سند ملی آمایش سرزمینی کشور تهیه و تایید شد


سند ملی آمایش سرزمینی کشور تهیه و تایید شد

شیراز- ایرنا- معاون آمایش سازمان برنامه و بودجه کشور در نخستین نشست شورای هماهنگی توسعه منطقه پنج کشور در شیراز گفت:‌ سند ملی آمایش سرزمینی و 31 سند آمایش سرزمینی ویژه استان‌های مختلف کشور تهیه و تایید شده است.

بر اساس اعلام چهارشنبه روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس، سعید وکیلی در این نشست ادامه داد: استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد جزو منطقه پنج کشور محسوب می شوند و لازم است تمام تصمیماتی که در زمینه‌های سرمایه گذاری و توسعه استانی گرفته می‌شود با سند آمایش سرزمینی این استان‌ها مطابقت داشته باشد.

وی افزود: این اسناد آمایش سرزمینی در قالب سند ملی آمایش سرزمینی استان‌های مختلف کشور منطقه بندی شده است.


بررسی اهداف بلندپروازانه در جلسات هماهنگی سند آمایش سرزمینی
استاندار فارس هم گفت: برپایی جلسات هماهنگی سند آمایش سرزمینی زمینه را برای بررسی اهداف بلند پروازانه منطقی فراهم خواهد کرد.
محمد هادی ایمانیه افزود: همچنین این هماهنگی‌ها زمینه توسعه هماهنگ و رو به جلوی استان‌ها را به دنبال خواهد داشت.

لزوم انطباق مطالعات و طرح‌های استان با سند آمایش سرزمینی
احمد علی افکاری رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس نیز گفت: از این پس تصمیمات مرتبط با هر فعالیتی در استان و شورای برنامه ریزی در کارگروه‌های مرتبط گرفته می‌شود و هر طرح و مطالعه‌ای که در استان صورت می‌گیرد باید با اسناد آمایش کشور و استان منطبق باشد.
بر اساس این گزارش، در این نشست، محمد هادی ایمانیه استاندار فارس به عنوان رییس و احمد علی افکاری به عنوان دبیر شورای هماهنگی توسعه منطقه پنج آمایشی کشور به مدت یکسال انتخاب شدند.

این نشست با هدف هماهنگ کردن اسناد آمایش استان‌ها در یک منطقه، هماهنگی و سازگار کردن اسناد آمایش استانی با سند ملی در جهت پیاده سازی اسناد آمایش استان و محور قرار دادن اسناد آمایش در تمام مراحل تصمیم گیری و اجرای طرح‌ها تشکیل شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس نوشته و متن تولدت مبارک پسرم | عکس پروفایل تبریک تولد پسرم از طرف مادر و پدر