طرز تهیه کیک خرمالو


طرز تهیه کیک خرمالو

کیک خرمالو یکی از انواع کیک های خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که معمولا در شب یلدا برای پذیرایی درست می شود

طرز تهیه کیک خرمالو
مواد لازم کیک خرمالو
تخم مرغ ۴ عدد
شکر ۱ لیوان
وانیل ½ قاشق چایخوری
روغن مایع ۱ لیوان
شیر ¼ لیوان
پوره خرمالو ۱ لیوان
آرد ۲ و نیم لیوان
بکینگ پودر ۲ قاشق چایخوری
دارچین ۱ قاشق چایخوری
نمک نوک قاشق مربا خوری

طرز تهیه کیک خرمالو

مرحله اول

برای تهیه کیک خرمالو خوشمزه ابتدا خرمالو ها را می شوییم، سپس پوست آن ها را همراه با کلاهک آن جدا می کنیم. در ادامه گوشت خرمالو را درون مخلوط کن یا غذا ساز می ریزیم، سپس مخلوط یا میکس می کنیم تا خرمالو پوره شود.

مرحله دوم

حالا یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل درون کاسه می ریزیم و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه مخلوط می کنیم تا بافت تخم مرغ از لختگی خارج شود، سپس مواد کرم رنگ و کشدار شود.

مرحله سوم

در این مرحله شیر را به همراه روغن مایع و پوره خرمالو به مخلوط تخم مرغ و شکر اضافه می کنیم، سپس مجددا با دور تند همزن برقی به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شود. حالا یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله درون کاسه آرد، بکینگ پودر، پودر دارچین و نمک را درون کاسه می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم. در ادامه مخلوط آرد را ۲ مرتبه الک می کنیم و مجددا درون الک می ریزیم، سپس این بار روی مخلوط تخم مرغ و شکر الک می کنیم.

مرحله پنجم

حالا با کمک لیسک مایه کیک را به صورت دورانی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. توجه داشته باشید از هم زدن زیادی مایه کیک خودداری کنید. در ادامه فر را روی حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم فر گرم شود

مرحله ششم

در این مرحله یک قالب مناسب انتخاب می کنیم، سپس با مقداری روغن قالب را چرب می کنیم و آرد را درون قالب می ریزیم. در ادامه قالب را چند بار محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی بین مایه کیک خارج شود و حباب ها از بین برود.

مرحله هفتم

در نهایت قالب کیک را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۴۰ تا ۵۰ دقیقه درون فر بماند تا بپزد. پس از گذشت این زمان کیک را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم خنک شود. در آخر به اندازه دلخواه برش بزنید و میل کنید. نوش جان.

منبع :cake_vahed

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این فیلم حامد آهنگی کل ایران را درنوردید ! / ببینید شاهکار حامد آهنگی را !