به کودکان سفیده تخم مرغ بدهید


به کودکان سفیده تخم مرغ بدهید

رکنا : خواص مهم سفیده تخم مرغ را برای کودکان در این مطلب آورده ایم.

سفیده تخم مرغ برای رشد مو و ناخن و همچنین استحکاک استخوان ها بسیار مفید است. به همین دلیل به کودکان خود حتما سفیده تخم مرغ برای میان وعده یا صبحانه بدهید.

به گزارش رکنا، آیا با خواص سفیده تخم مرغ برای کودکان آشنایی دارید؟ همانطور که می‌دانید از سن 10 ماهگی کم کم، سفیده تخم مرغ به غذای کمکی کودک اضافه می‌شود. آیا می‌دانید تا چه اندازه در رشد کودک موثر است؟

در ادامه به بررسی خواص سفیده تخم مرغ برای کودکان می‌پردازیم:

دارای حداقل کلسترول است

تخم مرغ دارای حداقل کلسترول مضر است. در واقع، مصرف تخم مرغ منجر به افزایش HDL (کلسترول خوب) می‌شود.

به سلامت مو و ناخن کمک می‌کند

تخم مرغ حاوی ۹ اسید آمینه‌ی ضروری است که به رشد ناخن و موی سالم در کودکان کمک می‌کند.کودکان همیشه ناخن‌هایشان را می‌جوند یا می‌شکنند. به همین خاطر مصرف تخم مرغ منجر به رشد مجدد سریع تری می‌شود.

دارای تعادل در سطح چربی‌هاست

تخم مرغ حاوی تعادل مناسبی از چربی‌های اشباع و غیر اشباع است که آن را به یک میان وعده‌ی عالی برای بدن در حال رشد کودکان تبدیل کرده است. تخم مرغ آب پز را به جای تخم مرغ سرخ شده امتحان کنید!

به رشد ماهیچه‌ها کمک می‌کند

سفیده‌ی تخم مرغ منبع پروتئین محسوب می‌شود. برای این که بتوانید ماهیچه بسازید به دوزهای مکرر پروتئین نیاز دارید. به همین منظور می‌توانید سفیده‌ی تخم مرغ را مصرف کنید. علاوه بر این، گنجاندن سفیده‌ی تخم مرغ در رژیم غذایی کودکان ضروری است زیرا آن‌ها برای ساختن عضلات نیرومند به مقدار زیادی پروتئین نیاز دارند.

به استحکام استخوان‌ها کمک می‌کند

برای حفظ استخوان‌های قوی و سالم، به مقدار زیادی کلسیم نیاز است. با داشتن استخوان‌های متراکم می‌توانید از راشیتیسم و ​​مشکلات جدی مرتبط با استخوان نظیر پوکی استخوان جلوگیری کنید. به همین دلیل است که باید سفیده‌ی تخم مرغ را مصرف کنید زیرا حاوی مقدار زیادی کلسیم است.

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اختلاف سنی شوکه کننده ژوزه و همسر ایرانی اش