لیفت صورت در منزل


با وجود این که لیفت صورت سالیان طولانی است که به عنوان یک روش...

لیفت صورت در منزل

با وجود این که لیفت صورت سالیان طولانی است که به عنوان یک روش زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، همچنان شک و شبهاتی در رابطه با آن وجود دارند. این روش به دلیل داشتن نتایج قابل توجه به یکی از رایج‌ترین روش‌های زیبایی تبدیل شده است. البته این روش هم در نوع بدون جراحی و هم با استفاده از عمل جراحی هزینه‌هایی را به همراه خواهد داشت. بنابراین انجام لیفت صورت در منزل برای شما جذاب خواهد بود.

لیفت صورت در منزل

ماسک‌های طبیعی لیفت صورت

این ماسک‌ها راهی برای جوانسازی و داشتن پوستی شاداب هستند. انواع مختلفی از این ماسک‌ها در بازار وجود داشته و می‌توانید در خانه از آن‌ها استفاده کنید. استفاده از ماسک های گلیسیرین و ماسک های قهوه یا چای سبز می توانند در لیفت غبغب موثر باشند.

شل کردن عضلات

گرفتگی در عضلات صورت اصلی‌ترین دلیل برای علائم پیری مثل خطوط ریز، چین و چروک و غیره است. عضلات صورت خیلی سریع تحت تأثیر عوامل مختلف قرار گرفته و نسبت به عواملی مثل وضعیت روحی، استرس‌های ذهنی و مواد مضر محیط نیز حساسیت بالایی دارند. ماساژ روش مناسبی برای کاهش تنش در عضلات صورت خواهد بود.

مصرف غذاهای سالم

بدن شما بازتابی از رژیم غذایی شما خواهد بود. مصرف غذاهای سالم و سبز و پرهیز از مصرف الکل می‌تواند راهی مناسب برای پیشگیری از ایجاد چین و چروک باشد. البته مصرف غذاهای سالم اثرات پیری را معکوس نکرده و صرفاً پیشرفت آن را کند می‌کند.

آیا لیفت صورت در منزل می‌تواند نتایجی مشابه با لیفت در کلینیک داشته باشد؟

صادقانه باید بگوییم خیر! لیفت صورت در منزل اصطلاح مناسبی برای بازاریابی بوده ولی روش‌هایی مثل لیفت غبغب با استفاده از ماساژ جوابگو نخواهند بود. هر کاری که شما در خانه انجام می‌دهید تنها بر روی پوست شما تاثیرگذار بوده و شما هیچ وقت نمی‌توانید به لایه‌های زیر پوست دسترسی داشته و رباط‌های صورت را اصلاح کنید.

صورت انسان دارای رباط‌هایی است که گونه‌ها، خط فک و ساختارهای گردن را در جای خود نگه می‌دارند. با افزایش سن – معمولاً بین 40 تا 50 سالگی – این رباط‌ها شل شده و باعث افتادگی ساختارهای صورت و ایجاد غبغب می‌شوند.

لیفت صورت می‌تواند با عمل جراحی و یا بدون جراحی انجام شده و رباط‌های صورت را ترمیم کرده و آن‌ها را به موقعیت اولیه‌ خود بازگرداند. برای مثال در لیفت ابرو که به آن لیفت پیشانی نیز گفته می‌شود می‌توان با تزریق بوتاکس در عضلات پیشانی آن‌ها را شل کرده و ظاهر ابروها را جوان‌تر کرد.

بهترین راه برای لیفت صورت چیست؟

بهترین روش برای شما به مواردی که نیاز به تغییر دارند بستگی خواهد داشت. به برخی از رایج‌ترین روش‌ها در زیر اشاره خواهیم کرد.

بوتاکس

لیفت صورت در منزل

زمانی که صحبت از رفع چین و چروک می‌شود بدون شک تزریق بوتاکس یکی از راحت‌ترین و ارزان‌ترین راه‌ها برای لیفت ابرو می‌باشد. در لیفت ابرو بوسیله بوتاکس برای حفظ نتایج خود باید هر 4 تا 6 ماه یک بار تزریق‌ مجدد انجام دهید.

محصولات تزریقی مثل بوتاکس، دیسپورت، مسپورت و زئومین همگی دارای سم بوتولینم بوده که در مقادیر کم بی خطر خواهد بود. این مواد باعث مسدود شدن موقت سیگنال‌های عصبی و از بین رفتن انقباضات عضلانی در نواحی مورد نظر می‌شوند.

