مناسب سازی فضاهای شهری برای معلولان رفسنجانی به کجا رسید؟


مناسب سازی فضاهای شهری برای معلولان رفسنجانی به کجا رسید؟

رئیس اداره بهزیستی رفسنجان با اشاره به مبحث مناسب سازی فضاهای شهری برای معلولان، گفت: سند جامع مناسب سازی فضای شهری برای معلولان سال گذشته در رفسنجان به تصویب رسید و امیدواریم به تدریج فضای بهتری برای تردد معلولان در شهر فراهم شود.

عباس بلندی در گفت‌وگو با ایسنا با تبریک روز جهانی معلولان اظهار کرد: در تقویم جهانی سوم دسامبر مصادف با ۱۲ آذر به عنوان روز جهانی معلولان نامگذاری شده تا روزی برای تکریم انسان هایی باشد که به عمل ثابت نموده اند معلولیت با محدودیت برابر نیست و فرد توانخواه با توکل بر خدا، همت عالی، اعتماد به نفس والا و اراده بی بدیل خویش می تواند سخت ترین شرایط را به شایسته ترین اسباب تبدیل کند.

وی افزود: روز جهانی معلولان فرصت مغتنمی برای بازبینی اقدامات انجام شده از سوی مسئولان و سازمان های مردم‌نهاد است، به ویژه در زمینه احیای حقوق معلولان، میزان تحقق قانون جامع حمایت از معلولین و تغییر و اصلاح نوع نگرش عمومی نسبت به موضوع معلول و معلولیت در سطح جامعه است.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر 5000 معلول در رفسنجان شامل معلولین جسمی حرکتی، ذهنی، شنوایی و بینایی، اعصاب و روان تحت پوشش بهزیستی هستند اما تعداد معلولان شهرستان بیش از این تعداد است.

بلندی افزود: از این تعداد معلول تحت پوشش در رفسنجان، حدود 1800 معلول جسمی و حرکتی، حدود 1700 معلول ذهنی، 680 معلول بینایی و شنوایی، 250 معلول اعصاب و روان و 100 معلول گفتاری هستند.

رئیس اداره بهزیستی رفسنجان تصریح کرد: قانون جامع حمایت از معلولان به تصویب رسیده و رفسنجان جزو شهرهای نسبتاً پیشتاز در مناسب سازی فضاها برای معلولان به شمار می رود و در زمینه پیاده روها و خیابانها شهرداری کارهای خوبی را انجام داده اما تا رسیدن به شرایط مطلوب برای معلولان در فضاهای شهری فاصله بسیاری داریم.

بلندی با بیان این‌که سند جامع مناسب سازی فضای شهری برای معلولان سال گذشته در رفسنجان به تصویب رسید، یادآور شد: برخی دستگاههای اجرایی شهرستان به دلیل محدودیت های اعتباری تاکنون با سند مناسب سازی همکاری خوبی نداشته اند اما امیدواریم در بودجه امسال یا سال آینده این اعتبارات را بگنجانند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


60 درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند