کتابی که آینده شما را رقم می‌زند


کتابی که آینده شما را رقم می‌زند

کوین کلی نویسنده کتاب آینده نزدیک در این اثر از آینده نزدیک بشر صحبت می‌کند. آینده‌ای که هر لحظه در حال آمدن است و انسان نمی‌داندکه دارد به چه سمت و سویی می‌رود. بهتر شدن یا بدتر شد؟ اتوپیا یا دیستوپیا؟

درباره کتاب آینده نزدیک

کوین کلی در کتاب آینده نزدیک می‌گوید ما نه به سمت اتوپیا و نه به سوی دیستوپیا می‌رویم. بلکه مسیر ما پروتوپیا است. همین جهان امروزی، جریانی که هم هست و هم نیست ولی مسلما در آن امروزمان بهتر از دیروز است. کوین کلی در این کتاب به ما می‌گوید که پروتوپیا کجاست و چه شکلی است و فناوری چه نقشی در آینده بشر دارد.

کوین کلی در کتاب آینده نزدیک به رویدادهایی اشاره می‌کند که در سه دهه آینده اجتناب‌ناپذیر خواهند بود. او در این کتاب به دوازده روندی اشاره می‌کند که در دهه‌های آینده روش کار، یادگیری و ارتباطاتمان را تعیین می‌کنند. روندهایی که به گفته‌ او اجتناب‌ناپذیرند و ممنوع کردنشان نتیجه‌ وارونه می‌دهد. هدف کِلی در این کتاب، آشکار کردن ریشه‌های این تغییر دیجیتالی است تا بتوانیم آن‌ها را بپذیریم و با آن‌ها همگام شویم.

پاراگراف‌هایی از کتاب آینده نزدیک

اکنون ما از حالت روزانه وارد حالت آنی شده‌ایم. اگر به کسی پیام بدهیم انتظار داریم همان لحظه به ما پاسخ دهد. اگر پولی خرج کنیم انتظار داریم موجودی حسابمان همان لحظه به‌روزرسانی شود. چرا پاسخ آزمایش‌های پزشکی در لحظه ارائه نمی‌شود و چند روز طول می‌کشد؟ چرا نمی‌توانیم نمرهٔ آزمون‌هایمان را همان لحظه ببینیم؟ در اخبار می‌خواهیم رویدادهای همین لحظه و نه یک ساعت گذشته را بدانیم. اگر چیزی آنی نباشد برایمان وجود ندارد و پیامدش این است که برای آنی بودن، همه چیز باید جریان یابد و این نکته مهمی است.

امروزه کتاب‌های الکترونیکی تغییرپذیری ویکی‌پدیا را ندارند. ولی سرانجام و در آینده نزدیک متن کتاب‌های الکترونیکی آزاد می‌شود و سرشت حقیقی کتاب‌ها به شکوفایی می‌رسد. متوجه می‌شویم که کتاب‌ها هرگز نباید فهرستی از شماره‌های تلفن، کاتالوگ یا آموزش را در برمی‌گرفتند. این‌ها کارهایی‌اند که صفحات نمایش بسیار بهتر انجام می‌دهند. برای کارهایی مانند به‌روزرسانی و جستجو نه کاغذ و نه متن مناسب نیستند. کتاب‌ها همیشه می‌خواستند که حاشیه‌نویسی، علامت‌گذاری، خط‌کشی، نشانه‌گذاری، خلاصه‌سازی، ارجاع دوسویه، ابرپیوند و اشتراک‌گذاری شوند و با آن‌ها گفت‌وگو شود. دیجیتالی بودن به آن‌ها اجازه انجام همه این کارها و بسیار بیشتر از آن‌ها را می‌دهد.

توجهمان یگانه منبع ارزشمندی است که خودمان بدون تمرین آن را تولید می‌کنیم. عرضه آن کم است و همه بخشی از آن را می‌خواهند. می‌توانید از خوابتان چشم‌پوشی کنید و باز هم فقط ۲۴ ساعت در روز گنجایش توجه دارید. هرگز هیچ چیز، نه پول و نه فناوری، نمی‌تواند این مقدار را افزایش دهد؛ بنابراین، پیشینه گنجایش توجهمان مقدار ثابتی است. با اینکه همه چیزهای دیگر رو به فزونی گذاشته‌اند، در سرشت توجه تنگنایی وجود دارد. ازآنجایی‌که آخرین چیز کمیاب است، توجهمان به هر سویی برود، پول هم به همان سو می‌رود.

ولی با وجود ارزشمند بودنش، توجهمان به نسبت ارزان است، تا اندازه‌ای دلیلش این است که باید هر روز هر جور که شده آن را مصرف کنیم. نمی‌توانیم توجهمان را ذخیره یا انبار کنیم. باید هر ثانیه و هر لحظه آن را استفاده کنیم.

خواندن کتاب آینده نزدیک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب آینده نزدیک به شما کمک می‌کند تا با روندهای فناوری بهتر همراه شوید. اگر رشد سریع شبکه‌های اجتماعی و فناوری‌های جدید شما را می‌ترساند و در این دنیای فناوری احساس سردرگمی می‌کنید این کتاب به شما کمک می‌کند تا درک بهتری از این روندها و چرایی آن‌ها داشته باشید تا بتوانید آن‌ها را به خدمت خود بگیرید.

انتهای پیام


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مشخصات گوگل پیکسل 8 بر شایعات مهر تایید کوبید/ عکس