این روش که مؤثر و بی خطر است می‌تواند چین و چروک و خطوط ریز صورت به خصوص در اطراف چشم و بین ابروها را از بین ببرد. این روش همچنین با جلوگیری از انقباض عضلات، ایجاد چین و چروک های جدید را کند خواهد کرد.

عوارض استفاده از بوتاکس بسیار خفیف است. شایع ترین عارضه ناشی از استفاده بوتاکس در لیفت صورت ضعف موقت عضلانی، همراه با قرمزی خفیف، تحریک و تورم در محل تزریق است که آن هم معمولاً ظرف یک یا دو روز از بین می رود.

اولتراپی

یکی از روش‌های غیر تهاجمی معروف اولتراپی است که در طی آن از گرمای ایجاد شده توسط امواج اولتراسوند به منظور لیفت لایه‌های پوست در اطراف چانه و صورت استفاده می‌شود.

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ همراه با رادیوفرکوئنسی یکی دیگر از تکنیک‌های رایج مورد استفاده برای جوانسازی پوست و رفع چین و چروک آن است. در این روش پزشک از سوزن‌های ریزی برای وارد کردن انرژی گرمایی به لایه‌های عمقی پوست استفاده می‌کند. این کار منجر به تشکیل بافت های پوستی و کلاژن جدید شده و می‌تواند در رفع افتادگی پوست، از بین بردن جای زخم و بهبود بافت پوست مؤثر باشد. با وجود اینکه این روش برای اکثر افراد سالم بی خطر است ممکن است در صورت بارداری و یا مصرف برخی از داروها انجام این روش برای شما مناسب نباشد.

تزریق ژل

لیفت صورت در منزل

تزریق ژل گزینه‌ی دیگری برای از بین بردن چین و چروک خواهد بود. علاوه بر این، تزریق ژل می‌تواند حجم از دست رفته در مناطق خاصی از صورت را بازیابی کند. ژل یا فیلر ماده‌ای قابل تزریق بوده که از محتویات ژله‌ای مثل هیالورونیک اسید، پلی آل لاکتیک اسید یا کلسیم هیدروکسی آپاتیت تشکیل شده است. پزشک شما این مواد را در زیر پوست تزریق می‌کند. تزریق ژل برای برجسته کردن گونه، چانه و خط فک و همچنین برای شکل دهی به صورت گزینه‌ای ایده آل است. تزریق ژل بین 6 تا 12 ماه ماندگاری داشته و حفظ نتایج آن نیازمند تزریق مجدد خواهد بود.

تزریق چربی

تزریق چربی روشی نیمه تهاجمی بوده که در آن از بافت چربی برداشت شده با روش لیپوساکشن استفاده می‌شود. چربی مورد استفاده از ناحیه‌ی دیگری از بدن برداشته شده و سلول‌های چربی پس از فرآوری به ناحیه‌ی صورت تزریق می‌شوند. سلول‌های چربی زنده با بافت های صورت آمیخته شده و اثر آن‌ها تا سال‌ها باقی خواهد ماند.

لیفت با نخ

لیفت با نخ روشی کم تهاجمی بوده که می‌تواند بدون نیاز به بیهوشی و بستری در بیمارستان پوست شما را لیفت کند. در این روش با استفاده از نخ‌های مخصوص، مناطق خاصی از پوست شما کشیده شده و نیازی به ایجاد برش‌های جراحی نخواهد بود. ازجمله موارد استفاده از این روش می‌توان به افتادگی گونه، خطوط عمیق پوست، چین و چروک، غبغب، خطوط پیشانی و خط فک اشاره کرد. اثرات لیفت با نخ بلافاصله پس از عمل قابل مشاهده بوده و ماندگاری بالایی خواهند داشت. این روش نیازی به دوره‌ی بهبودی نداشته، تولید کلاژن طبیعی پوست را تحریک کرده و احتیاجی به بخیه نخواهد داشت.

لایه برداری پوست با لیزر

لایه برداری لیزری پوست نیز یکی دیگر از روش‌های زیبایی است که معمولاً برای موارد زیر مورد استفاده قرار می‌گیرد:

مشکلات پوستی مربوط به افزایش سن آفتاب سوختگی جای جوش و آکنه تغییر رنگ پوست

پزشک بسته به نیازهای شما نوع لیزر مورد استفاده – ابلیتیو یا غیر ابلیتیو – را مشخص خواهد کرد. لیزر ابلیتیو لایه‌ی خارجی پوست شما را برداشته در حالی که لیزرهای غیر ابلیتیو بدون برداشتن لایه‌ی سطحی پوست تولید کلاژن در آن را تحریک می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واژگونی خودرو در محور هرابرجان - مروست چهار مصدوم و یک فوتی برجای گذاشت