عملیات اجرایی پارک خطی بند دره بیرجند رو به اتمام است


عملیات اجرایی پارک خطی بند دره بیرجند رو به اتمام است

شهردار بیرجند گفت: عملیات اجرایی پارک خطی بند دره با پیشرفت 97 درصدی رو به اتمام است و بهره‌برداری از آن نقش موثری در افزایش رفاه و نشاط شهروندان دارد.

مهدی بهترین اظهار کرد: پارک خطی بند دره به مساحت ۴،۷ هکتار در دست احداث بوده و ابنیه این پارک انجام شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری بیرجند، وی بیان کرد: عملیات اجرایی ابنیه شامل سکوهای نشیمن، آلاچیق‌ها، پیست پیاده‌روی و سرویس بهداشتی به پایان رسیده است.

شهردار بیرجند با اشاره به اینکه این بلوار چشم‌انداز زیبایی از شهر دارد گفت: نصب مبلمان پارک خطی در دست انجام است و در این راستا نیمکت، کباب‌پز و کیوسک برای غرفه‌های فروشگاهی و مواد غذایی نصب می‌شود.

وی افزود: احداث فضای سبز در مسیر عبور شهروندان علاوه بر لطافت هوا موجب زیبایی منظر شهری و ارتقای روحیه شادابی و نشاط شهروندان می‌شود.

بهترین گفت: فضای سبز و گل‌کاری همچنین مسیر آبرسانی نیز توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری در حال انجام است.

عملیات اجرایی طرح بهسازی و تامین زیرساخت‌های منطقه نمونه گردشگری "بند دره" بیرجند ۲۲ بهمن سال ۱۳۹۸ با حضور مسوولان استان در این منطقه آغاز شد.

این طرح با تقسیم کار بین دستگاه‌های اجرایی مربوطه اجرایی شد تا با تکمیل زیرساخت‌های لازم، شرایط برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این مجموعه تفرجگاهی مرکز استان فراهم شود.

تعریض راه ورودی، توسعه فضای موجود، ایمن‌سازی مسیر کمربندی، تامین روشنایی و آب، احداث سکو برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری، نصب آلاچیق، ایجاد فضای سبز و امکانات ورزشی از جمله اقداماتی است که در این مجموعه پربازدید صورت گرفته و در دست انجام است.

بند دره در پنج کیلومتری انتهای خیابان مدرس بیرجند در میان رشته کوه باقران قرار گرفته و به علت آنکه آب بند از دره بالا و پایین عبور می‌کند به این نام شهرت یافته است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی