عزاداری ایام فاطمیه در مساجد کیش آغاز شد


عزاداری ایام فاطمیه در مساجد کیش آغاز شد

کیش - ایرنا - آیین های عزاداری ایام فاطمیه در مساجد کیش با رعایت پروتکل های بهداشتی آغاز شد.

به گزارش ایرنا، مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) جمعه شب با حضور ساکنان و گردشگران در مساجد مختلف کیش آغاز شد و عزاداران با حضور در مساجد این جزیره در سوگ این بانو اشک ماتم ریختند.

آیین سوگواری ایام شهادت به مدت سه شب تا یکشنبه ۲۸ آذر با حضور عزادران این جزیره به اولویت شیوه نامه های بهداشتی تداوم خواهد داشت ؛ مرثیه سرایی و نوحه خوانی مداهان اهل بیت عضمت و طهارت، سخنرانی چهره های مذهبی کشور از جمله برنامه های این شه شب است.

مساجد امام حسن مجتبی (ع)، مسجد حضرت خاتم (ص) و امیر المومنین (ع)، امام هادی (ع)، حضرت زینب (س) از جمله ۱۵ باب مسجد و حسینه فعال این جزیره است که ایام فاطمیه میزبان عاشقان خاندان عصمت و طهارت است.

سیاه‌پوش کردن شهر و محلات، پویش روضه‌های خانگی، اجرای تعزیه شهادت حضرت زهرا (س)، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، مسابقات فرهنگی، توزیع نذرها، نصب پرچم و پلاکارد و بنر از جمله آیین های عزاداری در جزیره کیش است.

از ۱۰ تا ۲۰ جمادی الاول که بنابر قول ۷۵ روز، شهادت آن بانوی بزرگوار در آن واقع شده دهه فاطمیه اول و به دهه اول جمادی الثانی از ۱ تا ۱۰ جمادی الثانی، که طبق قول ۹۵ روز، شهادت حضرت زهرا (س) در آن واقع شده است دهه فاطمیه دوم گفته می‌شود.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط