مکتب تربیتی شهید سلیمانی متعلق به تمام آزادی‌خواهان جهان است


مکتب تربیتی شهید سلیمانی متعلق به تمام آزادی‌خواهان جهان است

یکی از رزمندگان جبهه مقاومت گفت: حاج «قاسم سلیمانی» یک مکتب تربیتی انسان ساز است که نه متعلق به ایران و جبهه مقاومت، بلکه متعلق به تمامی آزادی‌خواهان جهان بوده و مردم پنج قاره جهان عظمت وجودی او را می‌شناسند و خود را دلداده او می‌دانند.

سردار ابومهدی رزمنده جبهه مقاومت در آیین دومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی که روز دوشنبه ۱۳ دی ماه در مصلی بیت‌المقدس اراک برگزار شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در کنار تمامی ویژگی‌های شهید سلیمانی به صداقت و اخلاص آن شهید بزرگوار تاکید ویژه ای می‌کند، زیرا او در پرتو ایمان به خدا و دین‌مداری در تمامی امور صداقت و اخلاص در عمل را سرلوحه امور خود قرار داده بود.

وی افزود: سردار حاج قاسم سلیمانی خود را وقف انقلاب اسلامی کرده بود، به همین علت سیره این شهید بزرگوار می‌تواند چراغ راه عموم مردم به خصوص مسئولان و دولتمردان باشد. شجاعت، آینده‌نگری، اقتدار در برنامه‌ریزی و اجرای عملیات‌های مختلف، صداقت در گفتار و عمل از دیگر ویژگی‌های شهید سلیمانی است.

سردار ابومهدی تصریح کرد: ولایت مداری، ولایت باوری و ولایت محوری اساس فعالیت این شهید بزرگوار بود و دیگران را نیز بر این امر مهم توصیه کرد و با ولایتمداری و سربازی در جهت نیل به اهداف والای انقلاب اسلامی، ایجاد وحدت و یکپارچگی بین ملت‌های مسلمان را در عمل به اثبات رسانده و تمام زندگی خود را وقف خدمت به اسلام، دفاع از دین و حمایت از مستضعفان جهان کرد.

وی با اشاره به اینکه جهاد با نفس از مهمترین ویژگی‌های سردار سلیمانی است، ادامه داد: سردار قاسم سلیمانی با وجود جدیت در کار بسیار متواضع بود و همواره از مطرح شدن بویژه در رسانه‌ها پرهیز می‌کرد که این ویژگی مهم نیز زمینه‌ساز مدیریت اخلاص‌مدارانه ایشان در زندگی نظامی و شخصی شده بود. چتر محبت و احساس سردار شهید سلیمانی بر سر تمامی همراهان و همرزمان ایشان گسترده شده بود، اما نسبت به والدین و فرزندان شهیدان محبت ویژه‌ای قائل بوده و دیدار با خانواده‌های معظم شهدا جزو برنامه‌های اصلی این شهید بزرگوار بود.

وی با اشاره به اینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی معتقد به حضور نیروهای ایرانی در سوریه بود، اظهار کرد: حضور نیروهای ایرانی در سوریه براساس حکم عقل و اخلاق است، چرا که اگر در سوریه مقابل دشمنان ایستادگی صورت نمی‌گرفت، امروز باید در کشورمان با متجاوزان روبرو می‌شدیم. همچنین در دوران جنگ تحمیلی، ۴۴ کشور جهان صدام را علیه کشور ما پشتیبانی می‌کردند و تنها کشوری که به حمایت از جمهوری اسلامی برخاست سوریه بود، لذا در شرایط کنونی به لحاظ اخلاقی، رزمندگان ایرانی موظفند از ثبات و امنیت این کشور در برابر توطئه‌های استکبار جهانی دفاع کنند.

فرماندار اراک نیز در این مراسم گفت: شهید سلیمانی شخصیتی ارزشگرا، استکبار ستیز، پاسدار انقلاب و نظام، متواضع، ناظم، مجاهد، هدفدار و هدفمند بوده و خداوند را بخاطر حضور چنین الگویی در ۴۰ سال اخیر در نظام جمهوری اسلامی شاکریم.

امیر هادی افزود: مراسم بزرگداشت این سردار بزرگ در مساجد و محله‌های شهرستان اراک بطور درخور و شایسته برگزار شد، لذا از همگرایی ویژه مردم و مسئولین در شهرستان اراک کمال تشکر را دارم.

به گزارش ایسنا در پایان این مراسم کتاب "اسم قشنگ قاسم" رونمایی شد.

انتهای‌پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک روز دختر + پیام های خاص برای تبریک روز دختر و جملات ناب