6 هزار 500 متر مربع از اراضی دولتی قشم رفع تصرف شد


6 هزار 500 متر مربع از اراضی دولتی قشم رفع تصرف شد

قشم- ایرنا- مسوول یگان حفاظت از اراضی ملی و دولتی و اجراییات سازمان منطقه آزاد قشم گفت: 6 هزار و 500 متر مربع از اراضی ملی و دولتی قشم به ارزش 130 میلیارد و 600 میلیون ریال رفع تصرف شد.

مصطفی مازندرانی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: سه قطعه از اراضی خالصه روستای جمال آباد (تورگان) جزیره قشم بدون اخذ مجوز و به صورت غیرمجاز مورد بهره‌برداری قرار گرفته بود.

وی ادامه داد: این یگان برای حفظ اراضی ملی و دولتی و پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز به طور جدی و با حساسیت ویژه آن را دنبال می کند.

مسوول یگان حفاظت از اراضی ملی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: رفع تصرف اراضی مذکور با تخریب پی سنگی پس از طی روند قانونی و انجام استعلامات مورد نیاز از مراجع ذیربط و رسیدگی کامل حقوقی و قضایی به پرونده به مرحله اجرا درآمده است.

وی اظهار کرد: یگان حفاظت از اراضی ملی همراه با نمایندگانی از دادسرای عمومی و انقلاب، اداره کل حراست، مدیریت بازرسی، نظارت و پاسخگویی به شکایات و با همکاری پلیس اقتصادی فرماندهی انتظامی شهرستان قشم نسبت به رفع تصرف و اعاده وضع سابق این اراضی اقدام کردند.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا