سامانه بارشی شمال استان همدان را فرا می‌گیرد


سامانه بارشی شمال استان همدان را فرا می‌گیرد

همدان- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت که یک سامانه بارشی از امشب(چهارشنبه) وارد استان می شود و با بارش باران و ریزش برف در نقاط کوهستانی شمال استان همدان فعالیت می‌کند.

«محمدحسن باقری شکیب» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی نقشه‌های ماهواره‌ای، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت نیمه ابری تا تمام ابری، همراه با وزش باد، بارش باران و ریزش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: این سامانه موجب افزایش سرعت وزش باد می شود و در ساعت های بعد از ظهر روز پنجشنبه شاهد تندباد در برخی از نقاط استان هستیم.

باقری شکیب گفت: برای امروز و فردا دمای هوای بیشتر نقاط استان به صورت میانگین، بین یک تا سه درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد و دوباره از شنبه کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر بارش‌های این سامانه در شمال استان است، افزود: فعالیت این سامانه در مناطقی از کبودراهنگ بیشتر است و پیش بینی می شود در نقاط شمالی حدود ۱۰ میلی متر بارش داشته باشد.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته همدان با ۱۰ درجه سانتیگراد بالای صفر بیشترین و گل‌تپه با پنج درجه سانتیگراد زیر صفر، سردترین دمای استان را داشته‌اند.

موسوی اظهار داشت: دمای کمینه هوای همدان در ۲۴ ساعت گذشته نیز چهار درجه سانتیگراد زیر صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی