270 میلیارد تومان برای تامین آب شرب پایدار شهر سقز نیاز است


270 میلیارد تومان برای تامین آب شرب پایدار شهر سقز نیاز است

سنندج- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: برای انتقال و تامین آب پایدار شهر سقز از سد چراغ ویس، 2 هزار و 700 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

علیرضا تخت‌شاهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای انتقال آب از سد چراغ ویس به شهر سقز، ۱۳ کیلومتر خطوط انتقال، ۲۳ هزارمترمکعب مخازن و سه باب ایستگاه پمپاژ باید اجرا شود.

وی با بیان اینکه تامین آب سقز از سد چراغ ویس، به مطلوب شدن کیفیت آب شرب این شهر منجر می‌شود، افزود: با اجرای ۲ پروژه کوتاه مدت و تغییر تراز که برای تامین آب شهر سقز انجام شد، اکنون مشکلی به لحاظ تامین آب در این شهر نداریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان بر لزوم تخصیص اعتبار مورد نیاز برای تکمیل سد چراغ ویس تاکید و گفت: با بهره برداری از این سد، آب مورد نیاز شهر سقز تا افق سال ۱۴۲۵ تامین خواهد شد.

تخت شاهی ادامه داد: با توجه به استانداردهای آب، آزمایش ها و پایش‌های کیفی مکرر روزانه، هفتگی و ماهانه، آب شرب سقز مشکل بهداشتی ندارد و این آب کاملا تصفیه شده، سالم و بهداشتی است.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نیت کنید و فال حافظ 13 اردیبهشت را بخوانید + دانلود غزل حافظ