پرندگان میهمانان روزهای برفی بروجرد


پرندگان میهمانان روزهای برفی بروجرد

بروجرد - ایرنا - زمستان و بارش برف زمان بسیار خوبی برای غذا دادن به پرندگان و لذت بردن از این کار است پس تلاش کنیم در این روزهای سرد استقبال گرمی از میهمانان ناخوانده کوچک صورت گیرد.

به گزارش ایرنا آموختن حس مهربانی نسبت به پرندگان درس مهر و محبت به صورت عملی است، والدین می توانند با بیان مثال ها و داستان هایی از مهربانی و رفتار بزرگان و شخصیت های دینی با حیوانات، کودکان را به مهربانی با پرندگان تشویق کنند.

در این روزهای سرد زمستانی که بارش برف، این نعمت الهی همه جا را سفید پوش کرده است، بسیاری از حیوانات به ویژه پرندگان برای یافتن غذا به سکونتگاه های انسان پناه می آورند که ما می توانیم با قرار دادن تکه های نان و باقیمانده سفره غذای خود در مکانی از حیاط، بالکن یا روی دیوار، پرندگان را سیر کنیم.

این روزها، پرندگان زیادی به باغچه ها و حیاط خانه ها سر می زنند و از خرده های غذا یا ته مانده سفره که مردم برای آنها می ریزند، استفاده می کنند بنابراین می توانیم روزهای سرد زمستانی را به روزهای دانه پراکنی برای پرندگان تبدیل کنیم چراکه غذا در این فصل برای پرندگان کمیاب است و این مساله می تواند موجب مرگ آنها شود.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست بروجرد گفت: گنجشک، کبوتر، یاکریم، کلاغ، دم جنبانک و حتی گاهی طوطی، قناری، بلبل و دارکوب از عمده پرندگانی هستند که از ته مانده غذا یا دانه های پاشیده شده از سوی شهروندان در نقاط مختلف استفاده می کنند.

زهرا علیرضایی افزود: این فصل، زمان سختی برای پرندگان است، روزها کوتاه و شب ها سرد و طولانی هستند، مواد غذایی پرندگان که در طبیعت موجود بوده، مصرف شده یا زیر برف پنهان است و بسیاری از حشرات نیز مرده یا خفته اند.

وی اظهار داشت: آب ها یخ زده اند و مواد غذایی مورد نیاز برای تولید انرژی جهت گرم و زنده نگه داشتن پرندگان، کمیاب شده است از سوی دیگر پیدا کردن سرپناه هم ممکن است برای پرندگان کوچک و ضعیف شهر آسان نباشد.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست بروجرد گفت: از شهروندان تقاضا می شود به شکرانه لطف خداوند و بارش برف به فکر غذا دادن به پرندگان باشند و با تکه های نان و مواد غذایی که در خانه موجود است از آنها پذیرایی کنند.

علیرضایی افزود: بسیاری از کسبه و بازاریان نیز در مقابل محل کار خود برای پرندگان غذا می ریزند که این کار بسیار پسندیده است و جای تقدیر و تشکر دارد.

وی اظهار داشت: در این روزها طبیعت دوستان و کسانی که حافظ منابع ملی و طبیعی هستند برنامه هایی برای غذا دادن در طبیعت دور از شهر برای پرندگان و حیوانات دارند که به صورت خودجوش انجام می دهند.

وی بیان کرد: برخی از دوستداران محیط زیست و طبیعت نیز با پاشیدن دانه در اطراف تالاب بیشه دالان که محل زیست بسیاری از پرندگان مهاجر و بومی است کار غذا دادن به این حیوانات را انجام می دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)