چهار هزار شغل در حوزه صنعت و معدن خراسان رضوی تثبیت شد


چهار هزار شغل در حوزه صنعت و معدن خراسان رضوی تثبیت شد

مشهد- ایرنا- رییس سازمان بسیج مهندسان صنعت و معدن خراسان رضوی گفت: در یک‌سال اخیر با عارضه‌یابی واحدهای تولیدی و رفع مشکلات آن، چهار هزار شغل در حوزه صنعت و معدن استان تثبیت شده است.

احسان خانه آباد روز پنجشنبه در نشستی با خبرنگاران افزود: در این مدت با همکاری دستگاه های اجرایی استان مشکلات و موانع تولید ۹۰۰ واحد تولیدی در استان در حوزه های مختلف بررسی شده و هزار و ۴۰۰ مانع برای تولید شناسایی شده است.

وی بیان کرد: در یکسال اخیر عارضه یابی واحدهای تولیدی مشکل دار در ۲۲ کارگروه تخصصی با مشارکت دیگر دستگاه های اجرایی احصا و بررسی ها و پیگیری های لازم پیرامون رفع آنها انجام گرفت.

وی اظهار داشت: عمده مشکلات واحدهای تولیدی در حوزه های مختلف کمبود سرمایه در گردش، زیست محیطی، مالیاتی، بانکی، بیمه تامین اجتماعی بود که با کمک دستگاه های اجرایی مرتبط بررسی شد.

رییس سازمان بسیج مهندسان صنعت و معدن خراسان رضوی گفت: نیروی انسانی و جهادی این سازمان تلاش کرد با شناسایی مشکلات واحدهای تولیدی، مسوولان اجرایی را پای کار آورده و در قالب هم افزایی با آنها راهکارها برای حل مشکلات اتخاذ شود، در این راستا واحدهای تولیدی که مشکلات آنها قابل حل از طریق پیگیری دستگاه اجرایی بود، به آن دستگاه ارجاع و مشکل برطرف شد.

خانه آباد اظهار داشت: سازمان بسیج مهندسان صنعت و معدن خراسان رضوی برای حل مشکلات این بخش، کلینیک صنعت شهید چمران را راه اندازی کرده و مشاوره‌های مختلفی را به فعالان بخش مزبور ارائه کرده است، اخیرا نیز کلینیک معدن در استان راه اندازی شده که به بررسی مشکلات و ارایه مشاوره به فعالان معدن خواهد پرداخت.

وی بیان کرد: عمده مشکلات در بخش معدن خراسان رضوی مربوط به عدم اجرای صحیح قوانین معادن، فرسودگی ماشین آلات و کمبود ماشین‌آلات معدنی جدید، عدم تامین سرمایه و کمبود خدمات زیربنایی در بخش معدن می شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ایده های خلاقانه فوق العاده از ترکیب سیم و سیمان!