نمایشگاه آثار مکتوب شهید دستغیب پذیرای شهروندان در شیراز است


نمایشگاه آثار مکتوب شهید دستغیب پذیرای شهروندان در شیراز است

شیراز-ایرنا-نمایشگاهی از آثار مکتوب و ارزشمند سومین شهید محراب حضرت آیت الله سید عبدالحسین دستغیب از امروز شنبه 20 تا 30 آذر ماه در مرکز پژوهش های اسلامی و کتابخانه حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برپاست.

مرکز پژوهش های اسلامی و کتابخانه حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ (ع)،به مناسبت سالروز شهادت سومین شهید محراب حضرت آیت الله سید عبدالحسین دستغیب اقدام به برگزاری نمایشگاهی از آثار مکتوب و ارزشمند این شهید بزرگوار کرده است.

این نمایشگاه باهدف آشنایی بیشتر زائران حرم مطهر و همچنین کاربران این کتابخانه با آثار ارزشمند این شهید بزرگوار برگزار شده است این آثار از جمله نبوت، توحید، داستان های شگفت، سید الشهدا، معارفی از قرآن، ایمان، استعاذه، تفکر، نفس مطمئنه و در نمایشگاه یاد شده موجود است.

آیت الله سید عبدالحسین دستغیب در سال ۱۲۸۸ شمسی در شیراز در خانواده‌ای روحانی متولد شد. پدرش سید محمدتقی هنگام تولد فرزندش در کربلا به سر می‌برد و از آن‌جا که ولادت این کودک مقارن با عاشورای سال ۱۳۳۲ قمری بود نام او را عبدالحسین نهادند.

شهید دستغیب پس از پیروزی انقلاب به نمایندگی از مردم فارس در مجلس خبرگان انتخاب شد و همچنین به فرمان امام خمینی(ره) به سمت امام جمعه شیراز منصوب شد. ایشان همچنین ریاست حوزه علمیه فارس را بر عهده داشت و بعد از پیروزی انقلاب، مدارس علمیه قوام، هاشمیه و آستانه شیراز را که سال‌های طولانی توسط رژیم پهلوی تعطیل شده بود، دوباره دایر کرد.

آیت الله دستغیب در روز جمعه ۲۰ آذرماه ۱۳۶۰ در حالی که هفتاد سال از سن پربرکت خود را سپری نموده بود هنگام عزیمت به محل برگزاری نماز جمعه، هدف حمله تروریستی قرار گرفت و به شهادت رسید.

شهید دستغیب خطیب و نویسنده‌ای بسیار توانا و شیوه بیان او بسیار روان و بی‌تکلف بود به همین دلیل مخاطبان او از هر قشر و گروهی که بودند به راحتی با مضامین سخن او ارتباط برقرار می‌کردند.

شهید آیت‌الله دستغیب دارای آثار متعدد علمی است. از آن جمله می‌توان به شرح و حاشیه بر کفایت‌الاصول و رسائل و مکاسب شیخ انصاری و هم‌چنین تقریرات درس مرحوم شیخ محمدکاظم شیرازی اشاره کرد. از آثار قلمی ایشان که مکرر به چاپ رسیده کتاب‌های صلوه‌الخاشعین، گناهان کبیره، قلب سلیم، داستان‌های شگفت و ۸۲ پرسش است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)