تولید سالانه 180هزار تن محصول کشاورزی در خاش


تولید سالانه 180هزار تن محصول کشاورزی در خاش

مدیر جهاد کشاورزی خاش سیستان و بلوچستان گفت: سالانه افزون بر 180 هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

شیرزاد کمالی در گفت و گو با ایسنا بیان کرد: بالای ١٠ هزار و ٣٠٠ هکتار از اراضی این شهرستان را محصولات زراعی تشکیل داده عمده‌ترین محصولات زراعی گندم و جو، ذرت سبزیجات برگی و غده ای، گیاهان علوفه ای و برنج هستند.

وی افزود: خاش نیز ١٠ هزار هکتار اراضی باغی داشته که سالانه افزون بر ۴٢ هزار تن انواع میوه در این باغات نظیر خرما، انار، پسته، زردآلو، هلو، بادام، مرکبات، زیتون، توت و گردو تولید و به بازار عرضه می شود.

مدیر جهاد کشاورزی خاش گفت: این شهرستان در زمینه تولید محصولات گلخانه‌ای در سیستان و بلوچستان شاخص است و بخش قابل توجهی از محصولات گلخانه‌ای آن هم به خارج از کشور صادر می‌شود و این امر در ایجاد ارزش افزوده و خلق فرصت های شغلی جدید و پایدار کمک شایانی کرده است.

وی از تولید سالانه ۳۴ تن فرآوری محصولات کشاورزی در خاش خبر داد و افزود: تنها کارگاه فرآوری محصولات زراعی و باغی ویژه زنان روستایی این شهرستان در منطقه سنگان مشغول فعالیت است که سالانه حدود ٣۴ تن انواع محصولات تولیدی خود را روانه بازار مصرف می‌کند.

کمالی افزود: با توجه به وجود ٧٠٠ هکتار انارستان در شهرستان خاش، بیشترین تولیدات این کارگاه از دانه های انار معروف سنگان شامل رب، شربت انار و ادویه اناردان است.

وی ایجاد زمینه اشتغال ۲۵ نفر از زنان روستایی منطقه بصورت دایم و فصلی، کاهش ضایعات و اتلاف محصولات کشاورزی را عمده فواید فعالیت این کارگاه در شهرستان خاش برشمرد و افزود: علاوه بر محصولات جانبی انار انواع ترشی و مربا، رب گوجه فرنگی، چیپس میوه، خیار شور در این کارگاه تولید می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شبکه دختران چتربت چگونه کار می‌کرد؟ + ویدئو