فرماندار سرپل‌ذهاب: معلولان افراد توانمند جامعه با محدودیت حرکتی هستند


فرماندار سرپل‌ذهاب: معلولان افراد توانمند جامعه با محدودیت حرکتی هستند

قصرشیرین - ایرنا - فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: معلولان و جانبازان افراد توانمند جامعه هستند که با محدودیت حرکتی روبرو هستند از این رو باید فضای جامعه برای حضور این افراد مناسب سازی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نورالدین فرزادی پور روز دوشنبه در جلسه مناسب سازی معابر سرپل‌ذهاب برای حضور و تردد افراد معلول و جانباز افزود: معلولین و جانبازان گرامی بخشی از جامعه هستند که با وجود نقص عضو با جدیت و اراده ای که دارند در جامعه حضور تاثیرگذار داشته که دارای حقوقی هستند و باید خدمات مختلف بویژه با مناسب سازی معابر به آنها ارائه شود.

فرماندار سرپل‌ذهاب اظهار کرد: مناسب سازی خیابان ها، پارک ها و ورودی ادارات و دستگاه های خدمات رسان برای تردد آسان این قشر، یک ضرورت اجتناب ناپذیر است تا ایشان همچون دیگر اقشار جامعه با برخورداری از تسهیلات اجتماعی با حفظ استقلال فردی و منزلت انسانی بتوانند از این خدمات استفاده کنند.

فرزادی پور ادامه داد: اساسی‌ترین مشکل در این شهر مناسب نبودن معابر و فضای شهری برای رفت و آمد آسان افراد معلول و سالمند است که موجب خانه‌نشینی تعداد زیادی از آنها شده و علاوه بر رنج معلولیت، انزوا را نیز بر آنان تحمیل کرده است.

وی تاکید کرد: توانمندسازی و اشتغال معلولان مقوله بسیار مهم در برقراری عدالت اجتماعی و ایجاد فرصت‌های برابر برای آحاد جامعه است و در این میان افزایش مشارکت معلولان و استفاده از ظرفیت های مختلف این قشر باید در دستور کار مسوولان قرار گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان