همرزم سردار سلیمانی: حاج قاسم اقتدار علوی را عملی کرد


همرزم سردار سلیمانی: حاج قاسم اقتدار علوی را عملی کرد

همدان- ایرنا- همرزم شهید سردار سلیمانی با بیان اینکه حاج قاسم در دوران پر افتخار دفاع مقدس برای همه ایثارگران خاطرات خوشی از شجاعت و صلابت برجا گذاشت، گفت: شهید سلیمانی فرماندهی بود که اقتدار علوی و صلابت معنوی را عملی کرد.

سرهنگ "محمد فتحی" روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: حاج قاسم فرمانده شجاع تیپ و لشکر ۴۱ ثارالله در دفاع مقدس، دنیایی خاطره را در یاد رزمندگان کشور به جا گذاشت که همیشه زنده است.

وی افزود: صمیمیت و احساس برادری در کلام بازماندگان دفاع مقدس از سردار سلیمانی موج می‌زند و او را فرمانده دل‌ها معرفی می‌کنند.

سرهنگ فتحی که خود را جامانده از عملیات رمضان می‌داند، گفت: سردار حاج قاسم لرزه بر اندام استکبار جهانی انداخته بود و به گفته کارشناسان نظامی دنیا به ویژه کاخ سفید، خاورمیانه روی انگشت او می‌چرخید.

وی یک نمونه از ایثار و شجاعت سردار سلیمانی را که از نزدیک شاهد آن بود، اینگونه روایت کرد: سال ۱۳۶۱ فرماندهان نظامی عملیاتی را علیه نیروهای متجاوز طراحی کرده بودند و چون همزمان با ماه مبارک رمضان بود، نام این عملیات را "عملیات رمضان" گذاشتند.

همرزم شهید سردار سلیمانی ادامه داد: در این عملیات که تیر سال ۶۱ در منطقه عمومی شلمچه با رمز مبارک یا مهدی(عج) همزمان با شب‌های قدر آغاز شده بود، رزمندگان اسلام حماسه‌های عاشورایی زیادی از خود به جا گذاشتند.

سرهنگ فتحی گفت: با توجه به گرمای بالای ۵۰ درجه خوزستان و کمبود امکانات نظامی نیروهای خودی جانانه مقاومت کردند و در روز سوم یا چهارم عملیات بود که ارتش متجاوز عراق با بکارگیری تمام توان زرهی، هوایی و استفاده از نیروهای گارد ریاست جمهوری خود در مقابل پاسگاه زید عراق اقدام به پاتک کردند.

همرزم سردار سلیمانی: حاج قاسم اقتدار علوی را عملی کرد

وی خاطرنشان کرد: از هوا و زمین همه منطقه‌ای را که در اختیار نیروهای ایرانی بود، زیر آتش گرفتند و وقتی تعداد زیادی از نیروهای تیپ ثارالله (گردان‌های فتح، نصر و خندق از همدان به فرماندهی حاج قاسم) مجروح و به شهادت رسیدند و عرصه نبرد بر نیروهای ما بیش از حد تنگ شد.

سرهنگ فتحی ادامه داد: یکی از نیروها با صدای بلند فریاد زد چرا برتری آتش با دشمن است و خبری از نیروهای کمکی برای پشتیبانی نیست، مسئولان و فرماندهان ما کجا هستند، چرا فکر اساسی برای برون رفت از این صحنه سخت برای ما نمی‌کنند.

به گفته او ناگهان یکی دیگر از نیروها که حاج قاسم را می‌شناخت، فریاد زد عزیزان ناراحت و نگران نباشید، اگر به سمت چپ خاکریزهای مثلثی شکل نگاه کنید جلوتر از نیروها همان فرد قدبلند که چفیه دور سرش پیچیده و در لَجمن (لبه جلوی منطقه نبرد) مشغول فرماندهی عملیات است، او برادر قاسم سلیمانی فرمانده تیپ است.

همرزم سردار شهید سلیمانی بیان کرد: وقتی جامانده‌های شهدا از گردان‌ها متوجه حضور فرمانده تیپ جلوتر از خود شدند، با فریاد الله‌اکبر باعث بالا رفتن روحیه نیروها شده و با همان روحیه موفق شدند یکی از سخت‌ترین پاتک‌های ارتش تا دندان مسلح عراق را شکست داده و زمین‌گیر کنند.

سرهنگ فتحی یادآور شد: حاج قاسم فردی بود که همانند اکثر فرماندهان دفاع مقدس بر دل‌ها فرماندهی می‌کرد و همیشه جلوتر از نیروهای خود حرکت می‌کرد.

دل‌های مردم از مردانگی حاج قاسم فتح شده بود

وی در ادامه گفت: از سال ۱۳۶۱ که در منطقه جنوب با او آشنا شدم، متوجه شدم که حاج قاسم بیشتر از آنکه شعار بدهد، مرد میدان و عمل است.

سرهنگ فتحی سردار شهید سلیمانی را مردی آرام، با تقوا، شجاع و در یک جمله مرد چهار فصل دانست و افزود: حاج قاسم همیشه با شجاعتی که داشت، جلوتر از نیروها حرکت می‌کرد.

وی بیان کرد: در این ۲ سال که حاج قاسم به شهادت رسید، برای دوستان او خیلی سخت گذشته است، چراکه حاج قاسم در همه سختی‌های انقلاب مرد میدان بود.

سرهنگ فتحی گفت: هرچند که دوستان و همرزمان او به دنبال تفکر حاج قاسم هستند، جای خالی او در همه مراسم‌ها مشهود است.

این همرزم سردار شهید سلیمانی در عملیات رمضان سال ۱۳۶۱ ادامه داد: طلوع جمعه ۱۳ دی سال ۱۳۹۸ وقتی همه ما خواب بودیم، او بیدار و برای امنیت جهان اسلام در تلاش بود.

به گفته وی شنیدن خبر ناگهانی شهادت مالک اشتر ایران اسلامی، فرمانده محور مقاومت و علمدار جبهه اسلام توسط آمریکای جنایتکار، بسیار تلخ بود و یک کشور و جهان و اسلام را عزادار کرد و مسلمانان و مستضعفان جهان اسلام برایش گریستند، آنها کسانی بودند که دل‌هایشان از مردانگی سردار مردمی و با صلابت، فتح شده بود.

سرهنگ فتحی خاطرنشان کرد: اما افرادی همچون رزمندگان دفاع مقدس و مدافعان حرم که از نزدیک با سردار شهید سلیمانی کار کرده بودند، از خبر شهادتش غم‌انگیزتر شدند، چرا که حاج قاسم شهید زنده‌ای بود که لحظه‌لحظه عمرش را در کنار سربازان و مجاهدان در میدان مبارزه با اشرار و شیاطین عالم گذراند.

او ادامه داد: با گذشت ۲ سال از شهادت سردار دل‌ها، همچنان قلب‌ها در فراغش بی‌قرار و بی‌تاب است و یادش لحظه‌ای از ذهن مردم فراموش نمی‌شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی از لیست‌های انتخابات؛ آمادگی برای انتخابات الکترونیک