فرماندار : تزریق واکسن شرط ورود به قشم است


فرماندار : تزریق واکسن شرط ورود به قشم است

قشم- ایرنا- فرماندار قشم گفت: با توجه به شیوع سویه جدید کرونا در کشور از ورود افرادی که واکسن نزده‌اند به این جزیره جلوگیری می‌شود و تزریق واکسن شرط ورود به قشم است.

به گزارش ایرنا، محمد محمدحسینی تختی روز شنبه در جلسه ستاد کرونای قشم گفت: مسافران ورودی از کشورهای خارج نیز در بدو ورود آزمایش و در صورت تشخیص بیماری قرنطینه می‌شوند.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش سفرها به قشم، تا پایان نوروز تمهیدات لازم برای کنترل مسافران، اسکان و جلوگیری از هرگونه تجمع اتخاذ شود.

فرماندار قشم تصریح کرد: با توجه به ارتباط دانش‌آموزان، مدرسه و منازل لازم است برای جلوگیری از شیوع سویه جدید، دانش‌آموزانی که واکسن تزریق نکرده‌اند به مدارس وارد نشوند.

وی اظهار کرد:دریافت نوبت سوم واکسن، زدن ماسک، جلوگیری از عادی انگاری و فاصله گذاری اجتماعی راه‌های پیشگیری از شیوع این بیماری است و برای جلوگیری از بروز پیک جدید کرونا در قشم این موارد رعایت بیشتری شود.

محمدحسینی تختی افزود: مصوبات جلسات ستاد مقابله با کرونای شهرستان از طرف اعضای ستاد یه صورت جدی پیگیری شود.

زمان و مکان تزریق نوبت سوم واکسن اطلاع رسانی شود

فرماندار قشم گفت: با توجه به تاثیر واکسیناسیون بر کاهش شیوع و مرگ و میر ناشی از کرونا، توسط شبکه بهداشت و درمان قشم زمان و مکان تزریق نوبت سوم واکسن مهیا و اطلاع رسانی شود.

وی افزود: هماهنگی بین نهادهای متولی در این امر به صورت مرتب انجام شده و نتایج حاصله به ستاد مقابله با کرونای شهرستان گزارش شود.

محمدحسینی تختی ادامه داد: مرکز بهداشت، اماکن، نیروی انتظامی و شهرداری‌ها به صورت هفتگی از بازارچه ها و مراکز تفریحی و تجمع افراد بازدید به عمل آورده و با متخلفان برخورد جدی شود.

فرماندار : تزریق واکسن شرط ورود به قشم است

تبلیغات منفی در فضای مجازی برای واکسیناسیون به ضرر جامعه است

فرماندار قشم با انتقاد به برخی شبکه‌های مجازی که در قشم فعالیت می‌کنند گفت: تبلیغات منفی و اطلاع رسانی غلط برخی افراد در مورد تزریق نکردن واکسن کرونا و تبلیغ نوعی واکسن خاص باعث بروز مشکلاتی در قشم شده است که این امر به ضرر سلامت جامعه است.

وی افزود: متولیان امر به این موضوع ورود کرده و با خاطیان و انتشار دهندگان اکاذیب و نظرات جعلی برخورد کنند.

محمدحسینی تختی ادامه داد: گروه‌های فعال در فضای مجازی باید محلی برای اطلاع رسانی صحیح باشند و از انتشار موارد غلط اجتناب کنند.

وی تصریح کرد: مدیران و گردانندگان این گروه‌ها در صورت انتشار هرگونه مطلب کذب باید توسط پلیس فتا برخورد شود و لازم است مردم شهرستان این موارد خلاف را به نیروی انتظامی گزارش کنند.

فرماندار : تزریق واکسن شرط ورود به قشم است

واردات و فروش گیاه لاکی بامبو در قشم ممنوع است

فرماندار قشم گفت: با توجه به مشاهده پشه آئدس در استان هرمزگان و جلوگیری از انتشار آن، واردات و فروش گیاه لاکی بامبو که محل لانه گزینی این حشره است در قشم ممنوع است.

وی افزود: همچنین لازم است نهادهای متولی در خصوص جمع‌آوری و ساماندهی لاستیک‌های بلا استفاده و فرسوده به صورت جدی وارد عمل شوند.

محمدحسینی تختی تصریح کرد: شبکه بهداشت و درمان قشم نیز به صورت منظم بازدید از مراکز تله گذاری این نوع حشره انجام داده و گزارش هرگونه موارد مثبت حضور آن و یا موارد ابتلا به بیماری‌های حاصل از گزش پشه آئدس را به فرمانداری گزارش کند.

پشه آئدس در ۳۰ سال گذشته در جهان گسترش یافته و ۲ تا سه سالی می شود که سر و کله آن در استان هرمزگان پیدا شده است و امسال نیز چند مورد از آن در بندرعباس و بندر خمیر مشاهده شده است.

این شهرستان شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان