تفاوت میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ در چیست؟ کدام بهتر است؟


امروزه روش‌های متعددی برای احیا و جوانسازی پوست وجود دارد. روش هایی...

تفاوت میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ در چیست؟ کدام بهتر است؟

امروزه روش‌های متعددی برای احیا و جوانسازی پوست وجود دارد. روش هایی که اگر چه از دستگاه‌ها، موادها و تکنیک‌های متفاوتی در رسیدن به هدفشان پیروی می کنند اما به دلایل مختلف نمی توان گفت کدام از دیگری بهتر است. در این مقاله به معرفی جدیدترین روش‌های جوانسازی می‌پردازیم.

اکثر افرادی که به روش های مراقبت و جوانسازی پوست صورت علاقه دارند، با میکرونیدلینگ آشنا هستند. میکرونیدلینگ یکی از روش های فوق العاده برای زیبایی و جوانسازی پوست صورت است که پوست را کشیده و صاف می کند و جلوه ای زیبا به چهره شخص می بخشد.

از طرفی، روش مزونیدلینگ نیز تمام این مزایا و فواید روش میکرونیدلینگ را ارتقا داده و تعریفی جدید از روش های جوانسازی و مراقبت از پوست ارائه می دهد. در هر دوی این روش های درمانی از دستگاه سوزن زنی استفاده می شود، اما تکنیک ها و مواد اعمال شده در آنها با یکدیگر متفاوت است.

میکرونیدلینگ چیست؟

تفاوت میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ در چیست؟ کدام بهتر است؟

در روش جوانسازی با میکرونیدلینگ از دستگاهی با سوزن های کوچک استفاده می شود که این سوزن ها در اثر تماس با پوست، وارد آن شده و طی تکنیک‌های خاصی که توسط پزشک اعمال می شود، به جلو و عقب حرکت کرده و مواد و سرم مورد نیاز را به طور یکنواخت به زیر پوست انتقال می دهد. این سوراخ های ریز که در پی روش درمانی میکرونیدلینگ در پوست ایجاد می شوند، روند درمان و ترمیم طبیعی پوست را تحریک کرده و منجر به جوانسازی و سایر فواید دیگر برای پوست می شود.

مزونیدلینگ چیست؟

روش جوانسازی با مزونیدلینگ نیز شبیه میکرونیدلینگ است اما در حین و بعد از انجام این روش درمانی، از کوکتل های خاصی استفاده می شود وهمچنین سوزن ها به عمق لایه مزودرم پوست نفوذ میکنند تا میزان اثربخشی درمان چندین برابر افزایش یابد و نتایج بهتری حاصل شود. هدف روش درمانی مزونیدلینگ، تحریک و افزایش تولید کلاژن طبیعی پوست به منظور دستیابی به پوستی صاف و جوان است. از مزونیدلینگ برای رفع خطوط و چین و چروک ریز و همچنین برای درمان قسمت هایی از پوست که تغییر رنگ داده اند و برای درمان و رفع اسکار و جای زخم های روی پوست استفاده می شود.

فواید میکرونیدلینگ

هیچ شخصی دوست ندارد که چهره اش پیرتر از سن واقعی اش به نظر برسد. اما گاها علایم و نشانه های پیری زودرس که به شکل چین و چروک و خطوطی در چهره فرد ظاهر می شوند، باعث می شود که چهره وی پیرتر از سن واقعی اش به نظر برسد. سوراخ های بسیار ریزی که طی روش درمانی میکرونیدلینگ در پوست ایجاد می شوند،‌ به تحریک و افزایش تولید کلاژن و الاستین کمک کرده و به رفع این چین و چروک و خطوط ناشی از افزایش سن منجر می شود.

از آنجایی که روش میکرونیدلینگ تولید کلاژن و الاستین پوست را افزایش می دهد، در رفع جای جوش و زخم و رد اسکارهایی که روی پوست بجا مانده اند نیز بسیار موثر عمل می کند. تنها نوع اسکاری که با این روش درمانی قابل درمان نیست، اسکارهای کلوئیدی یا برجسته هستند.

میکرونیدلینگ در رفع آثار مخرب ناشی از قرارگیری مداوم در معرض نور خورشید، بویژه هایپرپیگمانتاسیون و لکه هایی که در اثر افزایش سن روی پوست ایجاد می شوند نیز بسیار موثر عمل میکند. همچنین میکرونیدلینگ می تواند ترک های ایجاد شده روی پوست که ناشی از دوران بلوغ یا بارداری فرد هستند را نیز درمان کند.

مزایای مزونیدلینگ

تفاوت میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ در چیست؟ کدام بهتر است؟

مزونیدلینگ، فرآیند طبیعی ترمیم زخم را در بدن تحریک می کند و در نتیجه با افزایش تولید سلول های تازه و افزایش تولید کلاژن و الاستین در پوست، موجب جوانسازی پوست شده و نفوذ کرم ها و ژل های مراقبتی به عمق پوست را تسهیل می کند. مزونیدلینگ همچنین، تأثیر مثبتی بر درمان هایپرپیگمانتاسیون و هیپوپیگمانتاسیون دارد.

رد و جای جوش هایی که زیبایی چهره فرد را تحت تاثیر قرار می دهند را نیز می توان با مزونیدلینگ تا حد زیادی برطرف کرد. تسریع و بهبود روند کلاژن سازی پوست که در پی این روش درمانی حاصل می شود، به رفع انواع اسکار و جای جوش کمک می کند. بهبود میزان گردش خون ( فرآیند نئو آنژیوژنز) در بافت های فیبری اسکار نیز روند ترمیم و تولید پوست جدید در این نواحی را تحریک میکند.

مزونیدلینگ چه مزایا و برتری هایی نسبت به میکرونیدلینگ دارد؟

در مزونیدلینگ بر خلاف میکرونیدلینگ، مزوکوکتل ها حین درمان و نه بعد از آن، به داخل پوست نفود می کنند. بنابراین پوست تمام ویتامین ها و اسیدهای آمینه های ضروری برای ترمیم خود را جذب می کند. مزونیدلینگ در مقایسه با میکرونیدلینگ، در رفع مشکلات پوستی موثر تر عمل می کند. در این درمان، امکان جذب مواد فعال از طریق پوست، ۳۰ درصد افزایش پیدا می کند. در مزونیدلینگ می توان مشکلات پوستی تمام نواحی بدن را با هیالورونیک اسید و کوکتل ها درمان کرد. از طرفی، مزونیدلینگ را می توان با سایرروش های درمانی، اعم از روش نانوفت برای جوانسازی ترکیب کرد تا نتایج مطلوب تری حاصل شود.

عوارض جانبی میکرونیدلینگ

شایع ترین عارضه جانبی میکرونیدلینگ، تنها تحریک جزئی پوست بلافاصله بعد از انجام این روش درمانی است. اگرچه تا چند روز نیز ممکن است قرمزی خفیفی در ناحیه داشته باشید. در صورت مشاهده ی عوارض زیر سریعا به پزشک خود راجعه کنید:

خون ریزی کبودی عفونت پوست پوست شدن

اگر موارد زیر شامل حال شما باشد، میکرونیدلینگ برای شما مناسب نیست:

بارداری در صورت ابتلا به بیماری های پوستی خاص مانند پسوریازیس یا اگزما داشتن زخم های باز در صورتی که اخیرا پرتودرمانی (رادیوتراپی) داشته اید داشتن اسکار پوستی

عوارض مزونیدلینگ

در مزونیدلینگ نیز احتمال بروز همان عوارض جانبی ذکر شده برای میکرونیدلینگ وجود دارد. در روش مزونیدلینگ در پی استفاده از کوکتل ها، ممکن است مقداری تورم و جوش ایجاد شود که خفیف هستند و با گذشت یک هفته خودبه خود رفع می شوند.

طول درمان چقدر است و آیا این درمان ها دوره نقاهتی دارند یا خیر؟

میکرونیدلینگ تقریباً ۳۰ دقیقه طول می کشد در حالی که مزونیدلینگ، روشی پیچیده تر است و درمان با این روش بیشتر طول می کشد. قبل از شروع روند درمان، پزشک از بی حسی موضعی استفاده می کند تا درد را حس نکنید. از آنجایی که هیچکدام از دو روش میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ، بر خلاف جراحی های پلاستیک، تهاجمی نیستند، مدت زمان مورد نیاز برای ترمیم و بهبودی در این روش ها نیز به حداقل می رسد.

در اکثر موارد، این دو روش درمانی، دوره نقاهت بسیار کوتاهی دارند و در برخی موارد حتی به دوره نقاهت نیازی نیست و اگر خودتان مایل باشید می توانید بلافاصله بعد از درمان به محل کار یا مدرسه و دانشگاه خود برگردید. برخی از افراد در چند روز اول پس از درمان برای بیرون رفتن، قرمزی های ناحیه صورت خود را با آرایش می پوشانند. توجه داشته باشید که پوست شما بعد از درمان، تا حدودی نسبت به قرارگیری در معرض نور خورشید حساس تر خواهد بود، بنابراین حتما از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید.

چه عواملی در هزینه های مزو نیدلینگ و میکرونیدلینگ تاثیر گذارند؟

روند و برنامه ی درمانی مختص هر فرد در همان جلسه مشاوره مشخص می شود، از این رو در همان جلسه می توان میزان هزینه ی درمان وی را تعیین کرد. هزینه درمان بر اساس اهداف و نتایج مد نظر فرد متغیر است. معمولا مزونیدلینگ، به دلیل استفاده از کوکتل ها و تکنیک های خاص، هزینه ی بیشتری نسبت به میکرونیدلینگ دارد. مراجعین می توانند درمان میکرونیدلینگ خود را به مزونیدلینگ ارتقا دهند.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دستگیری سارق گوشی موبایل توسط یگان حفاظت سازمان پایانه ها