هوای نو بزرگترین رویداد هیئت های مذهبی است


 هوای نو بزرگترین رویداد هیئت های مذهبی است

حجت الاسلام باباخانی گفت: هوای نو با شعار در هوای نوی هیئت نفسی تازه کنیم به عنوان بزرگترین رویداد هیئت ها و تشکل های دینی پا به عرصه گذاشت.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام باباخانی، مدیر کل تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی با حضور در برنامه مصباح از شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به رویداد بزرگ هوای نو با محوریت معرفی ظرفیت ها و نخبگان هیئت ها و تشکلهای قرآنی گفت: هوای نو با شعار در هوای نوی هیئت نفسی تازه کنیم به عنوان بزرگترین رویداد هیئت و تشکل های دینی پا به عرصه گذاشت.

وی افزود: به واسطه حکم فرمایی فضای معنوی در هیئت ها اغلب کمتر به سراغ برگزیدن معیارها و افراد برگزیده رفتیم هوای نو یک جشنواره برخلاف جشنواره های مرسوم دیگر است چرا که صرفاً انتخابگری نمی‌کند و بیشتر به معیارها و شاخصه‌های برتر می‌پردازد و از افراد و مجموعه هایی که بیشترین شاخصه های مثبت را داشته باشند تجدید به عمل می آورد.

حجت الاسلام باباخانی تصریح کرد: مهرواره هوای نو در سه بخش کتاب هیئت و ستایشگری از علاقه مندان دعوت به عمل می آورد تا آثار خود را ارسال کنند بر این اساس در بخش کتاب با دو محور کتاب عاشورا،کتاب هیئت پیرامون موضوعات مدیریت هیئت، تاریخ شفاهی هیئت، دانش هیئت داری و… در بخش هیئت با ۱۶ رشته و مضمون های متعدد همچون هیئت و خانواده، هیئت و نوجوان هیئت و اقتصاد پرداخته می شود گفتنی است در بخش ستایشگری با توجه به برگزاری این مهرواره برای نخستین بار تنها افراد می توانند در بخش مدیحه‌سرایی شرکت کنند.

وی افزود: مهرواره هوای نو قصد دارد نگاه صرفاً محصور به هیئت در ایام عاشورا را بشکند و نشان دهد هیات مذهبی می تواند خدمات اجتماعی و فرهنگی بسیاری عرضه کند و از طرفی هیئت ها و تشکل های دینی سطح خود را ارتقا و معیارهای بیشتری را در خود پرورش دهند.

مدیر کل تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: اعلاوه بر تمام هیئت های مذهبی کانون های فرهنگی و تبلیغی که سنخیتی با موضوع اهل بیت علیهم السلام دارند و به عنوان هیئت پایه معرفی می شوند می‌توانند در این مهرواره شرکت شرکت کنند.

وی افزود: در مدت برگزاری مهرواره هوای نو نخبگان فعال در حوزه هیئت‌های مذهبی دور هم جمع با و با شکل‌گیری شورای برنامه‌ریزی هیئت‌ها، ملاکها و شاخص‌های ارزیابی تشکلهای دینی احسا شد. به زودی جلساتی کارشناسی پیرامون معیارهای هیئت های مذهبی تشکیل خواهد شد.

مدیر کل تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: مهرواره هوای نو قصد دارد چتر خود را بر روی همه هیئت های مذهبی و کسانی که میخواهند در هیئت کاری انجام دهد باز کند و مورد مهر قرار دهد چیزی که ما به دنبال برنامه‌ریزی آن هستیم این است که مهواره به مکانی تبدیل شود تا نخبگان حرف های خود را در کنار هم قرار دهند و با همفکری به معیارها و شاخصه های مدون و مشخصی دست یابیم تا ظرفیت‌های هیئت‌های مذهبی بیش از آنچه شکوفا شده در جامعه نمایان شود.

وی افزود: با توجه به آنکه مهرواره ی هوای نو برای نخستین بار برگزار می‌شود تنها به معرفی شاخص ترین و بزرگترین منبریها نغمه سرایان می پردازد اما در سال های آینده این بخش ها گسترش خواهد یافت. بر همین اساس از همه مداحان کشور دعوت می شود تا آثارشان را در سایت هوای نو بارگذاری کنند. همچنین پیش‌بینی می‌شود تا افراد آثار خود را با موضوع سردار سلیمانی ارسال کنند تا به عنوان بخش ویژه این مهرواره از آثارشان تجلیل شود.

پایان پیام/296

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی