از بازگشت واحدهای صنعتی راکد به چرخه تولید تا تعیین تکلیف مناطق آزاد


از بازگشت واحدهای صنعتی راکد به چرخه تولید تا تعیین تکلیف مناطق آزاد

استانها- ایرنا- خبرنگاران ایرنا 14دی ماه نسبت به پوشش رویدادها و تولید محتوا اقدام کردند که از مهمترین آنها می‌توان به حضور مقامات کشوری و لشکری بر مزار شهید سیلمانی، سیلاب و تخلیه اضطراری برخی روستاها، بازگشت واحدهای صنعتی راکد به چرخه تولید و واژگونی خودروی اتباع غیرمجاز با 8 کشته اشاره کرد.

به گزارش گروه اخبار استانهای ایرنا، امروز خبرنگاران ایرنا در استانهای مختلف سوژه های مهمی را به عنوان مطالبات مردم و در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پیگیری کردند که از جمله این گزارش‌ها می‌توان به "تامین نهاده‌ها و تسهیلات کم‌بهره مهمترین مطالبه کشاورزان گلستانی"، "آذربایجان‌غربی در مسیر تبدیل به شاهراه تجاری بین المللی"، "ناکامی دوگانه‌سوز کردن نانوایی‌های مازندران؛ سریال تکراری ۱۰ ساله"، "تحقق عدالت آموزشی در البرز نیازمند همراهی بیشتر خیرین"، "رشد قارچ گونه مراکز غیرمجاز زیبایی پوست و مو در قزوین" و "دریافت بیمه تکمیلی تاکسیرانان پایتخت در ایستگاه پایانی" اشاره کرد.

گروه استانهای ایرنا هم در گزارشی به بیان آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در ایران پرداخت که در مقدمه این گزارش آمده است: چند وقتی است که با ورود سویه اومیکرون به کشور تمامی توجهات به این سمت معطوف و تلاش شده با واکسیناسیون گسترده و رعایت موارد بهداشتی از شیوع بیشتر این ویروس جلوگیری شود، روشی که تاکنون موفق‌آمیز بوده اما باید توجه داشت که همچنان خطر موج ششم وجود دارد.

همچنین سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح که در کرمان حضور دارد صبح امروز با حضور بر سر مزار مطهر شهید سلیمانی به مقام وی ادای احترام کرد. وی در حاشیه این مراسم تاکید کرد که روحیات شهید سلیمانی درس بزرگی برای نسل‌های آینده است. سرلشکر باقری همچنین در مراسم گردهمایی یاران حاج قاسم گفت که مکتب شهید سلیمانی در تاریخ جهان باقی می‌ماند.

از بازگشت واحدهای صنعتی راکد به چرخه تولید تا تعیین تکلیف مناطق آزاد

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا نیز که به صورت ویدئو کنفرانسی در همایش بین المللی مقاومت و جهان آینده در قزوین شرکت کرده بود تصریح کرد که مکتب سردار سلیمانی باعث تحقیر آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها شد.

وزیر آموزش و پرورش هم که امروز صبح به کرمان سفر کرده است با حضور در گلزار شهدای این شهر به مقام شامخ شهید سلیمانی ادای احترام کرد. وی همچنین با نماینده ولی فقیه در استان کرمان دیدار و از دبستان پسرانه معلم در این شهر بازدید کرد. یوسف نوری در مراسم تجلیل از خیران و فعالان اقتصادی مدرسه‌ساز استان کرمان هم تاکید کرد که شمار دانش‌آموزان در رشته‌های فنی باید افزایش یابد.

از بازگشت واحدهای صنعتی راکد به چرخه تولید تا تعیین تکلیف مناطق آزاد

از اصفهان هم خبر رسید که وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم تکریم و معارفه رییس دانشگاه صنعتی این شهر اعلام کرد که تاسیس صندوق علوم و تحقیقات به مدیریت بهتر بخش فناوری کمک می‌کند. او همچنین در میان خبرنگاران گفت که پژوهش و فرهنگ بیشترین آسیب را به‌دلیل کمبود اعتبارات در دانشگاه‌ها می‌بینند.

امروز همچنین وزیر نیرو از شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران بازدید کرد. این اقدام وی در راستای بررسی وضعیت پروژه‌های در دست اجرای آب و فاضلاب شهرستان‌های جنوب‌شرق پایتخت، انجام شد. وی در حاشیه این بازدید خبر داد که هزینه بالاتر از الگوی مصرف برق، با تعرفه غیریارانه‌ای محاسبه می‌شود.

از بازگشت واحدهای صنعتی راکد به چرخه تولید تا تعیین تکلیف مناطق آزاد

محرابیان همچنین امروز به دستور رییس جمهوری برای بررسی وضعیت مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان و هرمزگان وارد کُنارک شد.

از بازگشت واحدهای صنعتی راکد به چرخه تولید تا تعیین تکلیف مناطق آزاد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم که برای بازدید از منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام به کرج رفته است از افزایش سهم اقتصاد دیجیتال در کشور به ۱۰ درصد خبر داد و گفت: هم اکنون این حدود ۴ تا ۶ درصد است.

معاون قوه قضاییه نیز در حاشیه برنامه زیارت مزار سردار شهید سلیمانی از تشکیل تیم تخصصی رسیدگی به مشکلات ۷ شهرستان در کرمان خبر داد. وی تاکید کرد که مشکلات این شهرستان ها به صورت ویژه مورد بررسی کارشناسان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور قرار می گیرد.

مرکز ایرنا در تهران هم در خبری به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه خبر داد یک خودرو به حریم ریلی خط پنج مترو تهران وارد شد. علت این امر سرعت بالای این خودرو اعلام شده است.

از بازگشت واحدهای صنعتی راکد به چرخه تولید تا تعیین تکلیف مناطق آزاد

همچنین از مشهد خبر رسید که معاون وزیر اقتصاد که برای تکریم و معارفه مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان به مشهد سفر کرده است در حاشیه این مراسم گفت: وزارت اقتصاد به دنبال تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار است.

امروز در تبریز هم سه شهید گمنام از دوران دفاع مقدس برای تشییع و خاکسپاری وارد این شهر شد. گزارش تصویری استقبال مردم از شهدا را می‌توانید اینجا ببینید.

از بازگشت واحدهای صنعتی راکد به چرخه تولید تا تعیین تکلیف مناطق آزاد

نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در اردبیل تاکید کرد که منطقه آزاد تجاری و صنعتی اردبیل بزودی تعیین تکلیف می‌شود. به گفته وی مصوبه مجلس در خصوص ایجاد مناطق آزاد در کشور که شامل منطقه آزاد اردبیل نیز می‌شود قابل اجراست.

امروز مرکز ایرنا در کرج هم در گزارشی به دستیابی محققان پژوهشگاه مواد و انرژی کشور به مکمل سوختی نانوهیبریدی پرداخت. این اقدام به منظور صرفه جویی در مصرف سوخت نیروگاه ها توسط محققان پژوهشگاه مواد و انرژی کشور اجرا شد. فیلم این گزارش را در زیر ببینید.

مرکز ایرنا در اراک هم به نقل از مدیر عامل شرکت ماشین‌سازی اراک خبر داد که راکتور واحد آیزوماکس پالایشگاه شازند در ماشین‌سازی اراک تعمیر اساسی شد. این اقدام برای نخستین بار در کشور، در این واحد مادر تخصصی تعمیر اساسی و در مدار تولید قرار گرفت.

همچنین رییس شورای تامین کنندگان دام کشور در اهواز گفت که صادرات محدود دام نباید بهانه‌ای برای افزایش قیمت گوشت قرمز باشد. پوریان خاطرنشان کرد که حدود ۶میلیون راس دام سبک مازاد در کشور وجود دارد که باید چاره‌ای برای صادرات آن به خصوص به کشورهای همسایه و حوزه خلیج فارس اندیشیده شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی نیز از تولید ماهانه ۴۰۰ تن پسماند صنعتی در خراسان شمالی خبر داد. به گفته این مقام دولتی، ۳۵۴ تن از ۴۰۰ تن پسماند صنعتی تولید شده در شهرک های صنعتی استان بازیافت می شود.

مدیرکل بحران هرمزگان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در بندرعباس هم اعلام کرد که پنج روستا در میناب تخلیه اضطراری شد. علت این امر بارندگی و سیلاب عنوان شده است. سلحشور تاکید کرد که اهالی این روستاها اسکان اضطراری داده شدند.

از بازگشت واحدهای صنعتی راکد به چرخه تولید تا تعیین تکلیف مناطق آزاد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم نیز خبر داد که ۲۷ واحد صنعتی راکد در قم امسال به چرخه تولید بازگشت. او که با خبرنگار ایرنا در قم گفت وگو می‌کرد خاطرنشان کرد که این واحدها کار خود را با اشتغالزایی برای ۳۸۱ تَن آغاز کردند.

۵۱۰ میلیارد تومان برای برچیده شدن مدارس کانکسی لرستان نیاز است. این عنوان خبری بود که مرکز ایرنا در خرم‌آباد آن را در گفت وگو با مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان منتشر کرد. این مقام مسئول یادآور شد که تاکنون ۷۸۳ مدرسه در استان هوشمند سازی شده است و اکنون سه هزار و ۱۷۷ مدرسه نیازمند ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار بازسازی هستند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری فارس هم در خبری که مرکز ایرنا در شیراز منتشر کرد، گفت که که شمار جانباختگان سیلاب در استان فارس به پنج نفر رسید. این ۵ نفر جان خود را در شهرستان‌های مُهر، لارستان، زرین دشت و داراب از دست دادند.

از بازگشت واحدهای صنعتی راکد به چرخه تولید تا تعیین تکلیف مناطق آزاد

از زاهدن نیز خبر رسید که واژگونی خودروی اتباع بیگانه غیرمجاز در مسیر خاش - ایرانشهر۸ کشته برجا گذاشت. این خودرو حامل ۲۴ تبعه غیرمجاز بود که به علت سرعت بالا واژگون شد.

مرکز ایرنا در کرمان هم در خبری اعلام کرد که تصادف اتوبوس و تریلی در کرمان ۲ کشته و ۱۷ مصدوم داشت. مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تایید این خبر خاطرنشان کرد که جان باختگان حادثه ۲ مرد ۲۰ و ۲۸ ساله هستند که به علت شدت جراحت های وارده در دم جان باختند.

همچنین مدیرکل محیط زیست گیلان اعلام کرد که پارک ملی بوجاق گیلان رفع تصرف شد. به گفته وی همه سازه های نامتجانس و معارض در پارک ملی بوجاق با حمایت تام دستگاه قضایی استان قلع و قمع و رفع تصرف شد.

از بازگشت واحدهای صنعتی راکد به چرخه تولید تا تعیین تکلیف مناطق آزاد

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در زاهدان خبر داد که ۴۰۰میلیارد تومان اعتبار برای راه‌سازی سیستان و بلوچستان اختصاص یافت. این میزان از محل اعتبارات ابلاغی پیوست قانون بودجه ۱۴۰۰ تامین خواهد شد.

از سنندج نیز خبر رسید که با رصد اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) چهار هزار و ۸۴۳ دستگاه کولرگازی قاچاق در کردستان کشف شد. بر اساس این خبر، ۲ انبار کالای قاچاق برخلاف ضوابط قانونی ثبت در سامانه جامع انبارها، اقدام به دپوی کالای قاچاق می‌ کردند که مورد ضربه قرار گرفت.

مرکز ایرنا در قم هم خبر داد که روسای شوراهای علمی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس منصوب شدند. حجج اسلام حمید پارسانیا به عنوان رییس شورای علمی و سرپرست گروه فرهنگی و اجتماعی، نجف لک زایی به عنوان رییس شورای علمی و سرپرست گروه مطالعات بنیادین حکمرانی، سید حسین میرمعزی به عنوان رییس شورای علمی و سرپرست گروه اقتصاد، سید سجاد ایزدهی به عنوان رییس شورای علمی و سرپرست مطالعات سیاسی و محمود حکمت نیا به عنوان رییس شورای علمی گروه حقوق مرکز تحقیقات اسلامی مجلس منصوب شدند.

از بازگشت واحدهای صنعتی راکد به چرخه تولید تا تعیین تکلیف مناطق آزاد

امروز همچنین گزارش‌های تهیه شده توسط مراکز ایرنا در ۳۱ استان کشور مورد بررسی قرار گرفت که بر اساس آن گزارش‌ فریبا قاسمی از مرکز قزوین با عنوان "رشد قارچ گونه مراکز غیرمجاز زیبایی پوست و مو در قزوین" به عنوان مطلب برتر یا شایسته تقدیر انتخاب شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگران زن و مرد شمالی ایرانی / باورتان نمی شود ! + عکس ها و اسامی