فرماندار: درباره تصدی همزمان مسوولیت عضو شورای شهر اصفهان استفساریه شد


فرماندار: درباره تصدی همزمان مسوولیت عضو شورای شهر اصفهان استفساریه شد

اصفهان - ایرنا - فرماندار شهرستان اصفهان گفت: استفساریه‌ای درباره تصدی همزمان عضویت در شورای شهر اصفهان و مسوولیت در تهران برای یکی از اعضای این شورا به مراجع مربوطه ارسال شد تا مطابق با مواد قانونی مورد بررسی قرار گیرد.

محمدعلی احمدی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: درباره موضوع مسؤولیت هم‌زمان یکی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان ابهاماتی در ماده‌قانونی وجود دارد که استفساریه ای در این زمینه فرستادیم.

وی بابیان اینکه استفساریه از طریق استانداری به معاونت حقوقی ریاست جمهوری ارسال می‌شود، اظهار داشت: همچنین درخواست کردیم حکم مسوولیتی که برای این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان صادرشده است به ما منعکس شود تا مطابق ماده‌قانونی موردبررسی قرار گیرد و اطلاع‌رسانی لازم درباره آن انجام شود.

وی تصریح کرد: اگر این عضو شورای شهر استعفا دهد یا بر اساس قانون نتواند دیگر در شورای شهر حضور یابد، نفر علی‌البدل جایگزین خواهد شد.

فرماندار اصفهان درباره غیبت این عضو شورای شهر در جلسه‌های علنی توضیح داد: پس‌ازآنکه در سامانه‌ها متوجه غیبت غلامحسین صادقیان در جلسه‌های علنی شورای شهر شدیم علت آن را به‌صورت کتبی از رییس شورای شهر اصفهان سؤال کردیم.

وی بابیان اینکه مطابق بند یک ماده ۹۴ قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی و ماده ۱۶ آیین‌نامه داخلی شوراهای اسلامی دلیل غیبت و تأخیر اعضای شوراها باید اعلام شود تا موردبررسی قرار گیرد، اضافه کرد: بر اساس پاسخ رییس شورای اسلامی شهر اصفهان، آقای صادقیان یک ماه مرخصی گرفته بود و این مدت مرخصی، منع قانونی ندارد و وی در موعد قبل از اتمام مرخصی در جلسه علنی این هفته شورای شهر حضور یافت.

احمدی با تأکید بر اینکه بررسی جامع‌تری درباره تصدی هم‌زمان عضویت در شورای شهر و مسؤولیت در تهران انجام می‌شود و نتایج آن را به اطلاع مردم می‌رسانیم، گفت: رعایت قانون برای فرمانداری و کمیته انطباق متشکل از نماینده شورای استان ، نماینده دادگستری و فرماندار از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه توجهی به حاشیه‌های ایجادشده در فضای مجازی نخواهیم داشت، تأکید کرد: اگر اِشکالی در کار وجود داشته باشد حتماً متذکر خواهیم شد.

به گزارش ایرنا، در روزهای اخیر مباحثی در شبکه‌های اجتماعی درباره انتصاب غلامحسین صادقیان یکی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، غیبت وی در چند جلسه شورا و مباحث قانونی مربوط به آن مطرح شد.

شورای اسلامی شهر اصفهان دارای ۱۳ عضو است.

کلان‌شهر اصفهان با حدود ۲ میلیون نفر جمعیت، سومین شهر پرجمعیت کشور بشمار می‌آید.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این سگ هر روز سوار مترو میشد/ شخصی او را دنبال کرد، و متوجه موضوع دردناکی شد و به پلیس ...