فدراسیون فوتبال کشور به استعدادیابی توجه ویژه داشته باشد


فدراسیون فوتبال کشور به استعدادیابی توجه ویژه داشته باشد

اصفهان- ایرنا- استاندار اصفهان گفت: فدراسیون فوتبال کشور به استعدادیابی توجه ویژه داشته باشد زیرا ذات فوتبال چهره پرور است و بسیاری از افراد در این مسیر دیده نمی‌شوند.

به گزارش ایرنا، سید رضا مرتضوی شامگاه پنجشنبه در دیدار با رییس فدراسیون فوتبال کشور در محل استانداری اصفهان افزود: فردی که وارد فوتبال می‌شود باید بداند چه مواردی در مسیر او قرار دارد زیرا بسیاری از افرادی که وارد این رشته ورزشی می‌شوند از لحاظ شخصیتی ظرفیت سازی نشده‌اند و این ممکن است به مسیری که ما برای نوجوانان و جوانان تعریف کرده ایم برگردد.

مرتضوی با تاکید بر ضرورت استعدادیابی در فوتبال اظهار داشت: بازیکنانی هستند که استعداد قابل توجهی در فوتبال دارند ولی بدلیل کمتر دیده شدن قادر به نقش آفرینی نیستند.

مرتضوی بر فساد ستیزی در فوتبال نیز تاکید کرد و گفت: یکی از وظایف همه ما و بویژه فدراسیون فوتبال این است که بصورت شفاف تر به این مسیر پرداخته شود تا استعداد های بهتری شناخته شوند.

وی با بیان اینکه اصفهان یکی از خاستگاه‌های اصلی فوتبال در کشور است و امیدواریم توجه بیشتری به فوتبال اصفهان از سوی فدراسیون شود، خاطرنشان کرد: اصفهان در سال‌های قبل علاقه‌مند به پشتیبانی مسائل مرتبط با فوتبال در پایتخت بود اما مسائل اقتصادی مانع از این اتفاق شد.

استاندار اصفهان خطاب به رییس فدراسیون فوتبال کشور گفت: با داشتن نگاه ویژه‌ شما در این فدراسیون امیدوارم برای فوتبال کشور اتفاقات خوبی بیفتد.

رییس فدراسیون فوتبال کشور نیز در این دیدار اظهار داشت: این فدراسیون در حوزه‌های زنان و مردان زیرساختی را طراحی کرده است که همه استان‌ها برای تشکیل تیم‌های ملی در رده‌های مختلف درگیر شوند.

شهاب‌الدین عزیزی خادم افزود: در حوزه بانوان و فوتسال و رده زیر ۱۹ سال قرار است تا پایان سال استعدادها شناخته شوند و همه امکانات بمنظور نگاه توسعه‌ای و عدالت محور تا زمان شناسایی آنها فراهم شود زیرا برگ برنده فدراسیون در همین کار است.

عزیزی خادم با بیان اینکه کم هزینه‌ترین صعود تیم ملی کشور به جام جهانی رقم خورده است، گفت: این موضوع در تاریخ بی‌سابقه است و برای رسیدن به این مرحله همه افراد بدون هیچ چشم‌داشتی کمک کرده اند.

وی با اشاره به وجود امکانات زیرساختی لازم در اصفهان افزود: فوتبال را باید متکثر کرد و با همین هدف می‌توانیم بسیاری از بازی‌های مهم را در اصفهان برگزار کنیم و این برای کشور و فوتبال مشروعیت زاست.

عزیزی خادم با بیان اینکه مشارکت در این امر باعث کاهش بار مالی هم می شود و فدراسیون در این مسیر مصمم است، خاطرنشان کرد: از هیات فوتبال اصفهان درخواست کردیم که بصورت مکتوب خواهان حضور تیم‌های ملی در اصفهان باشد تا اقدامات لازم انجام شود.

وی همچنین با بیان اینکه نگاه قابل توجهی از سوی استاندار و رییس هیات فوتبال اصفهان به این رشته ورزشی وجود دارد، اضافه کرد: سرمایه عظیمی در فوتبال نهفته است و استاندار بعنوان شخص اول هر استان تاثیر زیادی بر پیشرفت این بخش دارد.

رییس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: اصفهان از این نظر که باشگاه های بزرگی در رده های مختلف دارد می‌تواند درباره تعامل ما با قطر در زمینه جام جهانی موثر باشد.

وی با اشاره به نگاه راهبردی رییس جمهوری به کشورهای مختلف ادامه داد: این ظرفیت متقابل بین کشور ها عامل پیشرفت بسزایی است و بر همین اساس با قطر ارتباط خوبی برقرار شده است.

وی گفت: امیدواریم با برچیده شدن کرونا به زودی شاهد حضور هواداران نیز در ورزشگاه‌ها باشیم.

سید محمد طباطبایی مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان نیز در این جلسه گفت: استاندار اصفهان نگاهی توسعه محور به سیاست‌های کلان دولت در بخش ورزش دارد و امید است این موضوع به پیشرفت ورزش استان منجر شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


رازگشایی از ناپدید شدن ناگهانی صدها ستاره در آسمان!