طرز تهیه طقطوقه


طرز تهیه طقطوقه

طقطوقه یکی از انواع غذاهای ساده و بسیار راحت مراکشی است که برای دوستداران غذاهای پر ادویه گزینه مناسبی است

طرز تهیه طقطوقه
مواد لازم برای ۴ نفر
فلفل دلمه ای سبز ۲ عدد
روغن زیتون یا مایع ۲ قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی ۴ عدد
سیر ۴ حبه
گشنیز و جعفری ۱ دسته کوچک
پودر زیره ¼ قاشق چایخوری
شکر ¼ قاشق چایخوری
پاپریکا ۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

طرز تهیه طقطوقه

مرحله اول

برای تهیه طقطوقه خوشمزه به روش مراکشی ابتدا فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی را به سیخ می کشیم، سپس روی منقل ذغال یا حرارت شعله گاز قرار می دهیم تا به صورت یکدست کباب شده و کاملا نرم شوند.

مرحله دوم

در این مرحله گوجه فرنگی ها و فلفل دلمه ای های کباب شده را درون یک ظرف مناسب قرار داده و روی ظرف را با پلاستیک می پوشانیم و اجازه می دهیم خنک شوند. این کار باعث می شود پوست گوجه و فلفل به راحتی جدا شود.

مرحله سوم

پس از اینکه گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای خنک شدند، پوست و قسمت های اضافی شان را جدا می کنیم. در ادامه گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای را به صورت نگینی درشت خرد می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله چهارم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم، سپس مقداری روغن زیتون اضافه می کنیم. در ادامه سیر را درون تابه رنده می کنیم و کمی تفت می دهیم تا عطر سیر خارج شود، سپس فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی را اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای را به خوبی تفت می دهیم تا آب اضافی شان به طور کامل کشیده شود و به روغن بیفتند، سپس پودر زیره را به همراه شکر و مقداری نمک و فلفل به تابه اضافه کرده و ترکیب می کنیم.

مرحله ششم

پس از اینکه مواد یکدست شدند، تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه جعفری و گشنیز را خرد می کنیم و با دیگر مواد ترکیب می کنیم. در نهایت طقطوقه را در ظرف می کشیم و به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.

منبع :jasmine_babri

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی