشکل حل نشدنی و پیچیده‌ای وجود ندارد اما حل این مسایل درگرو هم‌افزایی و همدلی بخش ها و ارکان مختلف برای خدمت به مردم است.

فتح الهی با اشاره به برخی مشکلات مطرح شده در این افزود: ما باید مساله آب به صورت ریشه‌ای حل کنیم که مردم هیچ مشکلی احساس نکنند.

وی ادامه داد: با این حال با توجه به اهمیت و فوریت موضوع در سفر رییس جمهور به قشم و با دستور ایشان مقرر شد هزینه شبکه توزیع آب به عهده سازمان منطقه آزاد قشم و خرید تضمینی از آب شیرینکن‌های جزیره نیز به عهده وزارت نیرو باشد و به این ترتیب مشکل تامین آب شرب جزیره به زودی حل می‌شود.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اهمیت ساخت پل خلیج فارس اظهارکرد: کارگاه ساخت این پل تا پایان سال جاری آماده می‌شود و تا پایان دولت سیزدهم طرح به انجام می‌رسد.

وی انتقادات فعالان اقتصادی درگهان از اخذ مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد را منطقی و قابل قبول دانست و تصریح کرد: با توجه به فرایند طولانی اصلاح قانون برای توقف اجرای اخذ مالیات، این مساله به شورای سران سه قوه ارائه می‌شود.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان