نگرانی خانواده‌های بابلی از نبود وسایل گرمازا در بعضی مدارس


نگرانی خانواده‌های بابلی از نبود وسایل گرمازا در بعضی مدارس

ساری - ایرنا - خانواده‌های دانش‌آموزان بابلی این روزها نگران سلامتی فرزندانشان به خاطر نبود سامانه گرمایشی در بعضی از مدارس شهرستان هستند.

به گزارش ایرنا ، با توجه به فرا رسیدن چله زمستان و اوج سرما، در برخی از مدارس بابل سامانه گرمایشی به صورت کامل فعال نیست.

طبق گزارش رسمی حدود ۹۰ هزار دانش آموز در مدارس بابل تحصیل می کنند و پنج هزار معلم هم آموزش آنان را بر عهده دارند.
زهرا طاهری مادر یکی از دانش‌آموزان ابتدایی بابل به خبرنگار ایرنا گفت : این روزها نگرانی از وضعیت سلامت دخترم به مهم ترین دغدغه خانواده تبدیل شده ، چون کلاس‌های آنها فاقد سیستم گرمایشی می باشد و دخترم بعد از بازگشت از مدرسه از سرمای کلاس درس همواره شکایت می کند.

وی افزود: دانش آموز ابتدایی به لحاظ جسمی بسیار در معرض خطر قرار دارد و توان تحمل سرمای زمستان را ندارد و ضرورت دارد هرچه زودتر برای این امر چاره اندیشی شود.

این مادر بابلی گفت : با توجه به اینکه دختر من و هم کلاسی های آنها در هفته دو روز به مدرسه می‌روند اگر این دو روز را مانع ورود آنها به کلاس سرد شویم به شدت به لحاظ آموزشی آسیب می‌بیند .

طاهری افزود : با توجه به این که هنوز در شرایط کرونایی هستیم ، اگر نبود سیستم گرمایشی مدارس زمینه ساز سرماخوردگی شود ، احتمال ابتلا به کرونا و استرس های آن و همچنین هزینه زیاد را برای خانواده‌ها به همراه خواهد آورد .
این مادر بابل گفت : در حال حاضر تکمیل سیستم گرمایش مدارس بابل باید در اولویت آموزشی قرار بگیرد و با توجه به هشدارهای این روزهای هواشناسی مبنی بر سرد شدن هوا تحمل سرما برای دانش آموزان امکان پذیر نیست .

مشکل رفع خواهد شد

مهدی جایمند مدیر آموزش و پرورش بابل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت : در حال حاضر سیستم گرمایشی ۱۰ مدرسه بابل حدود ۵۰ درصد فعال می باشد که تا دو هفته دیگر این مشکل به طور کامل رفع خواهد شد .

نگرانی خانواده‌های بابلی از نبود وسایل گرمازا در بعضی مدارس

وی افزود : در سال جاری اداره کل تجهیز و نوسازی استان سیستم گرمایشی ۳۵ مدرسه بابل را نوسازی کرده که از این تعداد ۱۰ مدرسه به علت کمبود اعتبار سیستم گرمایش آنها نیمه کاره فعال شد.

جایمند اظهار داشت : در این مدارس سیستم گرمایشی نیمی از کلاس ها فعال شد و بقیه کلاس ها و سالن باقی مانده است .

وی اضافه کرد : در این ۱۰ مدرسه حدود ۲ هزار و ۴۰۰ دانش آموز در ۱۱۷ کلاس درس مشغول تحصیل هستند.

مدیر آموزش و پرورش بابل بیان داشت : اعتبار لازم برای تکمیل سیستم گرمایشی این ۱۰ مدرسه در قالب اوراق تامین شده است که از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان در حال انعقاد قرارداد می باشد .
وی افزود : بزودی روند تکمیل سیستم گرمایشی این مدارس شروع خواهد شد .

جایمند گفت : تاکنون برای نوسازی سیستم گرمایش این ۳۵ مدرسه ۵۵ میلیارد ریال اعتبار سرمایه گذاری شده است و در طرح نوسازی سیستم گرمایش بخاری های گازی جمع‌آوری و مدارس به سیستم شوفاژ مجهز می شوند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ دشت لاله روستای بیجق مشکین شهر