بیش از 100 میلیون ریال کالای غیراستاندارد در سروآباد کشف شد


بیش از 100 میلیون ریال کالای غیراستاندارد در سروآباد کشف شد

سنندج- ایرنا- نماینده اداره استاندارد شهرستان سروآباد گفت: در بازرسی از واحدهای صنفی سطح شهرستان بیش از 100 میلیون ریال کالای غیراستاندارد و فاقد تاریخ انقضا معتبر، کشف و معدوم شد.

تورج احمدی زاد روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲۰۰ مورد کنترل و بازرسی از بازار سطح شهرستان انجام شد و مقدار قابل توجهی کالای فاقد علامت استاندارد، جعل علامت استاندارد و فاقد تاریخ انقضا معتبر کشف، توقیف و معدوم شد.

وی افزود: در شهرستان سروآباد ۱۶ کارخانه و کارگاه، مشمول استاندارد هستند و در ۹ ماهه امسال این کارخانه ها ۶۰ بار مورد بازرسی مشترک با فرمانداری، اداره صمت و شبکه بهداشت و درمان شهرستان قرار گرفته اند.

نماینده اداره استاندارد شهرستان سروآباد یادآور شد: تعداد ۵۰ مورد نمونه جهت تطبیق با استانداردهای مربوطه نمونه گیری شده که بالای ۸۰ درصد مطابقت داشته است و برای نمونه های نامنطبق تذکر و برخوردهای قانونی لازم به عمل آمده است.

وی ادامه داد: در حوزه کنترل و نظارت بر جایگاه های عرضه مواد سوختی نیز تعداد ۱۵ مورد بازرسی به عمل آمده است، در حوزه اوزان سنگین باسکول واحدهای تولیدی و مرغداری ها هم ٦۵ مورد بازرسی، کنترل و کالیبراسیون انجام شده است، در اوزان سبک نیز (ترازوهای سوپر مارکت) تعداد ۳۵۰ مورد بازرسی انجام شده است.

احمدی زاد اضافه کرد: در حوزه نظارت و کنترل بر کالاهای وارداتی از بازارچه مرزی مله خورد نیز از ٦۰۰ مورد اظهار گمرگی تجار بازرسی فنی شده و تعداد ۱۰۰ مورد از کالاهای مذکور نمونه برداری و جهت تطبیق با استانداردهای کشور مورد آزمون قرار گرفته اند.

وی افزود: در حوزه نظارت برای واحدهای نانوایی نیز در قالب گشت مشترک ۱٦ مورد گشت با حضور فرمانداری، اداره صمت، شبکه بهداشت، اتاق اصناف و اداره اماکن نیروی انتظامی صورت گرفته است و تعداد بیش از ۱۰۰ واحد نانوایی بازرسی و تذکرات لازم به آنها داده شده است.

نماینده اداره استاندارد شهرستان سروآباد گفت: در حوزه طلا و جواهرات نیز با توجه به اینکه در شهرستان تنها یک واحد طلا فروشی فعالیت دارد ۹ مورد بازرسی در طی ۹ ماه گذشته انجام شده و برای ۲ جایگاه سی ان جی شهرستان نیز گواهی ایمنی و سلامت صادر شده است.

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و هورامان، ۷۳ روستا و جمعیتی بیش از ۵۰ هزار نفر در فاصله ۹۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا