خیرین بیش از 84 میلیارد ریال به حوزه سلامت خلخال کمک کردند


خیرین بیش از 84 میلیارد ریال به حوزه سلامت خلخال کمک کردند

اردبیل_ایرنا_سرپرست فرمانداری خلخال گفت: خیرین این شهرستان در سال جاری 84 میلیارد و 540 میلیون ریال به تامین نیازهای بیماران و همچنین ارتقا شاخص‌های بهداشتی منطقه کمک کردند.

به گزارش ایرنا ،سید جواد یحیی زاده روز شنبه در آئین تجلیل از خیرین حوزه سلامت خلخال اعلام کرد: کمک‌های مالی خیرین این شهرستان برای خرید لوازم پزشکی و تجهیزات بیمارستانی، کمک به تامین لوازم مورد نیاز درمانگاه‌های تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی و کمک به بیماران نیازمند در ۹ ماهه امسال هزینه شده است .

مسئول امور خیرین و مشارکت‌های مردمی دانشکده علوم پزشکی وخدمات بهداشتی ،درمانی خلخال نیز از افزایش کمک خیرین به حوزه سلامت این شهرستان در سال جاری خبر داد و گفت: علاوه بر تامین نیازهای حوزه سلامت توسط اعضای مجع خیرین سلامت، دوباب ساختمان فوریت‌های پزشکی در روستای طهارم دشت و شهر کلور مرکز بخش شاهرود این شهرستان توسط ۲خیر و با هزینه‌کرد هرکدام ۱۰میلیارد ریال احداث شده است.
=علی ملکی اظهار کرد: تجهیزات پزشکی از قبیل دستگاه کولونوسکوپی .آندوسکوپی.مانیتورینگ به تعداد پنج دستگاه، اکسیژن ساز و کپسول اکسیژن، دستگاه نوارقلب، تشک‌ مواج، ویلچر، تب سنج ،دستگاه الکتروشوک پیشرفته، سل کانتر، بن ماری، سونیکت و دیگر تجیزات پزشکی به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد ریال توسط خیرین سلامت از منطقه شاهرود،هشجین و شهر خلخال در طول یک سال اخیر به دانشکده علوم پزشکی خلخال اهدا شده است.
وی افزود: از آغاز ترویج فرهنگ اهدای عضو در این منطقه تاکنون اعضای بدن ۱۵ بیمار مرگ مغزی در این شهرستان به نیازمندان عضو اهدا شده که آخرین نفر آن در سال جاری بو.ده است.

خلخال در جنوب اردبیل واقع است.

مسئول امور خیرین و مشارکتهای مردمی دانشکده علوم پزشکی خلخال اظهار داشت:: در حال حاضر خلخال فاقد انجمن حمایت از بیماران سرطانی و دیابت و بیماران خاص بوده ودر صورت راه اندازی این گونه تشکل های خیریه مردمی بسیاری از مشکلات بیماران یاد شده از این طریق برطرف خواهد شد .

در چهارمین همایش تجلیل از خیرین سلامت شهرستان خلخال ضمن تجلیل از خانواده های اهدای عضو شده در اعضای مجمع خیرین سلامت ، انجمن حمایت از بیماران کلیوی ،انجمن حمایت از بیماران ms و موسسه خیریه درمانی عاشورای شهر کلور و همچنین از کارکنان دانشکده علوم‌پزشکی که در امور مربوط به جذب کمک های مالی خیرین شهرستان تلاشگر بودند با اهدای لوح سپاس و تندیس تجلیل شد .


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


ادعای تازه و بحث‌برانگیز درباره سقوط بالگرد رئیسی