بازارچه فروش مستقیم محصولات تولیدی در خاش ایجاد شد


بازارچه فروش مستقیم محصولات تولیدی در خاش ایجاد شد

زاهدان- ایرنا- بخشدار مرکزی خاش سیستان و بلوچستان گفت: بازارچه فروش مستقیم محصولات تولیدی با هدف حمایت از تولیدات داخلی و کمک به ایجاد اشتغال و تامین نیازهای مردم با قیمت ارزان و کیفیت مناسب در تعاون روستایی این شهرستان ایجاد شد.

عیدمحمد قلندرزهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: کوتاه کردن دست واسطه ها و دلالان، مقابله با معضلات گرانی و کنترل بازار و تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم از تولید به مصرف از اهداف مهم راه اندازی این بازارچه با همکاری جهاد کشاورزی، تعاون روستایی، دامپزشکی، مشارکت فعال کشاورزان، دامداران، آبزی پروران و صیفی کاران روستایی و عشایری خاش و بخش مرکزی است.
وی بیان کرد: در این بازارچه محصولاتی مانند گوشت مرغ، گوشت دام‌های سبک و سنگین، ماهی و انواع میوه و سبزیجات با قیمت مناسب و با نظارت اداره تعاون روستایی انجام می‌شود.
بخشدار مرکزی خاش ادامه داد: یکی از عوامل مهم گرانی‌ها در سطح شهرستان حضور واسطه ها و دلالان بازار بوده که محصولات تولیدی را با قیمت ارزان از کشاورزان خریداری و با قیمت گزافی در بازار به فروش می رساندند و در همین موضوع قشر محروم و آسیب پذیر جامعه دسترسی لازم را به محصولات تولیدی منطقه نداشته و یا با گرانی کالاهای مورد نیاز خود را از دلالان بازار خریداری می‌کردند.
وی بیان کرد: با حمایت‌های استاندار سیستان و بلوچستان و نگاه توسعه محور دولت شاهد احیا و فعالیت واحدهای تولیدی و خدماتی در شهرستان خاش هستیم و اقدامات ارزشمندی برای حمایت از تولید و نیز تامین نیازهای مردم در حال انجام است.
به گزارش ایرنا داوود شهرکی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان به همراه فرماندار و مسوولان خاش از بازارچه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و دامپروری سازمان تعاون روستایی بازدید و بر ضرورت تامین نیازهای مردم با کیفیت و قیمت مناسب تاکید کرد.
در این بازارچه محصولات کشاورزی، گوشت قرمز و گوشت مرغ به صورت مستقیم از تولید کننده به مصرف کننده عرضه و قیمت ها حداقل ۴۰ درصد پایین تر از قیمت بازار عرضه می‌شود.
خاش در ۱۸۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول