102 واحد صنعتی در ایلام امسال گازدار شدند


102 واحد صنعتی در ایلام امسال گازدار شدند

ایلام - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز ایلام گفت: 102 واحد صنعتی و تولیدی از ابتدای امسال تاکنون در سطح استان از نعمت گاز بهره مند و به شبکه گاز سراسرای متصل شده اند.

عباس شمس اللهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای اجرای گازرسانی به این تعداد واحد صنعتی سال جاری بیش از ۳۰ کیلومتر خطوط تغذیه و شبکه اجرا شده است.

وی با بیان اینکه گازرسانی به واحدهای صنعتی از اولویت های این شرکت در استان محسوب می شود، افزود: طی چند سال‌ گذشته توسعه گازرسانی به صنایع موجب کاهش مصرف سوخت های آلاینده مانند گازوییل و مازوت شده است که می تواند تاثیر بسزایی بر بهبود کیفیت هوا و کمک به محیط زیست داشته باشد.

مدیرعامل شرکت گاز ایلام اضافه کرد: میانگین مصرف گاز مصرفی در صنایع استان سال گذشته ۲۲۱ میلیون متر مکعب بوده است که برابر جایگزینی ۲۲۷ میلیون لیتر گازوییل مصرفی در صنایع شده است.

شمس اللهی با اشاره به وضعیت گازرسانی روستایی در استان نیز یادآور شد: در حال حاضر ۹۰ روستا در سطح استان هنوز کار گازرسانی در آنها انجام نشده که از این تعداد، مجوز گازرسانی به ۴۰ روستای استان اخذ و در مرحله انتخاب پیمانکار و فرآیند مناقصه هستند.

وی ادامه داد: هم اکنون سرانه جمعیت بهره مند روستایی استان از نعمت گاز طبیعی ۹۷ درصد است که با برنامه ریزی های انجام شده و با بهره برداری از ۹ روستای دیگر تا پایان سال جاری تعداد روستاهای برخوردار به ۵۱۰ روستا خواهد رسید و کار اجرایی و مطالعه چندین روستای دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت گاز ایلام یادآور شد: سال گذشته عملیات گاز رسانی به ۳۵ روستا در دستور کار این شرکت قرار گرفت که با اتمام گازرسانی به این تعداد روستاها برنامه این شرکت به طور ۱۰۰ درصدی محقق شد.

شمس اللهی در خصوص وضعیت گاز شهری نیز گفت: با گازرسانی به شهر پهله از توابع شهرستان مرزی دهلران در ماه گذشته، تمام شهرهای این استان از نعمت گاز برخودار شدند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس نوشته و متن تولدت مبارک پسرم | عکس پروفایل تبریک تولد پسرم از طرف مادر و پدر